Zeer nice! Ik wil nog steeds die 6100 een keer aan de tand voelen.
Printable View
Zeer nice! Ik wil nog steeds die 6100 een keer aan de tand voelen.
Ik vraag het mij vaker af, wat nou precies het verschil is tussen die van freakout en die van mij, behalve dan dat zijn head mooier naar voren staat, dat die van hem blauw is en hij er een jimi hendrix foto op heeft.
http://i936.photobucket.com/albums/a...mste/goed3.jpg
de LM uitvoering staat voor lead mod als ik me niet vergis. Iets in de trant van een gemod leadkanaal met wat meer gain ofzo.
Ik weet niet technisch wat het verschil exact is allemaal maar weet wel (van horen zeggen hoor) dat er geluids verschil in zit. De paarse versies schijnen "beter" te klinken. Ik ken alleen het geluid van de paarse versie en die vind ik erg goed maar of het beter is of anders dan een zwarte versie durf ik niet te zeggen.
De versie van Freakout is sowieso anders. Je hebt eigelijk 3 versies, een met zwarte tolex, een met paarse tolex en nog een versie met paarse tolex maar met goudkleurig logo op de gril en een compleet verguld chassis zoals hier onder te zien is:
http://www.thefellowshipofacoustics....hall%20065.jpg
En een grote foto:
http://http://www.crafted.dk/ampheav...%20chassis.jpg
Ik heb de paarse gehad, zonder "verguld" chassis.
Vooral het 2e kanaal vond ik erg gaaf.
Het 1e kanaal is bruikbaar clean, en het 3e kanaal iets te gecomprimeerd naar mijn smaak.
Ik heb geen idee hoe die "gouden" uitvoering (LE; Limited Edition(?)) klinkt, maar de LM (zwarte tolex) klonk zeker niet verkeerd, en ik hoorde eigenlijk geen verschil.
De LE zal waarschijnlijk het allerbest klinken, al was het alleen maar omdat ie er best wel bling, en dan in de goeie zin van de betekenis, uitziet. :lovelove:
Wat betreft de sound zijn ze hetzelfde, maar dan moeten er wel EL 34 in zitten, De LM versie heeft in het leadkanaal nog meer gain en heeft 5881 buizen zover ik weet, zal daar door ook wel iets anders klinken.
ja ik heb er ook el 34 in zitten, de verkoper vertelde mij dat het een lead mod was omdat hij een contour en een gain boost knopje had in het lead kanaal.
Het zijn misschien hele beste versterkers maar ik vind ze 'e'en van de lelijksten vn marshall. Die rij knoppen had in in midden gemoeten.
klopt een jcm 800 ziet er beter uit, maar marshall had bij deze versterkers geen andere keus: het zit zo vol met electronica dat de enigste plaats eigenlijk wel daar was of ze hadden of ze hadden het een grotere front plate moeten geven maar ik denk dat dat juist alleen maar lelijker is.
Ik ben er iniedergeval nog heel erg blij mee, alhoewel ik wel graag een 1959 slp zou willen kopen als ik geslaagd ben. mijn ouders hebben mij 500 euros beloofd als ik slaag, dus de vraag is waar dat inclusief mij spaargeld naartoe gaat? marshall of een gretsch
dankje, vind ik ook.
ik heb alleen effe een vraag, en ik weet zeker dat jullie die kunnen beantwoorden: ik speel eigenlijk alleen maar over de low stand dus 50 watt.
en ik kijk wel eens naar mijn buizen en toch branden alle eind trap buizen.
moet ik hem dan gewoon 16 ohm op 16 ohm spelen of 8 ohm op 16 ohm? als jullie snappen wat ik bedoel. :crazyhappy:
Er staat niets in de handleiding.
Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat het niet nodig is om de impedantie te wijzigen.
Waarom gebruik je hem eigenlijk op 50W?
Ik had hem meestal op 100W staan, ook thuis, en dan het volume omlaag draaien, en de "low volume compensation"-switch inschakelen.
Dat werkte beter vond ik, maar is misschien persoonlijk.
het kan puur ingebeeld zijn hoor, maar ik heb het idee als ik thuis speel (wel op een redelijk volume), en ik draai aan de eq zodat er een lekkere sound uit komt. dat het op nog hogere volumes bij repetities weer helemaal nergens naar klinkt. Ik ben nog een beetje zoekende maar voorlopig ben ik bij genoeg met de sound die ik nu met de 50 watt stand heb ;) daarvoor speelde ook gewoon op 100 watt maar dat geluid begon mij een beetje ''te vervelen''. dus weer wat uitgeprobeert en uiteindelijk toch bij de 50 watt stand gebleven.
ik speel wel gewoon op pentode. en ik dacht ook dat je hem gewoon op de 16 ohm moest laten, ik heb die handleiding ook al tienduizend keer door gelezen en daar staat niet over ohmages. maar ik dacht: "ik vraag het effe aan mensen die er wat meer verstand van hebben" dat geeft weer wat meer zekerheid :)
Ohmage veranderen moet alleen als je er effectief buizen uithaalt om van 100 naar 50W te gaan, met de knop die MArshall voorziet moet het dus NIET.
@B-Stone: Herkenbaar, dat van het opnieuw moeten afstellen bij hogere volumes.
Ik kan me nog herinneren dat ik daar ook wel 's moeite mee had, met de 6100 meer dan met andere amps in ieder geval.
Als het niet in de handleiding staat, zal het in geval van die Marshall inderdaad niet het geval zijn. Echter zijn er best een aantal versterkers aan te wijzen waarbij zo'n half power knop wel betekend dat je een andere impedantie moet kiezen. Deze knop sluit dan de helft van de buizen kort (wat hetzelfde is als ze eruit halen).
dat is niet ingebeeld hoor. Dat effect heeft een dure naam (ik meen iets van fletcher- munsoon) en het gaat er dan om dat bij verschillende volumes de verhouding tussen hogere, midden en lagere tonen anders ervaren worden. Als het zachter wordt ervaren de lage en hoge tonen als zwakker. Anderen hier op het forum kunnen het ongetwijfeld beter uitleggen. Voor dit effect zit er ook een loudness knop op je huiskamerversterker. Staat 'ie zachter, dan kun je met de loudness knop de lage en hoge tonen harder zetten.
Al twee blz buiten een hoerengouden Marshall chassis geen foto's huphup...
Mijn definitief afgewerkte set want vanaf nu wordt hier gespaard om groter te gaan wonen:
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...r/DSC05006.JPG
MS
Kwijl ... wat zou ik daar toch graag een keer mee willen spelen. Vooral een Uberschall lijkt me heerlijk.
Maar wat voor een antiek beeldscherm zie ik daar toch helemaal rechts staan?
Mooie set, waardeloze foto.
Layout verneukend.
Je kunt er ook makkelijk mee spelen:
foo fighters (mesa)
Arctic monkeys (bogner)
B.b King (soldano)
Spike gebruikt ook Bogner Extacy. Niks geen gebeuk daarzo. Prachtige sound!
Erg mooie set MS!
Eindelijk iemand die ze beide in het bezit heeft. Hoe verhouden de soldano en de peavey zich tot elkaar? Word vaak gevraagd naar een soldano sound voor leuke prijs, en dan wordt er vaak de peavey gegeven als tip.
Ach 't blijft behelpen maar je moet het er maar mee doen toch? Je kunt ook niet alles hebben, anders is er niets meer om over te dromen. :makeup:
;)
Dat beeldscherm is een Macintosh van 1990.
Ik vond dit wel een leuke layout qua foto. Staat alles op, maar niet in cliché vooraanzicht.
Mits tweaken krijg je een 5150 wel in de richting van een Soldano hoor. Weinig gain op leadkanaal of zelfs crunchkanaal nemen. Sound blijft wel iets meer verzadigd, minder clean. Maar het blijft geen gekke amp voor zijn geld die 5150. Clean is gemod, klinkt ronder warmer, minder steriel. Op leadkanaal is de gainpot ook opengetrokken naar het hele draaibereik. Dus niet gain bij tot 4 en dan bzzzzz erbij.
MS
Ik moet zeggen dat ik MS gelijk geef in verband met de layout van de foto.
Het enige wat er trouwens nog steeds op mijn verlanglijstje staat is een Rivera K-TRE ipv de 5150, maar die investering wil ik echt niet meer maken.
http://www.youtube.com/watch?v=ZwoOGBBzUIo
MS
Te gek, die Tre's
Heb jarenlang de Knucklehead reverb gehad en hoewel het zeker geen allemansvriendjes is zoals je die wel vaker ziet, kun je er juist daarom de bruutste sounds mee maken.
@MS, jij hebt ook een zeer indrukwekkende verzameling, heb je ook een overall foto overzicht?
die rivera's lijken me idd ook erg interessant maar je ziet ze zo verdomd weinig staan om uit te testen..
Mij Max Guitar zie ik een K-TRE op de site staan, voor een goede prijs. Daar stond eerst ook een KR100 midi voor 1750, nu is die weg en de rest zal terug tegen 2600 gaan denk ik.
MS
http://img534.imageshack.us/img534/810/14012011009.jpg
't is een Blackstar HT-20C op een Marshall 1960TV cabinet...
op mijn pedaalboard staan nog: Dunlop Classic wah wah, Blackstar HT-Dual, Digitech BP-80, een tuner en een footswitch voor m'n amp.
Grtz.
Ijselrobo 07
Heeft zo'n HT 20 nou genoeg headroom om boven een houthakker uit te komen?Citaat:
't is een Blackstar HT-20C op een Marshall 1960TV cabinet...
op mijn pedaalboard staan nog: Dunlop Classic wah wah, Blackstar HT-Dual, Digitech BP-80, een tuner en een footswitch voor m'n amp.
Grtz.
Ijselrobo 07
Bugera v22 geraakt vrij makkelijk boven drum uit, kan me inbeelden dat deze dat ook doet