Oorspronkelijk geplaatst door
Brum
Beste Hombra, een goeie tip; ik zou die Bax meneer niet al te serieus nemen. Ik zou geen enkele Bax man serieus nemen, wegens totaal gebrek aan know how.
Ik ben er niet bij geweest hoe die beroepsgitaristen het hebben uitgelegd, maar dit lijkt het halve verhaal zoals je het vertelt. Het klopt volkomen dat een koptelefoon direct uit je versterker voor geen meter klinkt. Wat denk je wat een gitaarspeaker doet? Die doet je gitaarsignaal kleuren naar een mooi gitaargeluid. Dat is exact waarom je er een speaker aan hangt. Je versterker alleen kan dat niet. Wat de truc dus is, is om zo'n speaker na te bootsen. Nou heeft jouw versterker daar een ingebouwde oplossing voor, middels de Red Box DI Out, wat een ingebouwde speakersimulator is. En daarom dragen mensen ook de oplossing aan om daar een USB mixertje, of interface aan te hangen. Het is echt de meest simpele oplossing om met een koptelefoon te kunnen spelen.
Ik vraag me ook af, heb je alleen de Mooer Audiofile gebruikt? Want er werd ook bij gezegd dat je er bijv. een Mooer Radar aan moet hangen. Een speaker simulator dus, omdat je op de manier waarop Midwolda het aangaf dus niet je Red Box uitgang gebruikt en dus geen enkele speakersimulatie gebruikt. Dan blijft er alleen een dun, krasgeluid over en dat heb je waarschijnlijk over je koptelefoon gehoord. Gebruik die Red Box uitgang, hang er een mixer of geluidskaart aan en je gaat in ieder geval een gitaargeluid horen over je koptelefoon, i.p.v. een krasgeluid. Want ik heb het vermoeden dat dat het is wat je hebt gehoord, ben ik juist?
Dit alles had die man van Bax je ook kunnen vertellen als hij een klein beetje verstand van z'n eigen handel heeft.