Heej zetten jullie je tremelo voor of na je delay/reverb?
Printable View
Heej zetten jullie je tremelo voor of na je delay/reverb?
Ik heb 'm ervoor staan.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
Ik heb een vraag of volgorde in fx chain, zoals ik ze nu gebruik is het volgende:
gitaar > boss tu-2 tuner > zvex fuzz > menatone red snapper > ehx microsynth > trex replica delay > amp.
De enige die niet True bypass zijn is de boss tuner en de microsynth. Ik ga zowieso de 1 volgende keer die tuner eens achter de synth proberen om te kijken wat dat doet met mn tone in vergelijking met de tuner voorin.
Is het beste om de synth en de tuner in een aparte loop te zetten en met welk pedaal/box werkt dat het beste? Graag een merk en type. Ik hoor veel over het merk Lehle maar weet nog niet welke ik moet hebben.
M'n laatste punt is dat ik wel de mute functie van die boss tuner wil blijven gebruiken, nu lees ik vaker dat dit niet meer werkt zodra die in een loop zit, klopt dit? Wat zijn de beste stappen die ik kan nemen?
je kan een (Lehle) looper met 2 loops proberen de 1@3 of de D.Loop; tuner zet je in de 1e loop, synth in de 2e loop.. als je de 1e loop dan 'aanzet' loop je gitaar door de tuner..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josh
als je de mute-uitgang kiest, heb je 'n stille tuner in loop 1..
zet je loop 2 aan (en loop 1 uit!) dan heb je je signaal + tb-looper + synth..
met zo'n korte afstand voor je geluid, denk ik dat je misschien meer hebt aan ... red snapper (kabeltje)-> synth (kabeltje)-> replica... dan aan
Red snapper (-> kabeltje -> ) looper (kabeltje->) synth (-> kabeltje) -> looper (->kabeltje->) replica
je voegt weliswaar een TB-apparaat toe (tussen TB Red Snapper en TB Replica), maar als je je synth aanzet/kiest, heb je wel een langere kabelweg, daar je 2x zoveel kabels nodig hebt.. (hoe kort ze ook zijn)
als de synth echt signaal vreet/toon zuigt, is 't sterk aan te raden maar..
if it eeand broohk, doon't fiks it...
tuner achteraan 'kan', alleen maak je dan geen gebruik van de buffer-functie die je, omdat de rest van je pedalen TB is, best kunt gebruiken..
ik heb na m'n TB-wah een buffer (SHO/Kentana), vervolgens 2x TB-pedaal (FDII/OCD), 1x non-TB (SCF) en dan weer 1x TB (Replica!) ..
en ik moet zeggen dat m'n toon meer 'hoog' terug heeft gekregen door die buffer...
De TU-2 schijnt een ok en erg betaalbare (en handige!) bufferfunctie te hebben...
in m'n grote setup heb ik na die laatste TB'er (Replica) een TB-looper die m'n Magicstomp en EX-7 in/uit schakelt.. en dat hielp wel, omdat ik ze nooit tegelijk gebruik; dus ipv 'doorverbinden' staan ze nu ieder in 1 loop...
Dus eigenlijk kan ik het maar beter zo houden zoals ik het nu heb? :satisfie:
Ik had in je gesloten onderwerp ook nog even gereageerd :D
Ik ben het ermee eens, eigenlijk houden zoals het is. Eventueel testen of 't zonder effecten echt heel erg veel beter klinkt en effe testen of die synth nog wat beter klinkt zonder gebufferd pedaal ervoor, maar in principe is een mix van een aantal TB pedalen en een paar gebufferde prima.
Misschien kan dit een beetje helpen
http://ratcliffe.co.za/articles/effectchain.shtml
Ik heb ook nog een vraag over volgorde en misschien aanschaf van een nieuw pedaal.
Ik gebruik mijn versterker altijd clean de distortion haal ik uit een pedaal(boss ds-1) maar nu zoek ik de beste manier om een extra boost te geven voor solos. Iets meer mids en misschien wat extra gain. Heb ik hier dan een overdrive voor nodig? En zo ja zou deze voor of na de ds-1 moeten worden gezet? Ik heb ook gelezen dat een overdrive als boost alleen werkt op buizen versterkers(ik heb een ss versterker). Zou ik dan beter een equalizer kunnen gebruiken?
Een overdrive die alleen werkt als boost op een buizenversterker....ik snap wat je bedoelt: een standaard overdrive als een TS9 klinkt prtu als overdrive op een transistorversterker en klinkt prima als boost (drive laag, volume hoog) op een buizenversterker. Maarrrrrr dat wil dus niet zeggen dat -ie het volume van je transistorversterker niet kan boosten hoor !
Een overdrive zou vóór de DS1 kunnen werken als de gain daarvan niet te hoog staat, erachter zou kunnen maar klinkt misschien niet denderend, een EQ is ook een optie. Kan allemaal eigenlijk, wat je zegt.
Dan ga ik even kijken wat mij het best bevalt een equalizer of een tubescreamer achtig iets als boost. Harstikke bedankt!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch