In het zonneke hebben ze niet alle kleuren op voorraad, en ze zijn heeeel traaaag in bestellen.
Anbeko is beter, en socialer :)
Bij anbeko wel even bellen voor een afspraak.
s.
Printable View
In het zonneke hebben ze niet alle kleuren op voorraad, en ze zijn heeeel traaaag in bestellen.
Anbeko is beter, en socialer :)
Bij anbeko wel even bellen voor een afspraak.
s.
Ik heb mijn beits besteld bij stewmac.. Ik vond er ook niet onmiddellijk in België...
Hoe zit dat nu juist met de volgorde...
Ik heb een mahony body die ik blauw wil beitsen. Maar mahonie heeft toch poriënvuller nodig? Maar beits pakt toch niet op poriënvuller he?
Ik heb hier en daar gelezen dat je na het stainen moet sandingfiller spuiten.
Euh.... als ik op de site van stewmac sanding filler intyp kom ik op een pagina met gewone clear lacquer.
Man man man... ik had beter gewone lak gekozen...;)
Gr.
F
Je kan de porievuller (grain filler op z'n engels) vaak meestainen. Of je vult en de kleur gaat in de lak, niet op het hout.
Ja, dat heb ik gelezen. Maar stainen doe je niet in één keer. Om de nerven beter te latan uitkomen doe je beter in 2 keer.
Doe ik het dan 2 keer met de filler of enkel de laatste keer?
En doe ik dan onverdunde beits bij de filler?
Kan ik ook beitsen en daarna de filler gebruiken?
Gr.
F
België is duidelijk een apenland...
weet er iemand waar ja sanding sealer kan kopen in belgië...
Er moet toch een andere benaming zijn voor sanding sealer die ze in de winkels wel begrijpen?
Volgens mij heet sanding sealer in nederland grondlak. En füllgrund in het duits.
(Ik gebruik zweihorn durofix füllgrund) Als ik nitro spuit.
euhm...ik kom er even niet meer uit...
ik ben nu bezig m'n gitaar+ hals te lakken (zie m'n pm)
heb eerst 2 lagen epoxy gedaan, tussendoor en achteraf opgeschuurd tot 240, nog iets hoger geloof ik
toen zwarte motiplak tot het dekkend was (5/6 lagen ofzo)
en ik heb overal gelezen dat je tussen de gekleurde lagen niet moet schuren, dat heb ik dan ook braaf niet gedaan (op 1 klein druppeltje na waar je nu niets meer van ziet)
maar hoe zit het nou met de blanke (motip) lak, daar heb ik nu 2 lagen overheen gespoten, moet dit nog worden geschuurd voor er een volgende opgaat? want ik ben bang dat ik er zo doorheenga en de kleurlaag meepak..
wie weet er raad?
alvast bedankt;-)
Daniel
tussen de blanke lagen moet je wel schuren Maar niet de eerste vier of vijf lagen (want anders schuur je er idd doorheen), maar vanaf dan: elke laag fijn schuren dan weer volgende laag enz... na laatste laag weekje laten ademen
dan polijsten
succes
het is overigens wel de bedoeling dat je de laatste kleurlaag helemaal dof schuurt, voor je aan de blanke lagen begint
oke dank je! en hoeveel lagen denk je dat ie moet hebben totaal? want zo'n bus van motip is 400ml, ik heb er nu 1, zal ik er dan maar direct een bij bestellen? of zou t genoeg zijn?
en oh help ik heb m niet dof geschuurd na die kleurlaag, is dat een ramp? want ik ben ook bang dat die overgangen van zwart gelakt-nog niet gelakt dan minder mooi worden:???: of slaat dat nergens op? zal ik die laagjes kleurloos er weer af gaan schuren of euh...gaat t zo ook goed?
het schuren van de laatste kleurlaag is vooral belangrijk om spuitsporen, cellulitis verschijnselen enz... volledig weg tehalen. blanke lak gaat namelijk alles wat eronder zit nog es uitvergroten als het ware. Maar als je kleurlaag okee is, no prob.
hoeveel blanke lak: hangt beetje af van wat je wil, hoe meer lagen (met telkens schuren tussenin) hoe vlakker, en dus glanzender het resultaat (na polijsten). Als je de laklaag nu onder microscoop zou zien, zou je allerlei putjes zien, bedoeling is dat die putjes met elke laat minder diep worden en het geheel dus heel vlak wordt.
Ikzelf probeer het meestal te klaren met anderhalve bus blanke lak. Ik ga ook niet echt voor winkelhoogglans