Die buizen layout als laatste lijkt me sterk, aangezien V8 en V9 de power tubes zijn, en V7 de Phase Inverter. Of mis ik iets?
Belangrijker, hoe vind je de Stealth zich verhouden tot de gewone 6L6? Stock en tube-swapped?
Printable View
Die buizen layout als laatste lijkt me sterk, aangezien V8 en V9 de power tubes zijn, en V7 de Phase Inverter. Of mis ik iets?
Belangrijker, hoe vind je de Stealth zich verhouden tot de gewone 6L6? Stock en tube-swapped?
Hoi Speeddemon,
Nee hoor je mist niets. De aantekening zijn ook voor mezelf bedoeld. En ik weet welk lampje waar geprikt moet worden.
De eerste indruk is dat de Stealth meer low mids heeft wat ik errug fijn vindt 👍 en net een heel klein beetje iets meer compressed. Wat ik dan maar voor lief neem 😁 De bias aan de achterkant is dan weer super handig. Verder ga ik de genoemde pre amp buisjes de komende maanden op volle sterkte uitproberen. Dus heb nog wat tijd nodig. Geen haast dus.
Interessant; met name die bias (en de concentrische knoppen voor green/blue gain en volume) zou ik ook wel een toevoeging vinden op mijn huidige v1 6L6 versie.
Proefondervindelijk kwam ik ook uit op wat H. Kaplan zei. Uiteindelijk gesettled op 2x 5751 in V3 en V4, om het rode kanaal wat te temmen en veelzijdiger te maken. Dat hielp zeker.
Standen oktober 2024
2024 II EVH Stealth Swap
V1: Tung-Sol 12AX7
V2: EH 12AU7/ECC82
V3: Ruby AC5HG
V4: (cathode spot ch3): JJ E83CC
V5: Ruby AC5HG
V6 (cathode spot ch 1/2): JJ E83CC
V9 (PI): Mullard CV4004
V7/V8: JJ 6L6
Bias: 50
2024 EVH 6L6