Als haarlem voor je te doen is, heb ik een peavey 50 watt tube bak staan, 2x12 combo , gaat hard zat als je er een cab ondergooit, heb ik ook tijden gedaan.
Blijft wel clean ,dus ik hoop dat je pedalenbak een overdrive heeft ( mits nodig )
Printable View
Als haarlem voor je te doen is, heb ik een peavey 50 watt tube bak staan, 2x12 combo , gaat hard zat als je er een cab ondergooit, heb ik ook tijden gedaan.
Blijft wel clean ,dus ik hoop dat je pedalenbak een overdrive heeft ( mits nodig )
Heb je ook al eens met een andere gitaar en/of andere kabels geprobeerd? (elimineren van mogelijke oorzaken).
En, mijn ervaring met brom situaties, zet je gitaar niet helemaal uit, maar zet m op standje 2.
(vraag me asjeblieft niet naar de logica...tis iets wat ik me herinner van toen ik een brom probleem had....)
Thnx voor het aanbod Timmu! Haarlem is prima te doen kom er dagelijks langs, en het optreden is op Schiphol dus op de route.
50W top zou moeten werken op mijn 60W 2x12 Cab. Verder wordt mijn versterker opgepikt door een mic en verder via een geluidsman gemixt met de rest dus extra cabs zij niet nodig.
Helaas speel ik de helft van de set met lichte en zwaardere Overdrive die ik uit de Madamp haal, ik heb alleen een Fuzz en een Treble booster in mijn pedalenbak zitten. Heeft die peavey een drive kanaal of alleen een clean kanaal?
Yep een Les Paul P94 een Fender Tele Std en een zelfbouw met P90 en Humb, allen hetzelfde resultaat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Enige dat wel anders is dan voorheen is dat ik de FXloop kabels en de AMP in kabel en twee 9VDC kabels, en de footswitchkabel in 1 kabelboom heb samengebonden. Dit gaf bij de repetitie geen probleem maar wellicht is de buizenamp hiervoor gevoeliger. Maar dit gezegd hebbende zelfs met een enkele kabel direct in de amp is er al humm dus de kabelboom lijkt hiermee ook uitgesloten
heb je ook pedalen in de fx loop van de amp hangen?
Je hebt daarvoor gescheiden voedingen nodig! (pre en post preamp)
scheelt al een hele hoop :)
verder, m'n amp staat klaar (je mag hem lenen, marshall 8100 + 1960a) maar ik denk niet dat het jou ding is en hij staat in schiedam :P
Ik heb de H2O en Cleanbooster in de FX loop zitten op dezelfde voeding als de ' in line' effecten en dit werkte gisterne prima op de oefen amps, en ook op mijn zoom processor (als amp met koptelefoon).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Verder heb ik het pedalenbakkie ook aangesloten zonder FX en met maar zonder merkbaar verschil, en zoals gezegd zelfs zonder pedalenbakkie zit er al humm in de Madamp.
Schiedam ligt inderdaad iets te ver uit mijn buurt. Wel dank voor je aanbod!
Ik PM je even mijn mobiele nummer. Ik woon niet exact in Haarlem, ik woon in Veslerbroek . De peavey staat op dit moment in ijmuiden, maar die kan ik wel ophalen voor je woensdag, dan ben ik er toch weer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meneer I.
Die Peavey heeft ook een drive kanaal, footswitch zal ik je meegeven. Ook de reverb en de phase klinken best oké.
het is een combo trouwens!
met 2x12 cab eronder klinkt ie gaaf.
Het drive kanaal heeft niet belachelijk veel gain, ik zou gewoon de Fuzz ervoor gooien! Dan zou het goed moeten klinken!
JE HEBT PM !!!
Super ik ga vrijdag de Madamp, 't pedalboard en mijn Cab eens testen bij Timmu en als het probleem dan nog steeds aanwezig is dan kan ik de Peavey lenen!
Top! :dance:
Nu naar m'n nest want om 5:30 gaat die klotewekker weer....zucht :sneaky:
Probleem gevonden! (tweeledig)
1. Een snoer fungeerde min of meer als antenne (crappy kwaliteit blijkbaar)
2. Ik heb vandaag eens even rigoreus de pedalenbak uit elkaar gesoldeerd. De Wah weer in ere herstelt, maar met de TB mod. De wah blijkt een enorme brom te genereren!
Vervolgens de footswitches weer in de originele behuizing gedaan. De MADAMP werkt weer naar behoren met de originele footswitch maar de Wah is k#%t.
Ik heb de Wah gemod volgens onderstaand schema. Enige dat anders is dat ik de bruine draad niet bij de connector heb afgeknipt, maar langer heb gelaten. Zou dit als antennetje fungeren?
http://homepage.ntlworld.com/s.castl...ffects/tb3.png
Ik ga zo de Wah nog even nalopen, maar helaas heb ik geen tijd meer om de pedalenbak weer in ere te herstellen. Ik ga dus alleen met de footswitch en Wah optreden vrijdag, ach da's voor mij ook wel het bare minimum.
@ TimmU, als ik de Wah niet gefixed krijg heb je dan een Wah te leen ipv een AMP? :D :seriousf:
Draadje net verder afgeknipt, maar helaas nog teveel brom/ruis (ik weet niet meer wat het is inmiddels). Zonder Wah klinkt de amp goed (hele lichte ruis op hogere volumes (50%).
Wellicht heeft iemand een (brom/ruis vrije) Wah te leen voor vrijdag a.s.???