Daar gaat het niet om, je beweert wat andere dingen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balthazar
Printable View
Daar gaat het niet om, je beweert wat andere dingen.Citaat:
Ah, here we go. Ook dit antwoord is al heel vaak voorbij gekomen. Het is prima dat je dit album het beste album vindt, helemaal eigen smaak, maar ik blijf het een rare reden vinden van mensen dat ze er moeite mee hebben dat de Peppers ongelooflijk zijn veranderd. Temeer omdat ze dat eigenlijk elk album doen waar in ieder geval Frusciante op meespeelt. Ik zou dan denken dat ze dus lak hebben aan wat anderen vinden en gewoon doen wat ze zelf willen doen. Beroemd waren ze toch al, daar hoefden ze het echt niet voor te doen. Hun muziek is ook nog eens vele malen breder geworden dan BSSM. Ik zou het persoonlijk ook helemaal niet kunnen waarderen als er een BSSM deel 4 uit zou komen. Dat zou me stierlijk beginnen te vervelen. En je moet niks, maar ik zou zeggen, laat dat BSSM nou eens los, hoe tof dat dat album ook was en luister eens met andere oren naar hun meest recente werk. Het laatste album heeft notabene alles van alle albums vanaf het tijdperk Frusciante en ze zijn nog nooit zo terug gegaan naar hun funkrock roots sinds BSSM dan SA.Citaat:
ja, dat stadium arcadium meer pop dan funk is..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricktekent
luister ik liever naar goede een popband dan RHCP die imho weinig aantrekkelijke popmuziek speelt. en misschien vinden zij dat zelf wel het einde, en doen ze het helemaal niet in teken van de commercie. ook prima.
En BSSM was niet poppy?
Niet zo poppy als SA, maar ik denk wel net zo commercieel. Zijn de RHCP niet altijd commercieel geweest, behalve misschien toen ze net begonnen waren?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
In ieder geval vanaf Mother Milk was het één en al commercie en daarna zijn ze alleen maar groter en groter geworden. Dat is zeker niet vanaf pak 'm beet By the way, wat ik van Balthazar mag geloven. Dat ze toen een weg in zijn geslaan wat hij niks aan vindt, maakt ze niet meer poppy dan vanaf BSSM, als ik even mag referen naar huge hits zoals Under the bridge en Give it away. Hits komen bij bands als de Peppers echt niet meer omdat het van ze gevraagd wordt. Dat hebben bands van dergelijke grote allang niet meer nodig. De Peppers doen absoluut echt helemaal hun eigen ding.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Wat was er nou ook nog maar weer gestolen btw? :D
Psst Djennik... Topic is van 2006:sssh:
Ik weet het... Ik weet het... En ik was het ook die daar over viel... Maar de discussie neemt opeens een andere wending en ik ben er zeiksnor genoeg voor om dan toch weer te reageren... :nervous:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
je hebt een goed punt drap, maar idd give it away en under the bridge waren de pop hits op een funk album. wellicht dat de balans nu iets verschoven is richting pop imo, iets wat ze ook absoluut moeten doen als ze daar zin in hebben. t schoot me alleen in een vreemd keelgat dat ze dani california, een i.m.o. ondermaats pop nummer, harmonisch en melodisch 100 keer minder sterk dan bijv. under the bridge ( ok nu hou ik op met vergelijken.. ) gepikt blijkt te zijn, of, toevallig onnatuurlijk veel overeenkomsten vertoont met een nummer van een ander. en dan een weinig interessante solo en dan denk ik gewoon van waarom? ( niet wetende dat het topic al 2 jaar oud is btw.. anders had ik er uberhaupt niet op gereageerd )
Het enige waardoor Under The Bridge imo minder 'pop' is, minder commercieel dan Dani, is dat de tekst destijds oprecht geschreven als gedicht (waarmee ik niet wil zeggen dat de tekst van Dani per se en/of helemaal onzin is). Verder is Under The Bridge véél meer uitgemolken, véél meer een commercieel succes (zonder UTB was ook Dani waarschijnlijk niet zo'n succes geweest!). En wat betreft popnummer, harmonisch en melodisch: dat is juist waarin Stadium Arcadium uitblinkt! Heb je wel eens gelet op de opbouw van spanningen in Dani California? Zeker tegen het einde.Citaat:
Als je bovendien weet hoevaak bepaalde combinaties gebruikt worden in popmuziek, hoe vreemd is het dan dat de Peppers een liedje schrijven dat lijkt op iets dat al bestaat? Let anders eens op hoevaak Am F C G voorkomt, niet normaal!
En ach, als je Charlie, Hump De Bump, Warlocks, Tell Me Baby, Storm In A Teacup en Turn It Again niet meetelt, staat er inderdaad geen funk op Stadium Arcadium. Er staat wel funk op, het is alleen niet meer zoveel, en het staat vooral niet meer zo centraal. Maar ja, zelf weten hoor.