Ik zou niet weten wie daar wat mee opschiet....... Gibson komt met realistischer prijzen wellicht?
Printable View
Nou, hopelijk de consument. Volgens het online artikeltje van Reverb kondigt Gibson lagere prijzen aan voor de 2016 lijn.
It seems the higher-ups at Gibson USA have finally heard the outcry of the guitar playing public over the 2015 model line-up. According to information recently made available, the classic American builder detailed a general lowering of prices for the 2016 models as well as an abandonment of 2015 design changes including the controversial G-Force automatic tuning systems.
The price points on the 2016 models will be roughly 20-25% lower than 2015, and comparable to the 2014 catalog. The Les Paul Standard is reported to carry a new price of $2799 while a new SG Standard will list for $1199.
In addition to the price reduction, Gibson is set to ditch such 2015 design updates as the Zero nut, Les Paul commemorative headstock inlay and the installation of automatic tuning machines on every guitar. The available models will be similar to that of 2012 including the reintroduction Faded finish guitars, the Explorer and Flying V Pro.
unquote
En dat is net zoiets als de prijs aan de pomp en de prijs van een vat olie.Als Gibson zijn prijzen verlaagd, dan hoop ik dat de prijs in de winkel overeenkomstig zal dalen.
Ben in ieder geval al blij dat ze dat achterlijke g-force systeem er uit kicken.
Samen met die kleuter decal...
Het is toch wel vanzelfsprekend dat de kleuter decal voor 2016 verdwijnt. Lijkt me niet aannemelijk dat ze "Les Paul 101" er op zouden gaan zetten... Toch blij dat ze inzien dat het géén verbetering was.
Heb vanwege alle (nu teruggedraaide) 'verbeteringen' juist bewust geen 2015 model gekocht.
En zie hier:
http://www.zzounds.com/lp/gibson-2016-models/255
Terug naar de standaard modellen. Zelfs weer een paar goedkope faded modellen zoals de 50's en 60's tributes.
Denk dat de mensen dit gewoon willen.
Gaan ze dus gewoon weer naar het oude prijsniveau van 2007-2008. Dan gaat het echt niet goed met Gibson.
Maar zeg nou zelf, een les Paul standard voor 3300 eu (2015 prijs) is toch bezopen?
Hè hè.... zijn we van dat gezeik ook weer af. Het sloeg ook werkelijk nergens meer op.
2 mooie tokais maar liefst 😉