Bedankt voor de reacties. Ik ga het er op wagen. :)
Printable View
Bedankt voor de reacties. Ik ga het er op wagen. :)
Ik heb gisteren eindelijk mijn 2e hands Lexicon Omega (4 in 2 uit) op kunnen halen. De eerste indrukken zijn erg goed: alles onder hardware knoppen zodat ik m'n mengpaneel weg kan doen!
TRS outputs, line & XLR inputs (incl phantom power), SPDIF in/outputs, 24bit/96KHz, DI in, ...
http://ssraudio.com/images/Lexicon_Omega.jpg
Hij doet het ook direct onder Linux! :ok:
Juist. Net m'n Motu 8pre de deur uit gedaan vanwege teveel gedonder met firewire en Windows 7 64bit. Met andere woorden, hij doet het zo goed als niet onder deze versie van Windows. Op Vista 32 met m'n oude laptop geen probleem. Alles geprobeerd. Ik had een firewirekaart met Texas Instruments chipset, juiste firmware op m'n Motu gezet, juiste drivers geïnstallerd, oude firewire driver in Windows 7 geprobeerd, maar zelfs dan liep het nog niet vlekkeloos. Met de interface zelf was echter niets mis, hij liep eerst als een trein voordat ik een nieuwe computer kreeg.
Maar goed. Ik wil wel weer gaan opnemen en eigenlijk heb ik maar twee mic's nodig max, geen acht. Wel heb ik vier tot acht line ingangen nodig, want ik wil veel met drumcomputers en synths werken en die zijn allemaal stereo. Ook moet ik s/pdif hebben voor m'n Lexicon MX200 die ik dan mooi als vst in Cubase kan gebruiken. Het allerbelangrijkste is dat er usb op zit, daar heb ik echt veel meer vertrouwen in. Als ik een Mac had was firewire prima geweest. Afijn, ik zit aan de Motu 828mk3 Hybrid te denken. Motu brengt een hoop spul op nieuw uit in hybrid versie, da's firewire EN usb. Ik kan me zo voorstellen dat ze dat doen omdat heel veel mensen gezeur met firewire en Win7 hebben. Google er voor de lol maar eens op. De 828 heeft ook adat, zodat ik hem altijd nog kan uitbreiden mocht ik wel meer mics willen gebruiken.
Afijn, zou dit een goed idee zijn, of zijn er nog andere interfaces die aan deze specs voldoen en misschien een evengoed of beter idee zijn? Alvast bedankt!
Ehhh, hallo?
Posts van Broodrooster afgesplitst naar eigen topic.
Eigenlijk is mijn vraag heel simpel: Tascam US-122 Mk. II of EMU 0204 usb?
Ik zal hem zowel op m'n pc als laptop gebruiken, beide draaien windows 7 ultimate 32 bit. Qua rekenkracht ga ik er van uit dat het wel goed zit (beide 4 gb RAM, laptop is een AMD Turion X2 dual core en de pc een Pentium 4 van 3 Ghz). M'n pc heeft alleen USB, m'n laptop usb (4 stuks, dat scheelt) en firewire. Als sequencer zal ik waarschijnlijk Reaper gebruiken, heb daar al wel een beetje mee gespeeld en ik vind hem erg overzichtelijk. Maar ik ben nog redelijk 'blanco' qua software, heb nog niet zo vaak gewerkt met één bepaald pakket dat het echt moeite kost om aan iets anders te wennen.
De meeste firewire interfaces vind ik gewoon nogal prijzig en ik heb dat waarschijnlijk ook niet nodig qua snelheid. Ik zal niet veel multitrack opnemen omdat het vooral een beetje aanknutselen wordt met een vriend van me. Mochten we al drums erbij willen dan doe ik dat wel via EZdrummer. Hooguit 2 tracks simultaan is goed genoeg dus. 2 microfoons tegelijk wil ik wel graag kunnen, maar dat doen ze beiden voor zover ik begrijp. Ook gitaar direct wil ik kunnen.
Qua inputs zijn ze geloof ik zo ongeveer gelijk? Behalve dat de Tascam midi heeft, maar ik speel nog lang niet goed genoeg op onze (digitale) piano om daar iets mee te kunnen doen, dus daar geef ik niet erg veel om. Wel heeft de EMU meer mogelijkheden met z'n outputs (2 maal 1/4", 1 maal 1/8" stereo en een headphone/aux, tegenover alleen headphones, tulp en midi).
Zijn er nog grote verschillen in geluidskwaliteit? Of praktische dingen die ik totaal over het hoofd zie als beginneling? Misschien dat een andere interface nog een stuk beter is? Ik wil alleen wel onder de 200 euro blijven, het is maar voor de gein. Liefst 170 maximaal.
Ik werk sinds een paar dagen met een Focusrite Saffire Pro 14. Ben er erg, erg, erg tevreden over. Ik heb geprobeerd om de interface van onze bassist aan de praat te krijgen op mijn Mac Pro, dat was een M-Audio Firewire410, maar de Mac drivers van M-Audio zijn niet erg stabiel en na ruim 7 uur kutten met aansluiten van dat apparaat ben ik tot de conclussie gekomen dat M-Audio en Mac voor mij niet de ideale combinatie is.
Focusrite aangeschaft, geïnstalleerd en boem, letterlijk binnen 7 minuten de eerste proefjes opgenomen. Later wel wat problemen gehad met de firewire verbinding, maar waarschijnlijk ha dat te maken met voeding via firewire. Ik voed hem nu gewoon via zijn adapter en niet via de firewire bus.