Het aanbieden van producten is volgens de forumregels verboden.
Voor het weggeven van overbodige spullen hebben we het weggeeftopic.
Have fun,
Mod Jan
Printable View
Het aanbieden van producten is volgens de forumregels verboden.
Voor het weggeven van overbodige spullen hebben we het weggeeftopic.
Have fun,
Mod Jan
Hoe benader ik de kleur TV Yellow het beste?
Ik heb al een het een en ander gelezen over deze kleur, maar echt veel wijzer ben ik er nog niet van geworden. Volgens mij is het een beits en niet een verf.
Hallo allen, ik ben bezig met een stratocaster opknap projectje, ik moet hier de body en hals alleen nog van een blanke lak voorzien. Ik heb hierbij 2 vragen
Mijn fender jaguar heeft een hele mooie gladde dikke lak (een beetje donkerder dan gewoon ongelakt maple) op de hals zitten, hoe benader ik dit? (zie plaatje onderaan)
Waar kan ik de Air Crafts lak die G.G. aanraad kopen (Utecht en omsteken) of sites? of hebben jullie nog een andere goede tip wat betreft body lakken. (blanke lak om af te lakken)
alvast bedankt, mart
Edit: hoe moet ik de maple toets behandelen, mijn hals ziet er heel bleek uit en ik wil graag dit ongeveer berijkenhttp://www.stratcollector.com/images...166-surf57.gif
vraagje:
er zal vast wel iets te vinden zijn op het forum maar ik heb nu een paar keer geprobeerd om een natural binding te maken maar elke keer loopt er toch stain onder de tape door...
iemand een suggestie die stainproof is? het is dan wel geen lak faq maar vond het hier wel op zijn plaats...
alvast bedankt
gr
@je
Wat volgens mij werkt is de binding eerst met blanke lak bewerken daarna de rest stainen. Je zou dan dus alles moeten afplakken behalve de binding en deze dan lakken.
Mij is het wel eens gelukt met van die dure blauwe afplaktape van M3 op mn PRS imitatie. In de automobiel branche verkopen ze tape dat nog beter dicht, zegt men. Zo snel als mogelijk werken met zo min mogelijk vocht (gebuik je waterbeits?) is altijd een tip
Ik heb eens een verslag gezien van iemand die zijn waterbeits met alcohol aanmaakte om het doordruipen (gaat zelfs door de houtvezel heen als je te nat werkt) te beperken.
Lakken zoals Niek zegt kan ook maar dan hou je misschien een lak hobbeltje.
Afdekken met schellac zou misschien ook een goede poging zijn. Stainen schellak verwijderen (met alcohol) en dan aflakken.
Wim
Hey
Ik weet het niet, maar op Reranch staat een artikel waar je misschien iets aan hebt.
http://home.flash.net/~guitars/TV_Yellow.html
Wim
Moet ik mijn kleur laag schuren voordat ik blanke lak ga gebruiken?
Word de kleurlaag dan niet dof?
ja hij wordt dof maar dat geeft niet, de glans komt weer terug door de blanke lak, alleen bij metallic verf is het beter om de kleur laag niet te schuren