misschien ben ik raar, maar ik speel na 1 keer doornemen altijd uit mijn hoofd :???:
Printable View
misschien ben ik raar, maar ik speel na 1 keer doornemen altijd uit mijn hoofd :???:
:-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thijsov
Toen ik nog roadie was...
Mooie kleedkamer, pauze voor de laatste set, zanger moest nog even pissen en gebruikte daarvoor de plee in de kleedruimte. Ik kwam uit de zaal, had nog wat drank op het podium gezet en deed de deur van de kleedruimte op slot in de veronderstelling dat iedereen op het podium stond. De gitarist was al begonnen met het gebruikelijke intro voor de laatste set. Na een intro van 2,5 minuten vertelde de bassist dat ik waarschijnlijk de zanger had opgesloten en ik begreep eerst echt niet wat hij bedoelde. :???:
Toen ik het wel begreep heb ik echt huilend van het lachen de deur even opengemaakt, t'is toch nog een swingende laatste set geworden :-D
Op de terugweg heeft overigens de gehele band de slappe lach gekregen omdat de zaaleigenaar vertelde dat hij dacht dat het een ingestudeerd kunstje was :dance:
Het heeft wel een hoog spinall Tap Gehalte.
Tijdens een optreden in de schouwburg stond het drumstel van de drumster op een soort 'verrijbaar' plateau. Net op het moment dat de drumster een solo in wil gaan zetten valt ze van haar krukje achter het podium. :lol: :cry:
Ook een keer tijdens een optreden in de finale van de zeeuwse voorronde van de Grote Prijs had ik een 'nieuw' tweedehands snoer meegenomen. Tijdens het eerste nummer kraakte en 'stotterde' mijn bas, ook tijdens m'n solo, stond dus wel even mooi voor lul :-? :oops: Ik gebruik nooit meer een tweedehands snoer!
Ik had gehoord van een kennis dat z'n basversterker automatisch uitvalt als ie het te warm krijgt :D
stond op het podium en dat ding hielt er mee op
toen ie wat afgekoeld was ging ie weer vrolijk verder :razz:
Als gitarist ben ik nog niet zo lang actief, als drummer echter wel. Het lulligste wat mij ooit overkomen is was dat tijdens een vet R&R nummer mijn kruk langzaam naar achteren begon te schuiven. Toen het ding van het drumpodium af schof spong ik naar achteren om de zaak te redden, alleen.............. Het drumpodium stond op de rand van het grote podium. Lullig om dan in één keer ruim 1.80 m lager te staan. En voor het publiek en de bandleden ook een vraag waar die drummer gebleven is.
Leuke thread dit!
Een paar nieuwe varianten:
Een lunchconcert op een TU met twee erg vermakelijke blunders:
1. Tijdens White Room zing ik tweede stem. (Mijn enige excuus is dat onze zanger van toen ook niet kon zingen) Ik zie twee meiden in het publiek (iedereen zit, helaas) enorm in de lach schieten. Ik denk dat het met mijn stem te maken heeft, maar later hoor ik het probleem op de opname, al die refreinen zijn verschillend, en ik zing een andere tekst als de leadzanger... :oops:
2. Tijdens het laatste nummer valt de stroom uit, en alleen de blazers en de drummer zijn nog te horen. En wij maar denken dat we echt niet mogen uitlopen ivm colleges!
Tijdens een ander concert in diezelfde zaal spelen we met een gelegenheidsband en het klassieke studentenorkest. Bij de eerste repetitie hebben we een half uur moeten wachten omdat men de repetitie zo gepland had, in de overtuiging dat die "Rock"muzikanten toch te laat zullen zijn. Als tijdens het optreden de rockband mee moet gaan spelen met het orkest kijk ik naar een lege drumkruk, de toetsenist kijkt naar een lege drumkruk, we kijken elkaar aan en zien dan achter in de zaal de drummer binnenlopen die zich stierlijk verveelde bij de klassieke muziek, en even was gaan wandelen. :-D
Eerste optreden van een nieuwe studenten bigband. Ik heb de dirigent ervan overtuigd dat je On Broadway niet zonder gitaarsolo kunt spelen, en mag een solo pakken. Kijk een paar George Benson licks van een plaat af, en kom tijdens het concert erachter dat de meest virtuoze riedel weliswaar goed gaat, maar in een andere toonsoort staat, wat ik dus uiteraard even vergeten ben. Na enorm in de lach te schieten laat ik alle pretenties varen en speel de zaal plat met een asociaal lange solo van 2 minuten. Weken later wordt ik nog herkend van die te gekke solo. 8-)
En ook geleerd, nooit nieuwe drankjes uitproberen tijdens optredens (ouzo)
Met een andere gitarist speel ik tijdens een lunch. Hij werkt die ochtend als koerier, en beland in een file. Niet alleen komt hij binnenlopen als de mensen net zitten te eten, hij vergeet ook nog mijn versterker. Echt vrolijk zijn we niet, en het klinkt dan ook naar *** wat ons betreft. We willen eigenlijk het geld weigeren omdat we vinden dat we beroerd gespeeld hebben, maar als de meid die ons geboekt heeft stralend met een envelop aan komt lopen, en enthousiast en gemeend verteld dat ze het geweldig vond, krijgen we het niet over ons hart te zeggen dat we het daar niet mee eens zijn...
:roll:
En te leuk om te vergeten
met een andere big band hebben we een optreden in een plaatsje vlakbij, maar als student zonder auto is een versterker meenemen toch wat lastig. Ik bel van te voren op of ter plekke misschien een gitaarversterker aanwezig is, en me wordt verteld dat die er is. Als ik daar aankom zie ik iemand met een stemsleutel het podium op rennen om de baby-vleugel te stemmen. Dat wekt al weinig vertrouwen. Gelukkig blijkt de gitaarversterker wel aanwezig. Hadden ze ook nog aan een netsnoer gedacht, dan was het helemaal mooi, maar dat hadden ze dus niet... Duh!
En ooit Frank Gambale in Arnhem zien spelen die tijdens het eerste nummer vertwijfeld op zijn pedaaltjes stond te trappen. Bleek een rot kabeltje te zijn. Toch ook wel leuk dat zoiets op dat nivo ook nog kan gebeuren :wink:
Humor, dit topic.
Het was mijn 2e of 3e optreden met een punkband. Ik sta stoer wijd beens op het podium mijn drie accoorden te rammen. Glij ik langzaam met mijn rechter been tussen het gewone en drum podium en bleef muurvast zitten. :-D Na het nummer moest ik me eerst uit de laars bevrijden en daarna de laars los trekken om niet op een sok verder te hoeven spelen. En dat in VERA in Groningen voor 250 mensen die blauw lagen van het lachen. :oops: