Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Zelf heb ik het idee dat het probleem in geluid bij de gitaar ligt, aan mijn 100% pure transistor Valvestate kan het niet liggen. Misschien zijn het de elementen, al had de vorige eigenaar vast een hele goede reden om de geweldige Gibson combo te vervangen door EMGs. Het is trouwens ook zeker een echte Gibson: het fretwerk klopt voor geen meter, hij heeft duidelijk lakfouten, hij blijft niet gestemd maar het klinkt als de spreekwoordelijke tiet! Dat laatste is het belangrijkst, vooral wanneer je over een transistor versterker speelt blijkt de meerwaarden.
Daarnaast is het een jaren 70 pancake model, de reden dat ik dit weet is dat de vorige eigenaar speciaal wafels heeft gebakken om te te demonstreren. Gelukkig ben ik zelf een Gibson kenner (ik heb er al een paar gehad), zodat ik niet naar een bouwer hoef. Ik krijg alleen het gevoel alsof de kleur van de gitaar mijn intelligentie aantast, waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan denken. Hebben andere mensen dat ook, of ben ik de enige? Gelukkig kan ik de gitaar vast wel weer verkopen aan een of andere kneus, die liever ervaringen van mensen op internet gelooft in plaats van zijn eigen oren.