Nieuwe weerstand van 10K kopen dus.
Printable View
Nieuwe weerstand van 10K kopen dus.
zo.. ik heb hulp nodig.. ah!
Anyway; de Tubescreamer (The Screamer) van Musikding werkte perfect, daarna is hij in mijn rotzooi stapel beland.. totdat ik hem van de week eruit haalde.
Gemod naar Keeley-specs en ts-808 specs, even testen en... kapot.
Geluid doet het wel, tone en volume knop werken ook, alleen doet de drive knop niks, nada. Het pedaaltje is nu een keiharde cleanboost..
Iemand een idee wat fout kan zijn? Ik kan het niet meer vinden..
niemand die kan helpen?
Wat heb je vervangen bij de mod?
sorry voor de late reactie..
ik heb volgens newtone het volgende vervangen:
R5 wordt 2,4K (in plaats van 4,7K)
R6 wordt 20K (in plaats van 51K)
C3 wordt 0.1uF (in plaats van 47nF)
C6 wordt 0.18uF (in plaats van 0,22uF)
daarnaast heb ik er een'ts808 van gemaakt
Klinkt als kortsluiting tussen pin 1 en 2 van de opamp. Kun je dat even meten?
tussen pootje 1 en pootje 2 meet ik rond de 400k weerstand.. kortsluiting? niet dan toch?
Het zou afhankelijk van de stand van de gain pot tussen 20k en 1M moeten liggen. Probeer maar. En controleer aan de hand van het schema of alles in de terugkoppeling van de opamp contact maakt. Ik denk dat er in het pad van pin 2 naar ground iets geen contact maakt. Dus controleer de verbindingen bij R5 en C3. Ik zie net trouwens dat R5 aan de 4,5V ligt, en niet aan ground. Dit kun je beter wel doen. Dus zorg ervoor dat je het vanaf pin 2 zo hebt: pin2-C3-R5-ground. Je moet dus de kant van R5 die aan het randje van de PCB zit in het gaatje ernaast doen, ground. Hopen dat het dan opgelost is. Veel succes!
zo bedankt!
en godver wat heb ik gescholden! Mijn TS deed het dus prima, totdat ik hem zonodig moest modden (en hij per ongeluk onder mijn voet bleef, waardoor wat onderdelen kapot waren).. maar ja.. Alles dus gemaakt, maar de Drive deed niet.
Puur op gevoel een oud onderdeel teruggezet (van voro het modden) en opeens werkt alles.. het bleek de disc condensator te zijn die er terug in 'moest'.. Alles opgelost.. :)
Dus je was C5 vergeten? Mooi dat ie t weer doet! Ben je nou ook tevreden met je mod?