Even gekeken: van nitro kleurlakken moet je minimaal 12 spuitbussen afnemen, begrijp ik ...
Printable View
Bij 12 krijg je korting... gewoon per bus te koop en is prima nitro (voor zover je nitro prima vindt maar dat is een andere discussie). Die verftoko zit bij mij om de hoek. Laat ie zelf ergens produceren blijkbaar. Heb er een hals mee gespoten en dat werkte prima. Reageerde ook als je hem in een standaard met rubbers zette dus het is echte nitro.
Ok, dank voor de tip. Scheelt in prijs niet zoveel met waar ik ze koop, bij De Gitaarbouwwinkel.
Het glimt al wel mooi. Dat wordt een spiegel als de orange peel er af is en alles mooi gepolijst is.
https://i.imgur.com/DY9DJbO.jpg
https://i.imgur.com/1ooabIP.jpg
Helder, duidelijk!
@Denn!s: het was niet mijn bedoeling om snarky te zijn, ik was gewoon écht benieuwd naar hoe de breakdown eruit ziet want misschien kon ik ergens nog een tip geven om iets te vinden dat goedkoper/efficienter was. De tip van de nitro van Napoje is daar bv een goed voorbeeld van.
Eens hoor Orpheo, dat is ook voor particulieren als mijzelf best wel interessant om te zien, maar als je bij de helft de BTW al niet meetelt, en vervolgens pickups ook nog voor een flink stuk minder koopt dan wat ik zet voor zou kunnen aanschaffen (want btw, en als doorverkoper zul je ook minimaal een marge moeten hebben alleen al vanwege omzetbelasting etc) dan is het volgens mij gewoon onmogelijk om als particulier goedkoper of even duur uit te zijn.
Ik wil ook niet bijdehand doen over de kosten en zo, maar dit topic is een behoorlijk uitgebreid verslag over de hele bouw, dus ik denk dat het voor de volledigheid ook wel fair is om daar inzage in te geven. Best leerzaam wat jullie daar over zeggen, trouwens.
Les 1: Als amateur ben je er nog lang niet met alleen maar het ‘kale’ materiaal voor de gitaar. Dat was in mijn geval maar ongeveer twee derde, hoewel de secundaire kosten (gereedschap, mallen) echt wel voor minder kunnen. Ik hoop tenminste dat bijvoorbeeld die bovenfrees die ik moest kopen het langer volhoudt dan de eerste. En zo’n laserwaterpas koop ik ook maar één keer natuurlijk.
;)