Paranoid ( wel de Randy Rhoads versie natuurlijk.... )
en natuulijk Jimi Hendrix.... die gast is één grote solo!!
Printable View
Paranoid ( wel de Randy Rhoads versie natuurlijk.... )
en natuulijk Jimi Hendrix.... die gast is één grote solo!!
Cacophony - Burn the ground
ANGSTAANJAGEND
ik heb niet een favoriete solo ofzo, maar ken wel een paar mooie, misschien ontzettend afgezaagd, maar blijkbaar niet zonder reden.
guns 'n roses - november rain eindsolo, dat is gewoon de solo's onder de solo's, ontzettend smaakvol en slash heeft ook een erg goede phrasing, maar daar gaat het eigenlijk niet eens zozeer om, die solo staat meer als een soort statement.
hendrix - eigenlijk alle solo's van zn populaire nummers well... castles made of sand, little wing enzo, ook buitengewoon smaakvol en muzikaal
eagles - hotel california, misschien wel erg afgezaagd, maar voor alles wat een solo zou moeten zijn, is dit het gewoon wel, ook een perfecte phrasing van die gitaristen, ook dat stukje met die pinch harmonic in dat nummer
jimmy page - stairway to heaven, ook al zo'n klassieker en natuurlijk ook niet voor niets
satriani - always with me, always with you, misschien wel wat gay, maar wel erg mooi, ook een goede gitaartoon, soms zo expressief gespeeld alsof het lijkt dat hij een lichte wah wah aan heeft staan (of heeft ie dat ook?)
metallica - nothing else matters: eigenlijk weinig boeiend, niet supertechnisch en pentatonisch geouwehoer, maar hij staat toch als een huis muzikaal gezien.
eigenlijk wel een heel afgezaagd lijstje, ik ken zoveel meer, maar ik denk dat voor mij wel blijkt waarom juist dit soort dingen zo populair zijn.
Ik zag zojuist The song remains the same van Led Zeppelin en die hele shit achter de boogsolo vind ik nog steeds superieur. Technisch gezien misschien niet eens perfect, hij maakt erg veel foutjes, maar zo beheerst en snelheid in zo'n goed evenwicht met het gevoel. hij beheerst ook zoveel trucjes om het zo goed te laten klinken en ik vind het ook altijd nog formidabel dat hij relatief simpele dingen aan elkaar kan rijgen dat het samen iets magisch krijgt (stairway to heaven is daar een voorbeeld van, niet wereldschokkend qua opbouw, maar wel altijd heel beheerst en op de goede manier uitgewerkt, de goede tonen pakken en niet te hard van stapel lopen. Dat maakt een solo goed)
de solo van black or white, door slash, dat zeer vlugge stukkie vind ik wel indrukwekkend
Ozzy Osbourne - No More Tears, dat is echt de enigste solo waar ik echt kippenvel van krijg :evil:
Pawn Shoppe Heart van The Von Bondies.
erg stoer, en lekker lang zodat je er extra van kan genieten 8-)
Zelf kan ik em niet spelen, hij is erg lang en een beetje snel :cry:
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Pink Floyd - Comfortably Numb
Metallica - The Unforgiven
Metallica - Outlaw Torn
Steve Vai - For the love of God (jaja)
Ozzy Osbourne - No More Tears
Black Label Society - Superterrorizer (op de dvd)
en de outro van Bark at the Moon is ook errug vet... 8-)
Dit topic is al vier maanden in de lucht :)