Nou begrijp ik je weer niet. Waarom 2 mastersvolumes? Daar moet je dan tussen kunnen schakelen toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
Marc
Printable View
Nou begrijp ik je weer niet. Waarom 2 mastersvolumes? Daar moet je dan tussen kunnen schakelen toch?Citaat:
Marc
Citaat:
Geert, probeer het te begrijpen! Dat van die eindbuizen. Je blijft anders in een cirkeltje rondzwemmen. Bij post PI MV pak je natuurlijk de eindbuizen niet mee en krijg je geen eindbuizenpret.
> Nou, mijn opzet was het liefst 2 master volumes en een AB Box. Zodoende heb ik beide volumes in de hand. Is dat makkelijk te doen?
Dat heeft weinig zin. Neem het schema eens voor je neus en probeer te zien waarom niet. Je kan anders vragen over hetzelfde blijven afvuren maar je komt kennelijk geen steek verder.
Da's geen tech die jij kent maar wat anders. Een tech zegt zulke dingen niet.
Al
Hallo jongens,
Ik ben gewoon een leek. Ik probeer op manieren die mij logisch in de oren klinken een goedkope manier te vinden om die versterker naar mijn wensen aan te passen. Dat dit in de elektronische wereld lang niet altijd logische redeneringen zijn, daar ben ik ondertussen wel achter gekomen.
Ik probeer het echt wel te begrijpen. Ik heb lang naar het schema gekeken, maar als leek word ik hier niet wijzer van. Wat me wel opvalt is dat volgens mij de 2 inputs vrijwel meteen worden gemengd en als 1 singaal verder gaan. Daarom zou het kunnen dat 2 master volumes nergens op slaat.
Blijkbaar is die tech die ik ken toch niet zo tech dan. Hij kan anders aardig lullen erover en hij doet ook werk erin. Hij heeft ook een site.
www.cmwamps.com
Ik dacht dat hij er wel heel veel verstand van had. Maar dit blijkt dus wel mee te vallen.
Ik heb ook gemaild met een of andere Dr. Tube (zie www.drtube.com).
Deze lijkt mij ook hele zinnige dingen te zeggen, wat begrijpelijker dan Chris van CMW. Kennen jullie die? Ik zou graag mijn amp door een betrouwbaar iemand aan laten pakken.
Hebben jullie anders tips voor me, wie aan te raden zijn hiervoor?
Ik kende zelf de namen van Dolf Koch en Peter van Weelden, maar Koch doet alleen nog aan eigen materiaal en van Weelden heeft zoveel gezeik met London City gehad dat hij alleen maar repareert en niet meer modificeert. Dit geeft ook niet al te goede hoop voor mijn top trouwens..
Sorry dat ik soms wat rare lulkoek uitkraam, ik probeer het te begrijpen. Het lukt wel steeds beter maar nog niet altijd, hehe. :oops:
Wat is trouwens Post PI Master Volume? Wat is de PI?
Groeten van Geert
Ha Geert
> Ik probeer het echt wel te begrijpen. Ik heb lang naar het schema gekeken, maar als leek word ik hier niet wijzer van. Wat me wel opvalt is dat volgens mij de 2 inputs vrijwel meteen worden gemengd en als 1 singaal verder gaan. Daarom zou het kunnen dat 2 master volumes nergens op slaat.
YESSSSSSSSS! Je snapt het. Prima, goede conclusie!
> Blijkbaar is die tech die ik ken toch niet zo tech dan. Hij kan anders aardig lullen erover en hij doet ook werk erin. Hij heeft ook een site.
www.cmwamps.com Ik dacht dat hij er wel heel veel verstand van had. Maar dit blijkt dus wel mee te vallen.
Dat is Chris Winsemius. Die is goed op de hoogte. Geen misverstand?
> Sorry dat ik soms wat rare lulkoek uitkraam, ik probeer het te begrijpen.
Niet zo zeer lulkoek, je lijkt niet er niet verder mee te komen.
> Wat is trouwens Post PI Master Volume?
Een MV na de PI
> Wat is de PI?
Dat is de fasedraaier (Phase Invertor). Het is de buis die direct voor de eindbuizen zit en deze aanstuurt. Dat doet hij d.m.v. 2 signalen die met elkaar uit fase zijn. Ieder signaal stuurt een eindbuis (of meerdere paralelle eindbuizen p.e. Twin reverb) aan.
Het voordeel van een Post PI is dat de oversturing van deze wordt meegepakt. In MV Marshall-amps zit normaal gesproken de MV voor de PI.
Al
Groeten van Geert[/quote]
YESSSSSSSSS! Je snapt het. Prima, goede conclusie!
---Okee! Zie je wel. Ik kom er wel. Hahaha
Dat is Chris Winsemius. Die is goed op de hoogte. Geen misverstand?
---O, je kent hem? En je vindt hem goed? Mmmm, raar dan. Hij vertelde mij dat als ik de master na de fasedraaier zou zetten dat ik dan een heel groot deel (95%) van de eindtrapoversturing ook op lage volumes zou kunnen hebben. Dat werd hier weer bruut tegengesproken. Is dat een misverstand tussen mij en het forum of tussen mij en Chris?
Niet zo zeer lulkoek, je lijkt niet er niet verder mee te komen.
---Nee. Omdat ik nog steeds naar de handigste en puurste oplossing zoek zonder die versterker helemaal tot een totaal ander model om te bouwen.
Het voordeel van een Post PI is dat de oversturing van deze wordt meegepakt. In MV Marshall-amps zit normaal gesproken de MV voor de PI.
---Ja. Dat zei Chris dus ook. Hij wilde de Master erna zetten.
De dubbele master volume, dat was meer mijn gedachte. Nu blijkt dat dat dus niet echt gaat werken.
Maar het effect van een dubbele master moet toch ook vroeger in de keten wel kunnen worden bewerkstelligd?
Volgens mij wordt direct na de inputs het signaal al gemengd. Dus dan ben je al te laat, want je hebt nog een gaintrap te gaan. Als je nou 1 extra buis inbouwt en deze signalen na de inputs nog even gescheiden houdt.
Vervolgens geef je ze allebei het 2e gaintrapje via hun eigen prive buisje. Als dat gebeurd is, zou je dan niet op dat punt een potmetertje kunnen installeren om het volume te regelen? Op zo'n manier zou je wel de volumes van beide inputs kunnen afregelen.
Alleen dan zit je nog met de brullende fasedraaier, die krijg je dan ook over je clean. Dat kan niet echt mooi zijn.
Ik weet sowieso niet of dit kan. Ik ben in ieder geval wel blij dat die Chris geen prutser is. Volgens jou in ieder geval niet.
Groeten van Geert
Geert,kijk eens op www.ax84.com
onder Renegade.ik denk dat jij zoiets bedoelt.Die versterker heeft een klien en een vervormd kanaal.Je zult 1 extra buisje in moeten(laten)bouwen en het vieze kanaal moet wat aangepast.
Het lijkt mij de kortste klap.Echter niet voor eindbuizenvervorming.
Je kunt er wel een heel scala aan vervormde geluiden uithalen.
Een zeer bruikbare amp dus.Het kanalen omschakelen gaat met 2 relais die je op hetzij de 6.3 danwel de 5 volt van de transformator laat werken.
Hoeft dan alleen nog gelijkgericht te worden.
Als je het geduld hebt om het zelf te doen denk ik dat je voor ongeveer zestig euro klaar bent.
Groeten,Ed
Nou, ik weet het weer eens niet meer hoor.
Ik heb bij Chris (CMW) nog even geinformeerd over de channel switching opties. Hij zegt dat het weggegooide tijd en geld is, en dat ik beter een tweedehands 2 channel amp op de kop kan tikken.
Ik weet het, velen van jullie hebben het al gezegd.
Misschien moet ik er dan toch maar een pedaaltje voor zetten en wachten tot ik een leuke andere versterker kan vinden. Het kloterige is dat die dual channel 800s diode clipping in de preamp hebben, en als ik dat soort shit zoek koop ik wel een jcm900, en dat wil ik NIET.
Wel heeft Skabouter een coole top te koop staan. Een JCM800, 50 W en oorspronkelijk single channel. Alleen zitten er nu 3 kanalen in met allemaal aparte gain en master. Dat is wel een coole top hoor.
Alleen die Skaboutert vraagt er erg veel geld voor. Te veel geld. En dat heb ik niet. Het is tenslotte alleen een top. Er moet ook nog een kast onder.
Ik heb ook een single channel jcm800 100W combo gezien voor een goed prijsje, maar dan zit ik nog met dezelfde shit. Moet er nog een pedaaltje voor of moet er flink gemod worden.
Maarja, of ik nu voor 350 euro een 4x12 koop en nog wat eurootjes kwijt ben voor het repareren en herbuizen van mijn London City of voor hetzelfde geld een 800 combo koop...
Dan lijkt het me beter om voor de Marshall te gaan.
Of ik moet Skabouter kunnen overhalen de top voor een normale prijs weg te doen?!
En als je nou een JCM800 dual channel koopt, kan je daar dan makkelijk de triode clipping uit slopen om tot een single channel achtig schema te komen?
Geert
Geert,
Het lijkt me nog een veel beter plan als je een goede 4x12 speakerkast koopt, een pedaal voor de LC zet en eerst eens gaat spelen. Kun je in de tussentijd sparen voor de versterkertop die je echt wilt.
Marc
Marc,ik denk dat je volkomen gelijk hebt!
Geert,veel succes!