Ik hou enorm van het “samen on the road” zijn! Afspreken, samen inpakken en met z’n allen in de bus..... en terug. Groot deel van de lol.
Printable View
Ik hou enorm van het “samen on the road” zijn! Afspreken, samen inpakken en met z’n allen in de bus..... en terug. Groot deel van de lol.
Gigs ook altijd met koffers. Inderdaad voor het stapelen. Maar ook omdat iedereen bij binnenkomst overal met z'n handen voor tussendoor of overeen stapt.
Heb overigens voor repetities een hele stevige tas van Gator waar ook redelijk wat opbergruimte in zit.
Wat vreemd, ik heb dat nog nooit zo ervaren.
Bij ons is het dat iedereen gewoon mee de bus/aanhanger volstouwt, en bij afvreken breekt iedereen zin zooi af tot het weer transportabel is, en boffen je daar mee klaar dan begin je gewoon te sjouwen.
Ik kan me voorstellen dat dat bij pro's wellicht wat anders werkt, vooral als je niet met elkaar kunt opschieten. Maar ik op mijn beperkte niveau ga niet in een repetitiehok zitten met eikels waar ik niet mee kan opschieten.
Ja, dit dus :)
Alhoewel ik me voor kan steken dat samen rijden geen optie is als je allemaal uit andere richtingen komt, en ook nog een eind van je oefenhok/laadplek af woont.
Zelf wil ik niet meer dan een half uur rijden naar een repetitiehok, dus ik heb dat nog nooit zo'n last van gehad.
Ik vind het ook wel netjes ogen, als je met de hele band, in "huisstijl" bestickerde bus / aanhanger aan komt bij een tent / festival.
Hmm, drummer woont in Leiden, zangeres in Rotterdam, bassist in Den Haag Zuid, ik in Den Haag Centrum.... gelukkig woont saxofonist bij mij om de hoek dus ik carpool met hem (hij heeft geen rijbewijs)....
Dus gaat bij ons niet werken helaas....
Ja man, die Tube Zone! Ik herinner me een meeting waar toen nogal gemopperd werd op dat ding maar ik had, toen ik eenmaal de EQ doorhad qua sweetspot, er een serieus lekker crunch sound mee. Ik was al voorzien met de Iba Tube King, maar hij maakte wel indruk.
Toch nooit veel voorbij zien komen op pedalboards.
Ik denk, gezien zijn uiterlijk, dat ie mikt op een Mesa rectifier.
Ik heb er wat research voor gedaan (want long time discontinued) en blijkt 4 gainstages te hebben met pré & post tone shaping,
dat verklaart mijn dumble associatie denk ik
Ik kwam hem op het spoor omdat ik een video tegenkwam -nu verwijderd- die een fantastisch tele Nashville geluid had,
heb ik zelfs hier gepost, post 12
zocht contact met de meneer daarvan en die zei, tubezone
deze moest ik uit de USA halen
al die moeite pays off maar inderdaad, hele aparte ingewikkelde toonregeling,
als je daar niet induikt blijf je ermee kutten
ik hou ervan ruim op tijd te zijn en dan rustig op te kunnen bouwen en testen. En met minimale spulen te werken zodat ik niet hoef te sjouwen.
resultaat is dat je er als eerste bent. En als enige niet haastig staat te bouwen bij aankomst van alle andere bandleden.
Die verwachten (een soort italiaanse EU) dat iedereen die toevallig aanwezig is en niet (meer) staat te bouwen "natuurlijk even een handje helpt".
wat je in principe roadie maakt voor alle andere bandleden. Die wegens dat mooie gezamelijk sjouwen alles meenemen. Liefst in kilo's zware kisten zonder wielen. Je kunt ook na het optreden niet even efficient opruimen en naar huis gaan rijden met je setje die jij wél in een keer naar de autro loopt. Want zij vinden natuurlijk dat die enorme stapel spullen die ze meenemen "gezellig gezamelijk getetrist" moeten worden op het handje. Dubbelbass kit, 4x12 kast met head, fender rhodes, 19inch rek enz. En met moderne spullen is dat echt niet meer nodig.
Ik heb vanaf 1982 rhodesen en 20 delige drumhardware lopen sjouwen voor allemaal op het laatste moment aankomende figuren. terwijl de vocalisten en blazers een bakkie koffie staan te drinken... Die saamhorigheid bestaat in de praktijk vrijwel alleen bij net beginnende bandjes.
als er dingen op wieltjes naar binnengereden kunnen worden? Geen probleem ik duw ook wel een kist naar binnen.
Als zelfs die 6 euro zwenkwielensetjes van de action je te duur zijn? Dan sjouw ik sinds een jaar of drie niet meer mee. Duizenden euro's apparatuur en dan geen wielen? Spullen die niet een trap op kunnen meenemen naar een locatie met trap? Dat is gewoon mijn probleem niet meer
ik heb geen bezwaar om roadies te huren. Geen bezwaar om extra technici in te huren. Ik ben alleen geen vrijwilliger meer omdat ik er toevallig toch ben en jij veel spullen wenst mee te nemen naa dat kleine cafe waar je 200meter verderop moet parkeren.
:hide:
Bij ons is het licht & geluid er als eerste en ze hebben alles op wielen. Ik sjouw m'n gitaren zelf naar binnen.
Gezellig bandje heb je dan, dan zou ik er ook mee stoppen.