Wat is de radius van de brug?
Niet dat dat maatgevend moet zijn, maar toch.
Printable View
Wat is de radius van de brug?
Niet dat dat maatgevend moet zijn, maar toch.
Ik heb hier van alles staan, en ik speel er ook gewoon op. Ik heb me er eigenlijk nog nooit mee bezig gehouden. Ik voel nauwelijks verschil, maar dat zal wel aan mijn beperkte techniek liggen, haha ! De enige waarbij ik last van heb van een te platte neck is de 12 string akoestische. Maar nu kan ik dus zelf kiezen; ik wil dan nog wel een radius block met de goede radius kopen.
Ik heb nog niet echt een brug. Wel een tweedehandsje van een vriend, een Epiphone Tune-O-Matic. Zit daar een radius in ?
Meeste Gibsons hebben een 10" radius, de brug heeft een 12" radius.
Serieus? In de specs staat meestal 12", waarbij ik er vanuit ging dat daar de toets mee bedoeld wordt, maar ik heb het nooit nagemeten.
Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit nagemeten.
Maar wat raden jullie aan voor een makkelijk bespeelbare hals ? Voor een niet al te technische thuisgitarist ? Ik kan maken wat ik wil, en ik neig naar een 9.5” radius. Best of both worlds ??
Persoonlijk vind ik 10 inch fijner spelen, het voelt wat sneller. Fender voelt vaak plat maar dat is pure smaak. Heb je een gitaar die je vaak pakt en fijn speelt? misschien kun je die radius kopiëren. Ik denk dat het puur smaak is en niet echt uitmaakt hoe goed je techniek is.
Ik vind 12 ideaal. Zit tussen de fender 7.5 ish dingen en de ibanez jackson 16 inch shred necks.
Volgens mij is gibson ook alles 12 inch.