Lex, heb je ooit wel eens gekeken bij :
http://www.synergyguitars.com/nik-hu...rs-gallery.htm
Ik was bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had een prachtige goudkleurige Huber Dolphin gitaar met 2 cremekleurige p90's, speelde en klonk fantastisch.
Printable View
Lex, heb je ooit wel eens gekeken bij :
http://www.synergyguitars.com/nik-hu...rs-gallery.htm
Ik was bij Bob de Jong in Leeuwarden en die had een prachtige goudkleurige Huber Dolphin gitaar met 2 cremekleurige p90's, speelde en klonk fantastisch.
Er zitten toch Gotoh tuners op japanse rg's?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koennie
woon jij in het noorden tony? :o
oei, kom je een keer buurten met die custom dan? :D
vergelijkend warenonderzoekje, opnemen, lachen :cheerup:
fuck warmoth wat dit betreft. Ik vind fenders klote. ik vind ze lelijk qua looks en qua sound. strats, teles, en de overtreffende trap: jazzmasters en jaguars. Mijn hemel, wat lelijk. dat iemand ooit zoiets lelijks heeft kunnen ontwerpen... Dat is niet uit de hoogte doen, dat is mijn mening geven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axelll
@ kim wilson: ik heb ze verkocht. ik heb nu alleen 'maar' 5 gibson les pauls en 3 warmoth les pauls, tenzij je de warmoths crappy kopieen vindt, en mocht je dat vinden, zegt dat meer over jou smaak (met je voorliefde voor fenders) dan de mijne.
thnx voor de tip, maar Leeuwarden is iets te ver weg voor mij :( en bovendien is mijn budget doordat ik ga verhuizen even niet van nik huber grootte zeg maar ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonyk
@orpheo, je kan je mening ook wat subtieler geven, als je het namelijk zo verwoordt klinkt het gewoon enorm uit de hoogte en asociaal.
ach, wellicht is het dat ook. sinds wanneer hebben forumleden moeite met ascociaal gedrag en een grote bek? als ik iets zeg, mijn mening geef, of even een nieuw stukje gear laat zien, word ik weggehoond. Mag ik dan tegenvuur geven?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
maar dan nog... fenders.... FnaRK heeft gelijk; het zijn lelijke klotedingen...
In offtopic mag je doen en laten wat je wilt, maar hier mag je ook wel een ander forumlid in z'n waarde laten. Het is jou mening en dat moet je hier niet posten als een zogenaamde feit.
Ik denk dat ik nu toch wel weet hoe het komt.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Lange Tenen
Het vermoeden bestond al langer, maar nu is er ook fysiek bewijs voor gevonden; Sommige mensen hebben inderdaad langere tenen dan anderen.
Spectaculaire ontdekking
Uit onderzoek is gebleken dat een deel van de mensen inderdaad significant langere tenen hebben dan anderen.
Vermoedelijke oorzaken
Vermoed wordt een tweetal oorzaken:
De tenen zouden een compensatie zijn voor het gewicht van de betonnen plaat voor het hoofd. De tenen zouden extra springkracht geven om uit hun vel te springen. Bij kangoeroes is al vastgesteld dat de grote voeten de springkracht vergroten.
Mag ik dan nu even een momentje. om je een klootzak te noemen, en om je even te beledigen van minderwaardigheid tegenover anderen. Ik vind het niet kunnen dat je zomaar een Fender een lelijk kloteding noemt. een mening is oké, mij best. als jij ze niet lekker vind klinken of spelen , dan is dat jouw keus. Maar om zomaar in het wildeweg dingen te roepen, of je mening niet te onderbouwen , dan vind ik het regelrechte onzin.Citaat:
En ja, ik ben een strat man. Dus?
Hoor je mij hier keihard roepen dat ik elke les paul die hier rondzwerft een lelijk kloteding vind?
Dat heet een beetje respect, Orpheo.
Wat een emoties allemaal.
Over gitaren....
Ik ben nogal emotioneel wat mij eigen gitaren betreft, maar het zijn gitaren....
Wat mij ook opvalt:
Als iemand een wat ongenuanceerde mening bezigt, ziet iemand anders meteen zijn kans rijp om meteen zijn latent aanwezige ongenuanceerde mening terug te gooien. In plaats van dat iemand heel even na-denkt (nadenken, na-denken, na iets denken, ofwel: denken nadat iets gebeurt is dat verwerking nodig heeft).
Maar het is juist zo leuk om elkaar uit te schelden :D
Ik heb hem via een tip van een gitaarnetter in een pandjeshuis gevonden, en hem door de popo in beslag laten nemen. Die hadden hem een paar maanden op het bureau liggen, en toen kreeg ik hem eindelijk vorige maand terug.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
ja klopt! foutje van mij. prima tuners trouwens!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tin
Wow vet! Waarom bleef -ie eerst zo lang nog bij de politie dan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tankman
1. Het was bewijsmateriaal van de zaak van de inbraak in mijn appartementje.
2. De dief had het verkocht in een pandjeshuis, en door de Nederlandse wetgeving betekent dat, doordat het pandjeshuis de gitaar ter goeder trouw heeft gekocht, dat zij de rechmatige eigenaar zijn van de gitaar. Ook al heb ik er 650 piek voor betaald en zij maar 100, en ook al was het een gestolen gitaar. Maar ik had gelukkig genoeg bewijs materiaal om hem terug te kunnen krijgen. De mafkezen van het pandjeshuis hadden niet eens de strap deraf gehaald, en ik had de strap, de gitaar en de inhoud van de tas nauwkeurig beschreven, tot op een kleine, verschrompelde brilledoekje na. Ook had ik tal van foto's van die gitaar, inclusief van mij spelende op die gitaar. Dus het bewijs dat dat echt mijn Tremonti was, was zo sterk, dat ik hem uiteindelijk terug kreeg.
Wow man! Dat is écht goed afgelopen!
wat een kutwet is het toch...Citaat:
doordat het pandjeshuis de gitaar ter goeder trouw heeft gekocht, dat zij de rechmatige eigenaar zijn van de gitaar
Ach, de politie kan je niks maken als je genoeg en duidelijk bewijs hebt en daar zorgvuldig en netjes mee omgaat. Ik heb zelf een aantal jaren geleden nog onterecht gezeten in de bak (!) omdat ze mij en omstanders 's nachts hadden verdacht van betrokkenheid bij een ruzie; uit onmacht hebben ze ons op moeten pakken, in de boeien gelegd en afgevoerd naar het bureau. De echte 'daders' die ruzie met elkaar hadden gemaakt waren ertussen uit genaaid. Zo kan het dus ook nog eens gebeuren, allemaal onnodige sensatie. Het was al vrij snel duidelijk dat we er niets mee te maken hadden waren dan ook snel weer 'vrij'. Vreemde plotselinge actie was dat van de politie, alsof je een moord had gepleegd ofzo...erg brutal.
Goed om te horen dat de gitaar-zaak is opgelost :)
mijn roots axes, ik noem dit geen verzameling want alle gitaren worden bespeeld op podia of in studio, acoustische bak links ben ik aan het herstellen.
v linksboven naar rechtsonder:
1 een Ibanez basje voor thuisopnames
2 Johnson resonator met pup
3 Fender Strat Jap '85
4 Squier Strat China herlakt
5 Handig reisgitaartje
6 Mijn eerste acoustische, klinkt beter dan dure martins
7 Fender MWaters Tele
8 Martin Dm
9 Guttlin zelfbouw Twangking
10 Fender strat usa 57 RI '85
11 Gibson ES135
http://i158.photobucket.com/albums/t...ollection1.jpg
http://i158.photobucket.com/albums/t...ollection3.jpg
die Guttlin zelfbouw Twangking is echt de shit gek. Hoe vet is die body. Voor de rest gave collectie. die strat met drie p90's vind ik ook gaaf.
Vette collectie!
Met namen de p90 strat, zelfbouw en de Gibson doen het 'm voor mij!
ja die p90 strat, qua vet electrisch geluid heb ik nooit op een betere gespeeld, en believe me, ik heb op veel gitaren gespeeld. tis de combinatie met de loodzware body, van 85 jap strat, goeie hals met vette jumbo's en ouwe gibson P90's die het hem doet denk ik. De middelste pup is recenter en klinkt veel minder goed als die andere twee.
En die Guttlin zelfbouw, heb hem pas sinds vandaag in orde: ik verschiet zelf van de massive Twang in dat gitaartje, kdenk dat ik maar weer es wat country licks ga instuderen... :)
Haha supervaag! Wel een vet ding zeg...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonyk
Die tele is trouwens ook echt cool, alleen jammer dattie geen bindingen heeft :hippie:
val ik jou persoonlijk aan? waanzinnige lowlife die bent, kom op, je bent toch een ongelooflijk stuk schimmel die bent. ik vind strats, teles, jags en jazzmasters lelijk vanwege dat stuk plastic op de bovenkant, die lelijke headstocks (gewoon LELIJK! asymmetrisch, die 6 tuners op een rij, en gewoon onhandelbaar als je grote vingers hebt) en de sound... dun, iel, krasserig, of juist weer te zompig. strak? no way.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
ik hoor het je niet roepen nee, maar IK roep het wel. IK vind ze lelijk, IK vind ze klote qua spel, IK vind ze kut klinken. en ik mag toch gewoon mijn mening geven? sinds wanneer mag dat niet meer dan?
loser
Soms zou ik willen dat ik mod was :angry:
+1.......................Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
Wat zeg en roep je dat allemaal fijn genuanceerd en bovendien slim onderbouwd... Al goed dat Hendrix van die piepkleine vingertjes had, kon ie tenminste toch zijn iel geluidje uit zijn krasserig stratje krijgenCitaat:
je leest niet goed. ik zei; of te krasserig, of te zompig. hendrix is weer een perfect voorbeeld van dat laatste. ik heb nog nooit een strat of tele of jazzmaster of jag gehoord die ik goed vond klinken (hooguit als ze een mahonie body en mahoniehals hadden, maar ja, dat is weer en verkapte les paul).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
oren eens laten uitspuiten dan of toch ook maar gelijk naar de shrink, die absolute LP adoratie van je begint ziekelijke trekjes aan te nemen.Citaat:
Gast, wtf...Citaat:
"Hendrix te zompig" ... whatever dude.
echte gitaristen kunnen uit de voeten op eender welke gitaar (en zonder pedaaltjes )
Citaat:
get a life.... er is een verschil tussen je mening geven, en in het wilde weg dingen roepen. met als reden je ietwat uit de klauwen gelopen obsessie, je 'image' ....
Wat een gebitch over een weer zeg.... Ieder z'n ding toch?
Ik las ergens een verzoekje om nog wat plaatjes van m'n ibanez te plaatsen, even kijken wat er nog op m'n photobucket staat.
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/HPIM1150.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/HPIM1166.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/HPIM1165.jpg
De laatste: (Geschoten tijdens de verbouwing, dus vandaar de rotzooi op de achtergrond)
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/HPIM0832.jpg
En ja, dat zijn paperclips aan de gitaarband op de laatste foto. Maar dat is verdomd handig om je plectrums kwijt te kunnen! (er zit inmiddels ook alweer een andere band aan. Eentje met zo'n zachte vulling, is wat lekkerder voor m'n schouder want dat ding weegt nogal wat....)
Zo, eindelijk de hele set eens bij elkaar!
http://img149.imageshack.us/img149/6725/dscf8064ka2.jpg
VLNR:
Sakai Telecaster '71 DeLuxe (2 P90's)
Seagull S6 Cedar + Quantum pickup
Yamaha FG411 12snaar
Alhambra 4F Flamenco
Douglas Western (kampvuur en feestgitaar, speelt voor geen meter)
Motion Ukelele
Zo, dit is voor mijn 16 jaar en m'n bescheiden talent meer dan voldoende.
Eindelijk eens goed tevreden over m'n set up!
12 string :rockon:
ziet er mooi uit!
(die "Telecaster Deluxe", valt die wat mee? En dat zijn toch geen P-90's dat erin steken, maar "Fender Wide Range Humbucker"-kopies, als ik me niet vergis (twee rijtjes van 3 poolstaafjes))
http://cgi.ebay.com/NEW-Fender-Tele-...ayphotohosting
Geen idee, geen verstand van. BTW, ik kan je plaatje niet zien hoor!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Ik dacht dat in de DeLuxe's altijd P90's zaten, en die elementen zagen er precies uit als op mijn gitaar. Ach boeiend, zovaak speel ik nou ook weer niet elektrisch dat dat voor mij een groot verschil maakt. Ik vind de gitaar prima, klinkt heerlijk warm, kan lekker scheuren, kan er ook wat bluesy geluid uit krijgen. Heb er een compressor tussen gezet, zodat ik m'n overdrive iets kan verscherpen, en m'n clean iets warmer kan maken. Er gaat nog wel 'n keer een andere hals op, maar dat gaat nog wel 'n half jaartje duren.
@Blend, leuke verzameling hoor voor je 16de. Dat beloofd wat als je boven de twintig bent..... :seriousf:
Dan komt er nog een Epi Rieviera en een P-Bass bij! :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
EDIT: en een banjo, en een mandoline, etc etc.