In april weet ik meer, maar ik zie nog steeds de leeuwen en beren niet wat betreft mic'ing.
Printable View
In april weet ik meer, maar ik zie nog steeds de leeuwen en beren niet wat betreft mic'ing.
JUIG!!!
ik heb de laatste 4 BB's gekocht bij Sander de Gier! Ik kan jullie in april studio opnames laten horen want dan zijn we uit de studio. Tot die tijd zal ik kijken of ik tijd en zin heb om tijdens de repetities wat tussenopnames te maken...
Ik denk wel dat het gewoon hetzelfde klinkt omdat VHT ze standaard verkoopt.
Micing kan natuurlijk bij een combo ook van de achterkant. AC 30 klinkt aan de achterkant sowieso prettig!
Wel K - U - T als je een dubbele 4x12 kast hebt :seriousf: .
Ik wil de speakers van mijn TSL602 vervangen door een combi van een V30 en een G12H30 en als we dan toch geld uitgeven doen we maar meteen alles....
Kan ik meteen een paar beamblockers aanbrengen, met andere woorden: zitten deze gewoon op dezelfde bevestiging als de speakers?
Yup, gewoon er tussen schroeven.
Toch maar een combi dus..! Deze combinatie komt mij niet bekend voor, waar heb je het vandaan? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen ermee, please keep us posted!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
Deze combi is een beetje een gok. Ik mis in de V30 net het rauwe randje van de G12, maar 2x een G12 is weer net te veel. Mocht het niet werken kan ik altijd nog een van de twee opnieuw vervangen...
Mijn ervaring met de G12H is ook dat ik ze een beetje rauw vond klinken met crunch, een beetje te rauw zelfs, vooral met humbuckers miste ik definitie terwijl het toch een felle speaker is, maar ze waren gewoon een beetje te rafelig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
De Vintage 30 heeft ook iets rauws, maar daar zit het meer in het laag midden, een beetje een rare midvoicing/frequentie die je er niet uit krijgt, doet mij een beetje aan Bogner amps denken.
Ik ben het met je eens dat twee keer G12H teveel is, dan wordt het te rauw en ongedefinieerd, bovendien heb je dan echt een hele stoot hoog in je geluid en te weinig vet/organisch midden.
Als je dat zoekt zou ik eerder een combinatie G12H + Greenback nemen.
Een combinatie G12H + Classic Lead 80 of G12H + G12-65 kan ook nog, maar daar heb ik geen ervaringen mee, het lijkt me wel mooi, omdat de Classic Lead 80 naar mijn mening een mooier middengebied heeft, die zingt meer bij (high-gain) leads.
Ik ben wel heel benieuwd hoe jouw combi gaat uitpakken!
Gisterenavond repetitie gehad, en daarna (ja erna ja) heb ik de 4 BB's ertussen geschroefd.
Voor de mensen die later zoeken of gewoon geinterreseerd zijn.
Hoe schroef ik Beam Blockers in een Mesa 4x12 STD Rectocab? (Je hebt 2 paar handen, oftewel 2 personen nodig om het makkelijk te doen)
:)
- Gebruik een goede kruiskop-schroevendraaier.
- Schroef de handvatten uit de zijkant
- Schroef het in/uitgangsplaatje van de achterkant af en leg hem voorzichtig (schuin en voorzichtig door de opening heen prutsen) op de steunbalk die in het midden van het cabinet ligt. Goed te zien vanuit de zijkant waar de handvatten zaten. Eventueel een zaklampje gebruiken.
- Schroef alle schroeven van de achterplaat af.
- Klop voorzichtig met platte vuist/hand vanuit de handvat opening tegen de achterplaat aan totdat deze loskomt. Hij kan vrij geklemd zitten, maar hij is niet gelijmd oid.
- Maak je BB gereed, uit het plastic halen en eventueel de BB-sticker eraf halen, omdat deze van zilver is, en dus erg goed te zien is later.
- Je ziet nu de 4 speakers zitten. Deze zitten vast met een zelfborgende moer. Pak de passende dop (van een dopsleutel set) en gebruik de "rechte" schroevendraaier-achtige sleutel, zodat je de moeren er goed vanaf kunt draaien. (dus niet de haakse sleutel) Schroef de bovenste moer als laatste eraf op moment dat je helpende hand de speaker helemaal goed vast heeft.
- Ga per speaker te werk.
- Haal de speaker heel voorzichtig een klein stukje naar achteren. Net ver genoeg dat de bouten met schroefdraad vrij liggen.
- Plaats de BB met de bolle kant naar de conus van de speaker toe! Hang hem met zijn 2 uiteinden aan de schroefdraad van de speakerkast. Dit kan horizontaal of verticaal (pas op voor de magnetische werking zodat je BB niet aan alle speakers blijft "plakken")
- Vraag aan je helpende hand om de speaker weer voorzichtig terug te plaatsen. Deze zal je dankbaar zijn, want ze zijn niet licht...
- Terwijl de helpende hand de speaker op zijn plaats houd schroef zsm de 4 borgmoeren weer terug.
- Herhaal dit voor elke speaker, let erop dat je de BB's goed monteerd.
- Schroef alles weer met beleid vast
- Nu is het tijd voor een biertje of koffie. (ligt eraan hoe laat je dit doet)
Vanavond heb ik gelukkig weer repetitie, dus ik ben benieuwd! Gisteravond heb ik het na het inbouwen niet meer getest qua geluid.