De pots komen uit USA dus het lijkt mij dat zelfs de printjes gewoon in de US of A worden geassembleerd.
Printable View
ik had laatst een tone pot uit een epiphone en die speelt elke custom shop tonepot er uit!je moet natuurlijk wel net die ene hebben maar dan heb je ook echt een goede!
ontopic.
nu de draadjes zo kort mogelijk zijn heb je natuurlijk ook het minste signaal verlies dus zoveel mogelijk puur geluid dus zou dit eigenlijk een stuk beter moeten zijn.nu jullie weer?
Hmmm zouden die plaatjes ook al te koop zijn ergens?
Is wel interessant en makkelijk om in je zelfbouw gitaar te doen, staat ook een stuk netter vind ik zelf.
Ik hou ven experimenten en ik hou van vooruitgang, dus ik juich dit soort dingen alleen maar toe.
Ff ernaar zoeken misschien zijn ze particulier ok al wel te koop
als je t na gaat maken dan ken je t denk ik net zo goed op de normale manier doen, of niet
ow ik ben er net achtergekomen dat zon PCB board maken eigenlijk heel makkelijk is :)
en eentje van gibson zelf aanpassen ook:
http://www.mylespaul.com/forums/gibs...ing-beast.html
Iets met verkeerde been en 'n bed? Ook vanwege het update-topic!
Ik herhaal en verduidelijkte het alleen nog maar even omdat ik via iemand die ik ken bij Gibson de bevestiging had gekregen dat dit voor de grote productie-aantallen wel de standaard werk/montage-wijze gaat worden. Daarbij noemde ik nog een aantal pluspunten die jij nog niet bedacht had.
Mag dat soms niet? Of ben je pissed omdat een 'newbie' een keer verder kwam dan vragen waar z'n Jackplug nou precies in moet?
Is het overigens iemand opgevallen (bij de foto's in het topic van de link van de post hierboven) dat een CTS-pot precies op de print past qua soldeerpunten en dat de nieuwe, kleinere, vierkante potjes langere poten hebben om die pas te krijgen op de dus verder weggelegen-voor grotere pots geschikte-soldeerpunten. Kinda makes you wonder...
Ja, met het verkeerde been uit bed heel vervelend. Heb jij dat nooit?
Mooi dat je met een aanvulling komt op dingen die ik bedacht heb. Alleen vul je niks aan want ik zie geen quote. Maar goed het zal wel zo bedoeld zijn.
Dat newbie's niet weten waar hun "jackplug" in moet.... Dat word ranzig maar bedankt je hebt net het wakkerworden helemaal goed gemaakt. Pissig op newbie's zijn is ongepast. Ze weten soms niet wat ze zeggen. Newbie's die pretenderen meer te weten dan eigenlijk waar ik gaan vroeg of laat vanzelf op hun muil.
Dat cts pots wel precies passen zal wel zijn omdat de print is ontworpen voor de cts?
Ik heb geen idee waarom ze in eens vierkante met afwijkende maten zijn gaan gebruiken. Misschien toch weer een cent per stuk goedkoper? Gibson is ook maar een bedrijf geworden dat uit is op de grootste winst met de minste moeite. Ergens wel jammer. Gelukkig heb ik een paar oudjes.
nou nu die discussie over is kennen we m achter ons laten toch? ;)
Maar inderdaad heel mooi dat cts erop past, vandaar dat ik m ff deed posten, heel veel mensen op bijv het mylespaul forum lopen allemaal te schreeuwen dat het slecht is en als er 1 ding kapot is dat je alles moet vervangen en dat t sneller kapot gaat, terwijl de enige mensen die iets zinnigs erover te melden ehbben daar, zijn de mensen met een PCB in hun gitaar. Ze zijn gewoon bang voor nieuwe dingen en je weet dat gitaristen niet anders zijn daarin.
Maar ik heb zelf prinplaatjes besteld en ik ga er zelf eens een proberen te maken, met 2 pus-pull en killswitch voor mn zelfbouw, vind t wel heel strak en er een stuk betrouwbaarder uitzien dan een zooi draden die door elkaar heen lopen. Plus ik hou gewoon van neiuwe ideeen. Als Lester nooit aan het idee van de log kwam, zaten we hier ook niet over te praten en ahdden we alleen nog maar hollow en semi-hollow, was je dan wel blij want dat is tenminste vintage
Macwilliams, hou je een beetje in. Het moet wel leuk blijven.