EDIT: Om er niet verder over te willen doordrammen heb ik mijn zojuist geschreven uitleg verwijderd. Ik zal alleen zeggen dat het in de praktijk er zo helemaal niet aan toe gaat. :)
Printable View
EDIT: Om er niet verder over te willen doordrammen heb ik mijn zojuist geschreven uitleg verwijderd. Ik zal alleen zeggen dat het in de praktijk er zo helemaal niet aan toe gaat. :)
Gisteren een interessante (dacht ik) advertentie gezien op 2dehands. Maar de foto's kwamen mij wat vreemd over, dus toch maar een e-mail richting de adverteerder. Ik gaf hem nog het voordeel van de twijfel, het konden immers gewoon slechte foto's zijn. Detailfoto's konden niet, ik ben blijkbaar wantrouwig gemaakt door het internet, een lulverhaal over Gibsons uit het Verre Oosten en langskomen hoefde niet meer... Wat moet je dan denken?
Kop ziet er vreemd uit, geen binding rond de hals, speedknobs, geen ringetje rond de pickupselectording... halsaansluiting van een '61RI-achtig-ding,...
Fake zeg ik dan!
Het is een fake, de headstock klopt voor geen meter
Is die Alleycat Relics al eens voorbij gekomen hier? Even voor de duidelijkheid: ik twijfel niet of ze de boel belazeren: geenszins. Ja, ze plakken er een Fender decal op, zijn er duidelijk over en de discussie of het dan wel of niet illegaal is hebben we al te vaak gevoerd.
Ik vraag me alleen af: hoe kun je voor dit geld een gitaar met die specs aanbieden? Dun laagje nitro? Een bakelieten slagplaat?
http://link.marktplaats.nl/435352118
Mitch, die prijs is inderdaad wel heel erg scherp.
Heb zelf ooit eens een tele gebouwd van ruwe planken (essen, esdoorn), wilkinson tuners, wilkinson brugje GFS elementen, nitrolak en toen kwam ik aan materiaal al op 329 uit. (en dan de manuren nog.....)
€550 is wel heel erg scherp.
Ja, dat is een goeie.
Allereerst, het betaald geen belasting over arbeid, als de werkplaats in het schuurtje gebeurd zijn zijn er ook geen overhead en er zal weinig marge op hoeven wegens andere inkomsten.
Een ander ding is dat de belasting je met die ads weet te vinden. Ik ken verkopers die aliassen gebruiken om die reden.
Ik denk dat ie de blanks in goedkope partijtjes op de kop tikt, zag laatst weer een body uitverkoop voor 35 euro the piece en dan past het wel allemaal.
zoiets.
Hij woont vlak bij mij, misschien eens langswippen.
Iets anders kan ik ook niet verzinnen. Maar dan nog.
Maar goed, ik vroeg me meer af of iemand er meer van wist/ervaring mee had.
Oh, ik zie dat zijn adres uitkomt op bejaarden tehuis De Eendracht. That figures.
Of de flats aan de andere kant...
Ik hou het op De Eendracht.