De verkoper is volgens mij een bekende gitarist uit het circuit van weleer. Jaaa... die maakt even snel 100 euro winst... sjonge sjonge.... de graaiert....
Doe niet zo zielig man, waar gaat het over...
Printable View
De verkoper is volgens mij een bekende gitarist uit het circuit van weleer. Jaaa... die maakt even snel 100 euro winst... sjonge sjonge.... de graaiert....
Doe niet zo zielig man, waar gaat het over...
Had ik kunnen weten natuurlijk, dat de focus vooral op het laatste zou komen te liggen, maar ik liet dat toch echt vooraf gaan door:
Waarom het dan toch steekt? Omdat ik het in dit specifieke net wat té makkelijk vind. Handig "gebruik" maken van een verkoper die om wat voor reden dan ook een vraagprijs heeft die flink onder de marktwaarde ligt. Wellicht ook omdat ik het zelf ook een keer meegemaakt heb, koper met een goed (maar achteraf compleet uit z'n duim gezogen) verhaal, gunfactor, waardoor ik bereid was nog wat van de al lage vraagprijs af te doen en dan vervolgens nog geen 24 uur later die koper de boel voor een flink hogere prijs weer te koop te zien zetten.
Ja, dit soort "mazzeltjes" heb je soms gewoon, ook als handelaar. Maar nee, het is een kant van de "handel" waar ik gewoon niks mee heb.
Want ?
Dus als iemand eerst hier post dat het een koopje is en dat hij hem eigenlijk wil hebben, maar (nog) geen actie onderneemt is het de schuld van die ander ?
Bovendien hoeft men dat hier helemaal niet gezien te hebben, er kijken duizenden mensen per uur naar MP.
Ik vind het veel erger dat iemand (zeg niet dat dat hier zo is hoor) die iets voor een mooie prijs kan kopen er nog wat vanaf probeerd te krijgen dan een "handelaar" die ziet dat het een nette prijs is en niet lullig doet en dat gewoon ook direct betaald.
En het argument van iemand weet niet wat die heeft is ook onzin, als je iets op internet te koop zet dan kan je ook de meoite doen om op dat zelfde internet op te zoeken wat je hebt.
Dat is wel vervelend ja, bij serieuze belangstelling moet je dan ook snel zijn. Niet mailen of bieden maar bellen (indien mogelijk) en een afspraak maken.
Nee hoor, ik verbaas me daar niet over.
Ik kom dat regelmatig tegen en het weerhoud mij totaal niet van om het voor de vraagprijs te kopen.
Als iemand niet de moeite neemt om te controleren wat hij verkoopt en wat zoiets waard is dan is dat geheel zijn/haar fout in deze tijd.
Paar jaar terug had ik zoiets, er stond iets te koop op MP met een tekst waar in stond dat ze niet wisten wat het was (ging om elektronisch sax van yamaha), gekocht voor helemaal niks.
Tja kan je lullig vinden, maar het stond er potdomme gewoon op, merk, type enz. Da's nog geen 5 minuten googlen om er achter te komen.