-
Oh, maar die heb ik nog wel, het is nog steeds mijn main axe... het eerste versterkertje heb ik ook nog, maar die is inmiddels omgebouwd, en gebruik ik niet meer zoveel... afijn, hier mijn eerste gitaar die ik in handen had, van mijn oom. die is weer terug naar zijn rechtmatige eigenaar
http://94.100.122.38/134150001-13420...96_5_Ohmx.jpeg
en hier mijn eerste gitaar en versterkertje toen
http://94.100.121.215/209850001-2099...37_5_UEq2.jpeg
en beiden nu
http://94.100.116.82/1270100001-1270...22_5_WxmJ.jpeg
verhaal staat ergens verder terug in dit topic
-
Hé, dat speakercabinet had ik nog niet gezien :seriousf:
Wel die SP-10 top in het werkbank forum.
Tja, achteraf jammer dat er van mijn vroegere (zelfgebouwde) gear geen foto's zijn.
-
inmiddels is het cabinet ook goed af, heerlijk lelijk ding is het geworden. Nu wel met grille en vier grotere speakers, en een zestal tweeters. moet er nog eens een foto van posten... eerst het versterkertje maar weer maken, volumepot heeft het begeven :(
-
Leuk topic..
Nu ikke! Ik wilde een drumstel toen ik een jaar of 10 a 11 was of zo. Mocht niet.. Iets met herrie of zo. Toen ben ik naar gitaar les gestuurd naar de plaatselijke accordeon vereniging waar iemand gitaar les gaf met de ouwe akoestische gitaar van m'n moeder, een triplex flut ding.. (Ik heb 'm nog steeds hier thuis staan. Hij is ooit roze gespoten door m'n broer toen de Peavey Edje Vandenberg uit kwam.)
http://www.mrweird.demon.nl/temp/wrak.jpg
Dat was dus niet zo'n succes.. 5 jaar lang daarna geen gitaar aangeraakt tot Gary Moore met z'n wild frontier kwam. Toen wilde ik weer gitaar spelen! Toen heb ik een tweedehands Welson gekocht uit het lokale advertentie blaadje van geld wat ik had verdiend met m'n eerste baantje. Een Gibson SG kopie. En toen heb al doende mezelf gitaar leren spelen met een paar boekjes en tabulatuur uit allerlei gitaar bladen..
ps, ik heb nu toch lekker (ook) een drumstel hier staan.
-
Ik ben een jaar of twee geleden begonnen (op mijn 27ste), op een scheve akoestische gitaar van Stagg. Die heb ik dan ook lekker omgeruild :) De reden waarom ik ben beginnen te spelen is tweeledig. Ik ben nieuwsgierig waarom ik bepaalde muziek leuk vind om naar te luisteren, reverse engineering is ook iets wat ik regelmatig beroepsmatig doe (als informaticus). Daarnaast is muziek spelen gewoon een goede uitlaatklep :)
Soms (meestal wanneer iets niet lukt tijdens het oefenen) vraag ik me wel af of ik niet te laat begonnen ben met spelen. Dat idee zou ik toch echt eens moeten leren bannen uit mijn hoofd, het remt af. Dit komt gelukkig niet al te vaak voor, voor de rest heb ik gewoon heel veel plezier van mijn instrument, ook al vorder ik niet zo snel als de meute 12 jarige wannabe metal spelers die ik in de les tegenkom ;).
-
Maak je daar geen zorgen om, ieder heeft z'n eigen tempo toch? En het gaat er in de eerste plaats om dat je er plezier in hebt, zolang je dat doet is het prima.
En je kan maar op 1 manier te laat beginnen; en dat is als je het eigenlijk al véél eerder had willen doen. En dan nog alleen maar omdat je dan een aantal jaren plezier van het spelen gemist hebt ;)
-
Wat dat betreft ben ik wel op de juiste leeftijd begonnen denk ik. De zin om gitaar te leren spelen kwam pas samen met een verbreding van mijn smaak in muziek (tijdens en na mijn studententijd).
En uiteraard heb ik er veel plezier van, in september begin ik al mijn derde jaar muziekschool. Ik ben niet van plan om er mee te stoppen :D
-
Mijn ouders hadden het idee om mij een instrument te laten spelen. Voor ontwikkeling etc. Mijn vader, een echte muziekliefhebber (allerlei soorten: rock,blues, jazz en zelfs punk. Met als idool Frank Zappa) wilde mij dus wel graag gitaar laten spelen.
Het begon dus in groep 4 lagere school. Toen was ik een jaar of 8. Ik kreeg spaanse les bij Dik van der Kaaden, die bij mij op het dorp woont, logische keuze dus. Mijn had mij beloofd dat ik een elektrische gitaar kreeg als ik naar de brugklas ging. Onderhand had ik dus al een beetje aangesukkeld wat betreft spaanse muziek, a la flamenco, en natuurlijk standaard akkoorden.
Met de komst van de Ibanez GSA60, en een goedkoop onbekend 15watt versterkertje begon dat avontuur. Liep echter niet zoals verwacht en toen dus eigenlijk zo goed als 3 jaar stilgestaan, maar ging bijna dwangmatig nog wel naar gitaarles. Toen ik aan het eind van de derde in aanraking kwam met een meisje die op zangles zat en ontstond het idee om haar eens te begeleiden(op een steelstring) met wat (pop)nummertjes. Zo ontstond er, naast een vriendschap tussen ons, weer plezier in gitaar spelen. Toen een via die vriendin in een jeugdige popcover band terecht gekomen. Toen dus ook een 100 watter gekocht (? moet dat ding echt maar eens verkopen en een kleinde buizen kopen, wat bezielde me...) en afgelopen zomer van mijn spaarcentje een Fender strat. De laatste 3 jaar heb ik dus weer heel veel plezier in gitaarspelen, en maak weer vorderingen. (fav genre= blues, rock.) (pop speel ik alleen in band-verband)
-
Ik geloof dat begon te kriebelen toen ik op 10 jarige leeftijd 'Thunderstruck' van ACDC, dat toen nog in de top 40 stond, op TV zag. Er was iets met die openingssolo en dat lalalalalalala dat me vervulde met de drang mijn vinders over een fretboard te laten racen.. :) Goeie herinnering...