Na heeel het topic te hebben doorgelezen, heb ik nog 1 vraag: heeft iemand het pedaal al eens over een basgitaar/-versterker getest? En zo ja, hoe klonk dat?
Of is het nodig de waarde van sommige componenten aan te passen?
Printable View
Na heeel het topic te hebben doorgelezen, heb ik nog 1 vraag: heeft iemand het pedaal al eens over een basgitaar/-versterker getest? En zo ja, hoe klonk dat?
Of is het nodig de waarde van sommige componenten aan te passen?
je zal waarschijnlijk enkele caps moete vervangen. DH zal het waarschijnlijk wel weten
Zal wel weer zoiets zijn....
Nee ik heb em niet op basgitaar aangesloten. Ik houd niet van vervormde basgitaren ;)
Purist! ;) Je denkt toch niet dat ik alle fun voor de gitaristen laat. Mijn pedaalbord is groter dan dat van mijn ritme-gitarist :).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Nog een ander vraagje, loop dit pedaaltje alleen op 12V of kan je er zonder problemen 18-24V opzetten?
8 tot 24 volt in mogelijk als:
Je zorgt dat de gloeidraad van de buis op 12 volt blijft. Jezult dan dus iets van een extra spanningsregelaar moeten gebruiken.
Je elko's qua spanningsrating hoger liggen dan die spanning.
Net even het über schema van DH overlopen om een parts list te maken. Zou iemand dit nog kunnen nakijken? Ik heb het gecontroleerd, maar foutjes kunnen altijd onverwacht gebeuren...
Weerstanden
1x 100ohm
3x 220ohm
6x 1k
3x 1k5
1x 2k2
1x 3k3
5x 10k
1x 22k
1x 68k
1x 100k
1x 150k
1x 470k
1x 510k
2x 1M
Condensators
2x 27pF
1x 47nF
4x 100nF
2x 220nF
elco's
3x 2,2uF
2x 10uF
2x 470uF
Potentiometers
500K A (log)
100K A (log)
20K w taper
De rest
1x Diode 1N4001
1x BC 549Transistor
2x JRC4558
2x Led
1x buisvoet
1x 12AX7
2x Stereo input
1x 3PDT footswitch
1x 9V input
1x Behuizing
Ik zal vanavond eens nakijken Valoosj ;)
Edit: de partlist van Valoosj klopt.
Dank u, dank u! :dance:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
geen probleem :) klopt het een beetje? kan altijd links of rechts nog iets vergeten zijn
Sorry dat ik weer in dit topic reageer en hij weer bovenaan staat, maar ik zou graag nog een keer alles op n rijtje willen, zodat ik kan bestellen. Een mooi, net schema (des noods in paint, sorry voor antipainters) met de namen van alle onderdelen, een onderdelenlijst, en opmerkingen onderaan met alle variaties en wijzigingen. Zou iemand er een zaterdag of zondagmiddag aan willen werken? Want ik heb al die posts gelezen en ik snap er nog de ballen niet van. O ja, dat etsen van da koper enzo hoeft er niet bij, dat staat al op newtone. En ik ga ook bestellen bij newtone, dus zou u/jij even met de onderdelenlijst daar rekening mee houden.
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Vincent