Die toets past er echt mooi bij. Beetje zo'n amber/oranje gloed. Erg mooi!
Printable View
Die toets past er echt mooi bij. Beetje zo'n amber/oranje gloed. Erg mooi!
Dank je Koen,
Het contrast tussen dat oranje-achtige en blauw leek me wel wat en dat heeft ook zo uitgepakt. De paneeltjes voor de schakelaars zijn van hetzelfde materiaal en dezelfde kleur.
Maar het ebben-idee dat Barno zojuist opperde, kan ik me ook heel goed voorstellen. Alleen heb ik geen ebben, maar wel nog een stuk wenge; ik denk dat ik daarmee iets in het volgende bouwsel ga doen.
ziet er al mooi uit, ook die facetten die je op de body heb gemaakt lijken mooi zo
dat blauw is mooi , en de 'binding' ziet er ook nog altijd goed uit
Ik heb het gevoel dat ik al weken niets anders doe dan lakken en schuren, en weer lakken en schuren enz. enz. enz. Nu ben ik op een punt dat ik alleen nog maar wat ondiepe putjes over heb; ik ben onderhand aan de 4de bus motip toe. Vooral de hals was een drama wat dat betreft, maar ook de body viel me tegen. Als er eenmaal zo'n strakke laklaag over zit, zie je echt het kleinste oneffenheidje; terwijl het kale hout toch al zo mooi glad leek.
En dat willen we natuurlijk niet!
Bestaan er ook transparante vulmiddelen om dit soort klussen wat sneller te doen verlopen? Grainfiller is me in deze eigenlijk niet zo goed bevallen. Ik hou me van harte aanbevolen voor de gouden tip.
Hoe dan ook, vandaag ligt mijn body er al zo bij:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYZFUJBA.jpg
Ik schat in dat ik volgende week kan beginnen aan het plaatsen van de frets en het op maat maken van de brug. En dan schiet het toch op.
ziet er nochtans goed uit maar ik herken je hele verhaal over lakken, same here.
ik weet niet of je primer hebt gebruikt maar ik vind dat wel een goede manier om te checken op oneffenheden.
Een aantal lagen primer spuiten en bijwerken met plamuur desnoods, dan weer plamuur spuiten etc... tot de zaak wit strak is, dan pas de kleurlagen.
Is mij zo ook nog nooit perfect gelukt maar dat ligt meer aan mijn ongeduld.
edit: denk er juist aan dat jij hebt gestaind, dus is primer natuurlijk geen oplossing
Geen primer hier Barno, want het hout moest zichtbaar blijven. Ik heb wel grainfiller gebruikt, maar die is bij het ontvetten met thinner grotendeels verdwenen; en waar 't bleef zitten, leek het de beits minder op te nemen (dus eigenlijk maar weer goed).
Ik verlang wel naar een job met kleurlak nu :)
Hey respect voor je project, echt l337! Pure zelfbouw. Voor ik daaraan begin...
Wil wel beginnen met een blanke prefab body, gestaind blauw maar dan doorzichtiger. Ik kan hier erg goeie tips weghalen.
Hoe schat je de duurzaamheid in van je gitaar?
Pfoe, duurzaamheid; dat zal de tijd moeten leren. De motiplak schijnt keihard te worden als-ie eenmaal goed is uitgehard; mijn vorige project lijkt dat te bevestigen.
Ik denk dat het dus wel goed zit.
ivm met stainen etc... esdoorn (en ik denk elzen ook) zijn houtsoorten met hele dichte structuur die je zo glad kan schuren dat er geen filler nodig is. Essen is op dat vlak absoluut rothout vind ik. Ik zal essen, en ook mahonie, niet meer stainen of blank afwerkenwant ik krijg dat ook niet glad afgewerkt met filler.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat
Het kan ongetwijfeld wel, maar ik dus niet :)