Ja had ze gebeld...
Printable View
Ateng,
Gaaf! Dan ben je de eerste hier die hem getest heeft hier op het forum.
Ik vind het nog steeds waanzinnig dat je met dit apparaat de amp sims en cab sims van je favoriete Axe-fx patches in de KPA kan profilen. Dit natuurlijk naast de mogelijkheid van je favo tube amps en zelfs S-gear.
Naast geluid is het gevoel net zo belangrijk. Dus t.z.t. dit ding eens goed onder de loep nemen.
En, en, en, ateng???
Of moet je nog steeds bijkomen van alle indrukken? :)
Ik begin ook erg nieuwsgierig te worden. Als het kut klonk mag je het ook zeggen hoor! :-)
Hahahaha... heb het ff druk gehad dus geen tijd gehad om achter mn iMac te zitten.
Mijn indruk... toen ik mijn gitaar inplugde en alle amps bij langs ging dacht ik hmmm klinkt wel lekker maar mis iets.
Na een tijdje gespeeld te hebben en wat amps te hebben getweaked naar mijn smaak begon het steeds beter te klinken.
Vooral toen ik een paar te gekke amps tegen kwam (o.a. Marshall plexi) dacht ik van "yeah".
Het is alleen ff anders er mee omgaan dan een Axe fx of een Eleven Rack omdat Kemper een profiel maakt van je hele set up dus niet alleen je versterker maar ook van je speaker, microfoon en je instelling van je versterker en dan bedoel ik je toonregeling. Je kan dus ook niet een Marshall combineren met een V30 of een Greenback speaker als je een Marshall profiel hebt gemaakt met Eminence of EV speaker.
Het reageert erg goed op je gitaarspel en op de volume van je gitaar. Wel erg belangrijk om te fine tunen als je een versterker hebt geprofiled, tunen totdat je geen verschil meer hoort met de originele amp. We hebben daar bij Tonika een profile gemaakt van een Fender Twin en inderdaad de Kemper klinkt zoals een gemiked Twin.
Voor in de studio is het super! Als ik alleen maar studio dingen zou doen dan had ik de Kemper zeker gekocht.
Live op de bühne weet ik niet hoe hij zich staande zal houden met al die band geweld maar aangezien ik met in-ear speel is het wel interessant.
Klinkt hoopgevend, waarop heb je afgeluisterd?
Ateng,
Bedankt voor de terugkoppeling.
Weet je zeker dat je de profielen niet kan scheiden in Amp, Tonestack en Cabinet. Ik begreep uit de verhalen van de beta-testers op TGP dat dit wel mogelijk is.
Lijkt me wel geinig om tzt een AFXII-KPA sessie te doen om de best klinkende patches van de AFXII eigenaren te profilen voor de KPA. Geinige gedachte.
Eerst maar eens afwachten wat Kemper verder gaat doen en of er nog een 19" versie gaat komen.
Hoe zou je kunnen scheiden als een signaal als 1 data gezien wordt?
ik kan me niet voorstellen dat je straks niet gaat werken met pre fab profielen aangezien niet iedereen een tweed deluxe, een soldano en een plexi thuis heeft staan. Een studio kan wel mooi alle gitaarsounds opslaan van hun klanten.. als een database.
Volgens mij kan je ze niet scheiden omdat er inderdaad een profile is gemaakt van je hele setup. Wat je wel kan doen is "cab" "amp" en "EQ" aan/uit schakelen maar hoe dat werkt weet ik niet.
Er zijn zekers bruikbare amps die goed klinken maar wat Tonika als extra service bij doet is dat je daar 5 versterker mag uitzoeken en een profiel van maken dus dat is wel te gek.
Schijnt echt wel mogelijk te zijn. Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=HRPV6wEB018