Oorspronkelijk geplaatst door
Plant
Het ergst zijn m.i. de bands die een eigen 'geluidstechnicus' meenemen op tour. Die moeten dan mixen in ruimten die ze niet kennen en vaak op een plaatselijke installatie die ze niet kennen.
Pas ook weer een paar van die bands in een theater(!) gehoord. Om te janken. Ik zal geen namen noemen, maar ik kom vaak in dat theater en als de huis-technicus het geluid doet zijn alle instrumenten prima in balans en het geheel op aangenaam volume zoals het hoort.
Komt er zo'n geluidsverzieker met de band mee, dan komt het bloed uit je oren zo hard en is de mix naadje.
Bij een concert liepen mensen na 3 nummers de zaal uit. Bij een ander concert afgelopen week heb ik mensen (ook vlak bij de mixtafel) met hun vingers in hun oren zien zitten (ik had ze er trouwens ook in) en bij de 'technicus' gaat geen enkel belletje rinkelen.
Bij een popconcert heb ik standaard mijn oordoppen bij me en gaan ze in. In een theater lijkt het dus nu ook steeds vaker nodig. Belachelijk! Dit gaat helemaal nergens meer over. En daar betaal je potdomme voor!