-
Lakken
na een korte rust, vanwege de zware sociale verplichtingen ;-))) , aan het lakken gestart.
Heb dus meerdere dunnen lagen cocconut spul ingesmeerd (donker inkleurd met zwarte kleurstof) en tussen elke laag licht geschuurd met 600grid.
Nu de eerste transperant lak laag gespoten.
Nog een stuk of 5 laagjes lak en opschuren met 600grid en ik denk dat ik er dan wel zal zijn.
Foto = eerste laklaag zonder 600grid geschuurd.
BTW, heb de headstock ook voorzien van binding. Want bindings is leuk om te doen ;-)
http://i665.photobucket.com/albums/v...t/DSCN4235.jpg
http://i665.photobucket.com/albums/v...t/DSCN4244.jpg
-
i like it a lott.
de bindings en de kleur op de headstock: goed idee. De headstock (die niet helemaal mijn ding was) past nu plots een stuk beter bij de gitaar.
veel plezier met lakken nog :soinnocent:
-
Zo hee dat is een heel verschil met eerst!
Erg mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Keep it up!
-
't Ziet er totaal anders uit dan eerst. Klasse!
-
-
Mooie tekening in het hout, en de binding op de headstock is ook prachtig gedaan! Goed werk! :)
-
mooi veranderd in vergelijking met de body voor dat coconut spul
-
Thx voor de positieve woorden.. ze geven toch steeds dat extratje om verder te doen..
Ik heb helaas geen foto vandaag ;-) maar moet zeggen dat het lakken niet zo prima gaat. Heb de body nu z'n 4 laagjes gegeven, zonder te schuren, want durfde gewoon niet.
Bij de headstock heb ik de eerste laag wel geschuurd (1200grid met water) en nog door de lak en de kleur wat geraakt.
Nu ga ik het zo laten, want het effect bekomen is wel leuk.
ZODRA ik foto's heb zal ik ze zeker posten ;-)
MAAR vraagje..
De body heeft nu 4 laagjes transparante lak. Er zitten een paar kleien tikkeltjes stof in (thans zo goed opgelet), en ik zie nu dat de porien toch niet goed gevuld geraakt zijn met dat coconutspul.
Wat kan ik nu beste doen.. even lichtjes opschuren, en nog meer lagen..
of ga ik dit nooit meer go"ed krijgen.
Thx to all.
Flanders
-
Lakken, schuren, lakken, schuren, lakken etc. Als je maar lang genoeg volhoudt, krijg je het zo glad als het maar wil hebben.
-
als de nerven niet goed gefild zijn, krijg je het niet goed met lakken imo.
Bij clearlakken is het wel zo dat je vanaf laag 3 of 4 tussen elke laag licht moet schuren en dan telkens weer een laag spuiten, de lagen zullen dan meer en meer vullend worden en uiteindelijk spiegelglad (is mij gezegd, want zover ben ik eigenlijk ook nog nooit geraakt :)