@peter: Leuk dat je me een niet-leek noemt maar ik ben ook nog maar een beginner hoor. Voor deze amp had ik wel een soldeerbout maar nooit iets anders gesoldeerd dan kabeltjes etc. Ik heb wel heel veel gelezen voornamelijk op het Metro forum en weet inmiddels precies hoe MIJN amp in elkaar zit maar waar alle onderdeeltjes voor dienen is nog steeds een beetje magie. Maar aan de hand van layouts zoals deze zie je precies hoe de amp in elkaar zit en hoe alle onderdeeltjes met elkaar verbonden zijn, dan word het bijna net lego :D
Wat wel heel belangrijk is dat je de veiligheids regels in acht neemt en voordat je een draad gaat solderen waar 400Volt op staat dat je die condensators ontlaadt dan is er niks aan de hand.
Ik maakte dus de fout om ze niet te ontladen en daarna met een soldeerdraad aan te raken, ik wist dus dat ik fout bezig was maar dacht dat het wel goed zou gaan en dat zou het zelfs gegaan zijn als ik die soldeerdraad bij het kokertje waar het in zit vast had gehouden.
Gelukkig had ik de regel dat je maar 1 hand tegelijk in de amp mag steken wel opgevolgd want als ik de andere hand op het chassis gehad had dan had ik het mischien zelfs nooit hier kunnen posten.....
Om caps te ontladen is er een speciaal tooltje dat je simpel zelf kunt maken met een 200K weerstandje en een draadje met een krokodillenklemmetje, zie DIT voorbeeld.
@Chris: Ik had begrepen dat de JTM45 30Watt clean geeft maar indien vol open VEEL meer dan dat, vandaar de wens voor 2X 30Watt. Als jij echter zegt dat het probleemloos kan met 2x AlNiCo blue van 15Watt per stuk (en ik zal de laatste in de wereld zijn om jou tegen te spreken!!) dan moet ik dat mischien nog eens heroverwegen. Ik gebruik de amp vrijwel altijd met een weber mass ertussen dus lager vermogen speakers zouden niet verkeerd zijn dan. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om de amp op 10 te zetten zonder die mass ertussen en zonder de speakers op te blazen. Bass speel ik er niet op, wel een paar keer over die v30's gedaan voor een paar uur lang en die gingen er VEEL beter door klinken :D
@llahsraM: Nee ik heb geen opnames helaas, buiten het feit dat ik niet de meest geweldige speler ben heb ik ook geen goede microfoon, alleen zo een computerdingetje, en om nou van die fotocamera filmpjes te posten doet de boel ook geen recht dus helaas...