-
Ik ben het helemaal met Han eens, op sommige punten kan ik de zang gewoon niet duidelijk verstaan.
Daarbij missen de gitaren op sommige punten wat doorzettingskracht qua sound, ze staan wel hard maar klinken desalniettemin soms toch nog een beetje slapjes en enigszins nasaal.
De song vind ik niet verkeerd, maar de gitaarpartijen vind ik vrij gewoontjes en de keuze voor een rap, hoewel ik het vanuit bepaald commercieel oogpunt wel begrijp, muzikaal niet zo geslaagd.
Ik denk dat Bibi veel meer karakter en eigenheid in zich heeft dan dit arrangement en deze productie laat horen.
-
Hey iedereen bedankt voor de reacties. leuk om te lezen allemaal.
Tja over zaken als rap, sound en mix wordt er meestal van mening gewisseld en dat is ook logisch, een kwestie van smaak.
Ik weet dat dit de stijl is die George en ik nastreven.
Maar boven alles heeft Bibi een goed gevoel bij dit resultaat en is het een erg leuk en leerzaam project voor ons allemaal, dat is het belangrijkste.
Er is en wordt over Bibi veel gezegd, veel goedbedoelde adviezen en commentaren. Daar is dit medium ook voor dus dat is prima.
Wij vonden (en vinden) het leuk om naast commentaar van de zijlijn ook eens echt wat te gaan ondernemen met elkaar.....en ik ben best tevreden met het resultaat.
groet, Gert-Jan
-
Dit is wel het beste wat ik tot nu toe van BiBi gehoord heb. Het commentaar rond de gitaren snap ik wel maar in het geheel stoort mij dat niet. Natuurlijk zoveel oren zoveel smaken en meningen ik zou zelf ook wel dingen anders willen zien maar het is BiBi's ding en dat moet het ook blijven.
Het was in iedergeval heerlijk om BiBI eens in een potentieel comerciele setting te horen en dat is hiermee volgens mij prima geslaagd.
-
saai , plat en voorspelbaar maar mooi opgenomen en gezongen
jammer
-
OT: ik vind het wel ok gedaan, snap wel wat er t.a.v. de gitaren bedoeld wordt maar mij stoort het niet. De rap vind ik er een beetje kunstmatig ingeplakt.
-
-
Hi
@Gert-Jan
Als je Han S's visie weerlegt kan ik dat doorgaans wel volgen. Geen mens heeft altijd gelijk. En hij komt prima uit zijn woorden dus mijn steun heeft ie daarbij zeker niet nodig.
Maar dat je Han S in de rol als mod aanspreekt vind ik behoorlijk minder chique. Ik vraag mij af of ik dat niet veel storender vind, dan de vraag of jouw intro nu wel of niet spam is.
Als je in deze volatiele wereld overeind blijft, ben je snugger. Dat snugger slaat dus op jou; dat ben je dus, dus ik ga er gewoon van uit dat je even over het hoofd hebt gezien dat het voornaamste verschil er toch in zit dat Han S geen 'Bibi' uit eigen stal naar voren schuift en dat jij dat wel doet.
Kennelijk storen anderen zich daar meer aan dan ik. Als het op de min of meer understated en goedmoedige manier gebeurt zoals jij hebt gedaan, zal het mij persoonlijk en beetje jeuken.
Dat laat onverlet dat ik het dan beslist minder vind, als je gaat miepen over de sig en de studio van Han.
Deel een tik uit en incasseer een tik. Daarvoor kan ik alle respect opbrengen.
Hiervoor helaas niet. Ik kan me niet voorstellen dat je echt heel erg ermee zit, maar uit oogpunt van fair met elkaar omgaan (dus ook fair met de mod) laat je hier naar mijn idee toch een paar punten liggen.
Vriendelijke groet, Gus
-
Toch maar even op het forum dan i.p.v. via PB, voor de transparantie.
Als je over de schreef gaat, kan er een mod-edit komen. Het is hier niet de Tweede Kamer waarin je alles kan zeggen wat je wil en waar de vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. Dat je 't opvat als denigrerend, kalken met rood door jouw posts heen, dat ligt volledig aan jouw kant. Dat heeft niets met kinderachtig te maken, maar met handhaven van regels of in dit geval waarschuwen voor het overschrijden van de regels.
Even uit je comfort zone: er wordt in Elektrische gitaren een topic gestart door een gitaarbouwer die vraagt naar meningen over de gitaar die hij zelf gebouwd heeft voor een klant. Da's dus eigenlijk al over de regels. Maar dan gaat -ie ook nog zeggen dat zijn vlakschaaf stukken beter is dan die van al die andere bouwers die met CNC frezen werken. Da's een dubbele overtreding, berisping, hoor je niemand over. Vertaal dit nou weer even terug naar je eigen topic en kijk dan nóg eens of je vindt dat je te hard bent aangepakt. Ik heb geen studio, dus die steek onder de gordel hoef je bij mij niet aan te komen.
Je PB is in overleg bij het moderatorteam.
-
Nou Gert-Jan, dat wegblazen kan misschien wel qua apparatuur maar als daar zo fantasieloos mee omgesprongen wordt dan brengt het muzikaal en artistiek gezien niets verder, om uit zulke spullen zo'n matige clichematige sound te halen vind ik erg knap.
Smaak, tja, sommige mensen houden inderdaad van die pakjes van de Knorr, zo slecht zijn ze nou ook weer niet, tot je echt helemaal zelf het gerecht gaat bereiden, daarna ken je het verschil wel, of niet natuurlijk.
-
maar even serieus....
Over de songstructuur in dienst van de compositie. En de functie.
heb je al eens geprobeert hoe het klinkt als je met een edit programma
-start op 1:53 Rap gelijk vrolijk, catchy. Rapper doet al introductie in de tekst...
-dan opent het zich nu al naar het best gezonfen refrein met bibi (2:19) Wat de couppoging maximaal uitbuit.
-dan krijg je de rust op 2:42
-op 3:00 kun je weer een knip zetten
-over op 0:26 (kill your darlings. inkorten dat intro ;) )
-op 1:50 alsof er niets is gebeurt het refrein herhalen met de 2:19 variant en werken naar een fade ivm trickversie en voorbeeldproblemen. Hoewel het publiek waarschijnlijk niet merkt als je het echte einde van na 2:42 er achteraan laat lopen..
iemand zin om dat even tussendoor te knippen ter illustratie? (ik kan niet downen van youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=LJ3IcmjW6Ww