Er zijn anders genoeg basgitaren waar een treble- en een basspot op zit. Met name bij actieve bassen is dat heel normaal.
Printable View
Er zijn anders genoeg basgitaren waar een treble- en een basspot op zit. Met name bij actieve bassen is dat heel normaal.
4-band active preamp; vol, bridge/neck pickup balance, treble, high-mid, low-mid, bass
Wellicht voor jou overkill Harold, maar voor anderen zou het zomaar nuttig kunnen zijn.
Tja ik kan harald wel volgen, ik heb ook die mogelijkheden op mijn bassen maar gebruik ze nooit.
Alles staat standaard vol open bij mij.
De meeste tonepotten werken niet als toon pot maar meer als demper, alsof je een deken over je toon gooit.
Hooguit speel ik wat met het voorste en achterste element voor iets meer smoothness of cleane knor.
Dat weet ik basvarken, en alhoewel ik nogal ben van " iets moet nut hebben" wil ik mijn bassen origineel houden.
Het zijn nogal bijzondere bassen:
Veillette Citron
Catalyst
Ik vind het lekkerder klinken om net een beetje laag bij te draaien op mijn actieve jazzbass. Ik speel meestal op mijn brug humbucker, en een tikje laag erbij geeft net die grom die je anders niet krijgt.
Ibanez Agb200. Met Schaller tuners erop. Mijn werkpaard voor alweer twee jaar!
http://a2.ec-images.myspacecdn.com/i...d04b259f/l.jpg