Fred, de cutcontroll van de AC30 snoept hoog af. Ook het filter in jouw link doet dat. In dit geval is er juist wat meer mid/hoog nodig
Printable View
Daarom mijn suggestie voor het sterk verkleinen van C2.
Met de cutcontrol stuurde ik naar een configuratie waar ik goede ervaringen mee heb, namelijk C2 klein maken en een beetje hoge tonen weghalen. Met een kleine C2 maak je namelijk de overdrive strak, en met de cut control tem je het hoog.
In de link staan 14 verschillende tonecontrols. Ik wilde uiteindelijk sturen naar een mogelijkheid om wat mids weg te halen aangezien dat zorgt voor meer helderheid in je geluid, iets waar de TS kennelijk naar zocht.
Uiteindelijk komt het erop neer dat je voor een goeie (overdrive) sound een fijne mid-control nodig hebt, vóór de overdrive voldoende bas weghaalt, en na de overdrive eventueel de mogelijkheid om het hoog te temmen.
Probeer dit eens. Getest en goed bevonden. Haalt ook 6 dB bas weg.
http://i61.tinypic.com/2d0bbpj.png
Bedankt voor de reacties!
Ik ga wel wat klooien met C2, nog een voorkeur qua merk/ type voor de tooonneee.... wil het liefst eerst wat proberen te vervangen, voordat er meer knoppen in geprutst gaan worden...
Poweramp in, is dat een kwestie een input(met schakelaar) ertussen rond R9 of C5?
Alvast bedankt,
gr Jim
Wat voor cap? Gewoon een axiale 630V polyester. Merk maakt weinig uit. Ik kan wel echt aanraden om powerscaling op je eindbuizen te zetten, al dan niet in combinatie met je ppimv. Ik heb alleen nog ervaring met een normale master + powerscaling op de PI en eindbuizen maar ppimv + powerscaling op de eindbuizen gaat sowieso goed komen, en is misschien nog beter.
Wellicht is het ook leuk om van de preamp triode die je eigenlijk overhebt een DC gekoppelde kathodevolger te maken. Kun je gelijk een tonestack eraan hangen en met een boost ervoor gaat ie dan mooi compressen.
Om het geluid van een nieuw gebouwde versterker te tweaken heb ik een grafische EQ liggen. Die zet ik dan in de signaalketen, en dan kan ik precies de respons aanpassen. Heb ik dan een curve gevonden die ik goed vind klinken, dan bouw ik die in de versterker met een netwerkje van weerstanden en condensatoren.
Om een send/return te maken moet je de lijn van VR1 naar C5 "breken" en daar jacks tussen zetten.
Succes
Uiteraard ervoor, je wil het signaal toch vrij van DC naar buiten koppelen. De roosterzijde voert een flinke spanning. De potmeterkant is spanningsvrij.
edit:
Misschien wil je een signaal dat niet is beinvloed door je potmeters, je kan dan beter aftakken na C2 en via je jackswitch weer terug naar de potmeters.