Volgens mij heb jij mij niet begrepen, ik had het niet over het samplen zelf, maar over het *tijdelijk* verhogen van de resolutie/samplingrate middenin het processsing-erm... proces.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chennie
Printable View
Volgens mij heb jij mij niet begrepen, ik had het niet over het samplen zelf, maar over het *tijdelijk* verhogen van de resolutie/samplingrate middenin het processsing-erm... proces.Citaat:
als je gaat samplen onstaan er repeterende afbeeldingen van je signaal in je spectrum. Dit noemen ze aliases. Als je gaat upsamplen of downsamplen heb je dit ook. Maakt ook niet uit wanneer je dit doet.
Als ik een post van je terug lees, refereer je aan deze terug geklapte signalen. Deze bedoel ik dus niet. Als ik het fout heb dan het volgende. Het terugklappen wat ik bedoel is niet frequentie gebonden, maar heeft te maken met je digitale filters.
Ik refereer aan de teruggeklapte geluiden waar jij eerder al aan refereerde. Maar laat maar zitten, volgens mij lopen we ontzettend langs elkaar heen te praten op deze manier.Citaat:
Het lijkt wel natuurkunde hiero.
Ga gitaar spelen joh. Damn!!!!
Zo iets ga je en kan je toch niet bereken. Het gaat toch om "tone", feeling enz. Zo te horen hebben jullie weinig optredens om over zo iets te praten.
De gedachte die aan modeling ten grondslag ligt is nou juist WEL dat je tone, feeling etc kunt berekenen, grappig genoeg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ateng
het hele wis/natuurkunde-verhaal is een beetje off-topic, zoals een andere forummer hier eerder ook al opmerkte. Het gaat juist om de gebruikerservaringen die je hebt met 2 zeer specifieke zaken (zie de topic-start)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
jij hebt blijkbaar een vetta, dus ik zou zeggen; geef antwoord op de vraag en dus; hoe ligt-ie in de mix??????
en wellicht moeten we maar eens een shoot-out organiseren om het een en ander te kunnen testen, dus letterlijk te kunnen horen, zonder berekeningen over bits en bytes....
Ik vraag me af hoeveel mensen met een blinde test de buizenversterkers van de modellers kunnen scheiden. Dat gaat denk ik nog wel tegenvallen soms.
Ik heb geen Vetta, ik heb een Marshall 6101... Maar ik heb lang getwijfeld of ik een Vetta zou kopen, en ik twijfel nog steeds...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Ik weet wel dat ik een goed geluid uit de Vetta kan halen.
Aan de andere kant zou ik ook gewoon een Pod XT Live voor m'n 6101 kunnen hangen, is nog goedkoper ook. Maar ik zit eerder te denken aan de Zoom G9.2tt.
Dat is inderdaad de beste manier. En dan moet je zowel bij de Vetta (of andere modeling-amp... maar what else is there?) als bij de buizenamp iemand neerzetten die precies weet hoe ie er goede geluiden uit tovert. Op de afgelopen meeting was er een Line6-clinic, misschien had je daar bij moeten zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qwertyuiop
Dat dacht ik ook tijden, maar zet ze maar is naast elkaar en dan niet alleen het geluid maar ook de feel is heel anders.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
De H&K Zentera is toch ook een modeller? Ik vraag me af hoe die het dan doet tegenover een Vetta. Dat zijn toch allebei de duurste modellers zo'n beetje.