r.e.s.p.e.t.c!
Printable View
r.e.s.p.e.t.c!
ik werk ook, zoek veel, ruil vrij goed en handel ook maar mijn collectie bestaat hoewel uit veel gitaren (zie twee pagina's terug) maar niet uit zulk mooi spul. Ben een jaartje ouder als jij dus ik had toch al wat bij elkaar moeten hebben. Of ik moet gewoon op mijn twee oude fenders na alles verkopen en dan weer opnieuw gaan beginnen. Heb ik wel weer budget.
Zou ik zelf niet voor gibson gaan maar das persoonlijk. Die collectie is zeker de shit gek.
Watje! Wees een vent, en durf tegen jezelf in te gaan!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
Wees sterk, daag 'm uit. Koop maar eens iets heel moois, en zie dan eens of hij het lef heeft om te protesteren!
Ik heb hetzelfde stemmetje, maar af en toe staat de muziek zo hard dat ik het even niet hoor.
Ik ga het proberen:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
disclaimer: Het probleem is dat je in een humbucker gitaar geen p90 kan stoppen en andersom om het precies te vergelijken. Naar mijn mening klinkt iedere gitaar heel anders met dezelfde elementen.
Een paf en een goede P90 ontlopen elkaar niet zoveel.
De BK zijn echt goede pickups, maar wel alleen in deze gitaar.
Ik heb ze in 3 gitaren gehad, ze waren niet slecht maar ook niet geniaal.
Helaas ben ik niet zo goed in "tone" beschrijvingen, maar een BK is vaak wat voller, meer blues, rommelig maar op een goede manier.
Iedereen bedankt voor de positieve opmerkingen trouwens!!!!!
Mr.Fingers, ja je zat een beetje eng dichtbij!
Die DC, man, jezus, fap fap fap.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirkdewaard
bedankt, goed verhaal in ieder geval.Citaat:
ik zit met het probleem dat ik nu pas ontdek dat ik toch eigenlijk een P90 man ben, vandaar.
P90's in humsize denk ik dan aan voor de custom en daar ik er een stel zag op jouw plaatje...
het komt door mijn SG met P90's
maar ik hoor dan zeggen, die SG is een heel andere gitaar dan die les paul.
verwarring en vertwijfeling alom hierzo dus :chicken:
@ Bass, blijf met je soldeerbout van je custom af!!!!
P90 zijn stoer maar koop er maar lekker een gitaar omheen.
Spaar maar lekker voor een R4, dan ben je klaar.
@Dirk: aha, Dutch53lp gevonden....
P@ul
Ik begrijp het, geloof me.Citaat:
Zodra mijn Dr. V's binnen zijn gooi ik de BK's een keer in mij SG,
dat lijkt me ook wel eens leuk om te proberen.
hehe, heb je zeker gemist dat ik ze er van de zomer uitgehaald heb en in een pannetje hete bijenwas heb gedaan?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2350
was wel een knikkende knietjes gebeuren pffff.
heb dat ding al sinds april 76 :chicken:
maar wees gerust, ik doe geen onbezonnen dingen
behalve dan 2 gibsuns kopen voor 2 appels en 2 eieren ;)
donderdag ga ik eerst een stukje van de frets van de SG af laten vlakken, zijn me veel te hoog.
dan donderdagavond oefenen met de SG EN de LP
vandaar zien we verder.
heb je wel eens voor de gein gezien wat ik doe met mijn '76 custom?;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2350
Wat kost die linker nou? Zo'n ZZtop gitaar :zz:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Dirk, die 1953-Goldtop WTF, krankzinnigheid :o
ZEER verslavende collectie, een van de mooisten (zo niet de mooiste) van heel gitaarnet vind ik...daar kun je 'u' tegen zeggen!
@ JeeBee:
Hoe klinkt die nieuwe Laney nou? Laatst in de Gitarist een artikel over gelezen. Lijkt mij wel een interessante amp eigenlijk! Maar heb em verder nog nooit bespeeld en weet ook niet hoe die klinkt. Heb je evt iets van een sampletje ofzo? :D
De 335 deed me erg sterk aan de 335 van Clapton in de Cream-tijd denken (heb jaren op die gitaar geGASt), en dan nu te horen krijgen dat de jouwe er maar 15 nummers vanaf ligt :o Die heeft waarschijnlijk in de gibsonfabriek nog in hetzelfde rek gestaan als die van Clapton (nu niet dat ik Clapton zo geweldig vind, maar toch)Citaat:
@ Orpheo,
Ja, dat heb ik gezien..... Bij jou heb ik de moed al opgegeven.
Voor jouw zou ik een uitzondering maken en voor één keer iets anders doen met die gitaar dan erop spelen.
Jou ermee slaan. :-)
Hier mijn collectie:
http://i99.photobucket.com/albums/l3...lsd/dedrie.jpg
vlnr:
Epiphone akoustische uit de jaren 60 of begin 70's, dat heb ik nog niet kunnen achterhalen. [edit] Net als de Ibanez van m'n pa geerfd
Epiphone Wildcat.
Ibanez Artist uit februarie (leuk dat soort onnozele details:D) 1981, lijkt linkshandig, maar is rechtshandig. Heb 'm van m'n pa geerfd en die was links, nu is 'ie dus omgezet.
Deze 3 worden verreweg 't meest gebruikt.
Verder heb ik nog een nylonsnarige en een squier strat, maar die zijn niet echt de moeite waard om te plaatsen.
Je hebt het niet van mij hoor, maar het scheen dat Clapton ook gewoon door neus en mond ademde. Net als wij!!! :oCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Vette collectie, Niels!
Heb je nog een betere foto van die artist? Mooie top zit daarop.
Erg gaaf Niels :) Heel erg veelzijdig setje...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Straffer nog... Hij doet het nog altijd...
maar ik bedoel gewoon, na die van Chuck Berry misschien is het de beroemdste es335 die er bestaat, en als er dan iemand op het forum een "identiek" exemplaar heeft, bijna dezelfde serial no trouwens ook, vind ik dat toch wel straf.
Hij schijnt nu zelfs nog beter door z'n neus te kunnen ademen dan vroeger, how about that! Naar het schijnt heeft ie dan ook bijna geen tussenschotje meer, geen idee hoe dat komt.
En Niels, mooi setje jong! Vooral die Ibanez. Wees er zuinig op.
Mooie Ibanez!!!
Wat drap al zegt zuinig op zijn!
Zeldzame gitaar die Ibanez Artist!
Ik ben er nog een tijdje op zoek naar geweest, maar dat viel vies tegen. Heb desondanks een tijdje terug met veel geluk nog een Japanse Yamaha FG-180 red label (1969) aan kunnen schaffen voor mn akoestische collectie, mn oude liefde die ik ooit heb verkocht en sinds een jaartje weer heb...:)
Die dingen vind je vreemdgenoeg nauwelijks meer, maar ik hoop ooit nog een FG-300 op de kop te tikken.
Staan met regelmaat op EBay hoor, orde grootte $300-$400.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
Artist struikel je ook over. Ik weet er wel een stuk of 15 te koop........
Ondergewaardeerde gitaar.
Klopt, maar ik koop nooit via ebay. Er is een tijd geweest dat ik die oude Yamaha's verzamelde en daarin een soort 'handeltje' had (totaal een stuk of 10 verschillende gehad, gekocht en verkocht) en nu nog 3 over, waaronder die FG 180. Wat ik merk is dat ze de laatste tijd nauwelijks tot niet meer op marktplaats e.d voorkomen, een paar jaar geleden nog wel. Heel vreemd eigenlijk, alsof men plotseling weet wat men in handen heeft. Toendertijd aasde ik op die dingen (vooral op de eerste FG's uit Japan, niet uit Taiwan) maar de laatste tijd steek ik meer tijd in electrisch en kijk regelmatig nog op marktplaats voor die oude Yamaha's, maar dat valt sinds ca. een jaar heel erg vies tegen...zeer weinig aanbod meer op de Nederlandse markt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeppo
@ Yamhammer:
Ik heb een Japanse 300 en een niet-Japanse 410a. (Dacht dat die uit Korea kwam en niet uit Taiwan maar daar ben ik niet zeker van.) Ik geef toch de voorkeur aan mijn 410 als ik moet kiezen als kampvuurgitaartje.
P@ul
Heb je nog wat foto's van die Ibanez? Mooi ding zeg!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
http://www.mijnalbum.nl/Album=EELOTWDC
jazzmaster 62 en 63 zijn gerefinished
pff was daar de ophef over? een LPtje, niet eens een mooie, en een hoop fenders? liever een BFG, dan die hele set.
edit; doe maar wel die set; verkoop ik de meuk, en koop ik er leuke gitaren van.
Dank,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonyk
het is altijd leuk om naar zoiets ontzettend moois te kijken!
man, man, man, wat een kortzichtige reactie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
een LPtje :o van 19 fucking 55 man lul :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
hoezo kortzichtig? er werd een paar dagen geleden megaveel ophef over gemaakt, maar ik krijg er geen (spreekwoordelijke!) stijve piemel van. ik vind fenders ronduit klote, hoe duur, oud of 'customshopperig' ze zijn, en de custom met de p90/alnicoV pickupconfiguratie vind ik helemaal een onding; het ZIET er niet uit, en klinkt veel te donker en modderig voor me; ik kan er niks mee. maar als 't dat nog niet eens is, is het wel de looks. wat een lelijk ding word de LP daardoor. IK vind zelfs de rickenbacker frying pan dan zelfs mooier.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee
Hoezo kortzichtig? geef mij maar een toffe custom of studio met ebben toets en een set dimarzio air nortons of bareknuckles. ben ik voor 1/10, wellicht 1/20 of 1/100 van die set klaar.
edit: ja, eerder 1/100e dan 1/10.
jij zou moeten weten toch dat jaar mij niks uitmaakt, als het maar klinkt. Kom op; ik heb 2 (3e op komst) warmoth's met BOLT ON NECKS, rio halzen, korina back. hoe Les paul is dat qua specs? en hoe LP is dat qua TOONNNEEE?Citaat:
ik bedoel maar. ik denk dat een warmoth LP met rio hals en toets en vaste brug en 2 leuke pafjes (jou pafjes, dammnnnnnnn) verdomd goed kan klinken, en in de buurt kan komen van een ouwe LP.
edit: denk ik niet. weet ik haast zeker :)
Alle mensen met een LP moeten nu naar bed
ik zou ook nooit het geld voor zo'n ding geven wat er vandaag de dag voor wordt gevraagd.
als ik er als baby 1 van mijn oma/opa/oom/vader had gekregen zou ik wel erg glimmen nu :D
of hem al een verkocht hebben :dontgeti:
ja, mijn pafjes zijn damned lekker..
maar die frets van je warmoths zou ik toch iets aan doen.
Je laat je wel een beetje kennen Orpheo.
Ieder zijn ding, wat je zegt.
Maar om het nu te gaan afkraken is eigenlijk een beetje sneu.