ziet er al prachtig uit, en het gaat goed vooruit, kben echt benieuwd naar het resultaat
Printable View
ziet er al prachtig uit, en het gaat goed vooruit, kben echt benieuwd naar het resultaat
@barno
hoe dik heb je die top en het mahonie gedeelte nu?
mahonie 39Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
top 23
min of meer de maten ook bij sommige LP's
word dat niet erg dik?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
zal waarschijnlijk nog wel een hele rits van afgecarved worden
Kvind ze mooi barno! blijf dit draadje volgen!
idd nog heel wat carven. mss gaat er eerst nog enkele mm van de top. Heb nl binding van maar 6 hoog, dus dan moet er een wel erg groot hoogteverschil worden gecarved.
at hops : LP is 61 mm dik in het midden
Gaat weer mooi, vond de vorige gitaren ook al mooi en twijfel er niet aan dit dit ook weer mooi word. Tot nu toe ziet het er goed uit.
zo, het lijkt hier wel een klein Guttlin fabriekje. Dit weekend mijn energie verdeeld over nieuwe parket leggen en de tweede body van de - waarschijnlijk -Thin King Guttlin. Hier parket, Supreme Tux en Thin King op een foto.
De thin line bestaat uit een hard ash body en ik heb er een mahonie topje voor gemaakt (dat ik nog had liggen). Weet niet of dat iets is - mahonie top op een thin line, we zien wel. Ik ga hem natural afwerken, mss wel een binding langs de top.
http://i158.photobucket.com/albums/t...sbodyrough.jpg
wow, netjes man, het lijkt inderdaad wel een guttlin fabriek :D
@barno
tjonge dat is wel dik dan 61 mm.
je weet dat ik met mijn mini bezig ben, jij parket klus, ik pergola, dus kom er even niet aan toe.
wel al wat freesjes binnen waardoor ik weer verder kan.
mijn idee met die mini is dat ik een afrondings frees gebruiken wil en die zo instellen dat de rand van de top van eiken net iets meer naar binnen valt zodat het lichter grenen erachter weg komt en zo een beetje een binding idee gaat geven.
dat kun je je denk ik op de voorste op de foto wel voorstellen
vind persoonlijk een binding niet altijd nodig.
was het niet die van cocobolo of renemeester die ook een top had maar geen binding?