http://link.marktplaats.nl/m811699772
Fender Stratocaster Contemporary Japan (Fujigen) . Koopje of net het foute model? Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ken wel iemand met een E serie Squier Japan uit die periode, die Strat zou ik zo overnemen.
Printable View
http://link.marktplaats.nl/m811699772
Fender Stratocaster Contemporary Japan (Fujigen) . Koopje of net het foute model? Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ken wel iemand met een E serie Squier Japan uit die periode, die Strat zou ik zo overnemen.
Ik kan een leuke fender strat op de kop tikken, het betreft een zgn california series. Gisteravond was ik bij de verkoper, en de gitaar kan een afstel beurtje hebben, maar dat durf ik wel aan. Een ding ben ik niet gerust op: de halspen resoneert als een malle bij het aanslaan van bepaalde noten. Dat hoor je versterkt niet doorklinken, maar unplugged zeer duidelijk hoorbaar (en voelbaar). De hals stond een tikje hol, en de verkoper stemde ermee in om hem ietsje strakker aan te draaien, met als beoogd resultaat een rechtere hals, en geen rammelende halspen meer. De hals liet zich prima recht zetten, de halspen werkt, maar hij blijft resoneren. Weet iemand of dat kwaad kan? Is er iets aan te doen? Ik heb de verkoper aangegeven dat ik er vooralsnog niet zeker van ben, en er een nachtje over slaap. Advies in dezen wordt gewaardeerd!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Is het wel de halspen? Zijn het niet de tremeloveren?
Bedankt voor je reactie. Ik heb nog nooit trem veren horen en voelen resoneren in de hals. In elk geval lijkt het er echt ontzettend sterk op dat je bij bepaalde noten de halspen in je linker hand voelt resoneren, maar ook dat ding hoort en voelt rammelen als je gewoon tegen de achterkant van de hals tikt.
Precies, dat denk ik ook.
Het kan goed de halspen zijn. Als het een loszittende moer van een tuner is o.i.d. is dat zo gecheckt. Maar dan komt het geluid daar ook echt vandaan. Als je het met kloppen achterop de hals met gedempte snaren kunt horen naklinken moet je gewoon met je oor dicht langs de hals gaan tijdens het kloppen, dan hoor je waar het precies zit.
Ik heb hier een western die het kort na een afstelbeurt ook had. Echt een irritand zingend geluid dat je bij bepaalde noten hoorde en ook bij kloppen op de hals. Het geluid kwam echt uit de hals. Omdat aandraaien geen optie was - de hals was juist al aangedraaid en rechter moest de hals echt niet worden - is de halspen een fraktie losser gedraaid en toen was het definitief (iig nu al 10 jaar) weg.
Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je weet het en je blijft je eraan ergeren.
"Ik denk niet dat het kwaad kan, maar je weet het en je blijft je eraan ergeren."
Hier zit ik dus inderdaad zelf ook sterk aan te denken... Denk dat ik deze maar moet laten lopen, helaas.
Als je de gitaar nog niet in bezit hebt en je weet al dat de halspen iets verstellen niet helpt zou ik haar ook laten staan :ok:
Ik hem de California series Strat inderdaad gelaten voor wat het is. Gisteren een leuk Mexicaans stratje opgehaald. Classic Player '60s, candy apple red, geen rammeltjes, er zit een minuscuul dingetje op de 18e fret (wat je voelt met opdrukken van de hoge E snaar) keertje polijsten. Is verder een lekker gitaartje met praktisch dezelfde, super fijn afgewerkte hals als op m'n Classic Player Jazzy en klinkt als en ehh... rode strat :strat: