Damn dude, die gitaar ziet er echt verschrikkelijk vet uit!
Printable View
Damn dude, die gitaar ziet er echt verschrikkelijk vet uit!
In de zonshine is die kleur toch wel enorm mooi ja, doet me denken aan een Gretsch Brian Setzer Hot Rod in Tangerine. Kan me wel voorstellen dat het bij wat minder licht misschien wat slecht contrasteert ja. Aan de andere kant, daar heb je dus op een podium weinig last van waarschijnlijk ;)
Ik heb precies het omgekeerde met mijn Cadillac groene Gretsch overigens, in het volle licht is ze te mossig groen maar in de halfschaduw wordt het een prachtig diepdonkere kleur.
Wat betreft je hardware; die klopt helemaal als je het mij vraagt! Vind die ampknoppen voor volume en tone erg goed passen en een Bigsby als jengelstengel is altijd goed!
Hoe staat het hier nu mee? De refinish al gedaan of toch maar niet?
Winterstop...
Geen zorgen, deze gaat wel afkomen.
In koperkleur !
Herinnert u zich deze nog-nog-nog?
http://i924.photobucket.com/albums/a...g?t=1286711388
Na de winter de boel maar weer eens opgepakt. Inmiddels gedaan:
- frets levelen/crownen
- halspocket 1 graadje terug gebracht (hoek was te scherp voor de T.O.M.)
- verhoging gemaakt voor de TV-Jones (lag te diep)
- brakke onderdelen van de vibrato vervangen
- tomkam gemaakt
Na een korte flirt met koperkleur, heb ik deze weer gestript met het idee om er toch weer wat anders op te knallen. Tijdens het schuren kwam de originele kleur weer naar boven, uiteraard zonder glans en dat zag er eigenlijk best wel heel tof uit. Dus nu toch maar weer een busje Sunset Orange (€€€) besteld. Alleen ga ik deze keer niet voor hoogglans, maar voor een matte lak. Motip Carat matte acryl should do the trick.
Akoustiek van de gitaar is trouwens prima, echt die jangly/kartonnen klank van een een Dano. Jammer dat ik geen slide kan spelen...
Yeah! Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, vond de kleur namelijk toch wel erg mooi en het idee spreekt me ook aan.
Ziet er mooi uit - complimenten :ok:
Maar ... mist er nou een fret ?
Da's een oude foto van de oude afwerking uit een oud jaar (2010)
Fretwerk is inmiddels al lang op orde... :cooler:
Ik zal komende week weer een paar verse foto's plaatsen.
Foto van de nieuwe finish:
http://i924.photobucket.com/albums/a...g?t=1305100806
Misschien toch maar hoogglans aflakken?
Belichting iPhone doet geen recht aan de werkelijke kleur, die is in het echt veul oranjerder...
blijft een mooi ding. Als ik er zo een in de winkel tegenkwam ging ik toch even mijn banksaldo checken vrees ik....