Kijk, daar kan ik weer iets mee. Ik heb gewoon niet echt een idee wat in de loop hoort en wat niet. Kabels maakt ni uit, heb ik met hopen liggen. Bedoeling is om mijn 2 pedalboards te scheiden van mekaar.
Printable View
Kijk, daar kan ik weer iets mee. Ik heb gewoon niet echt een idee wat in de loop hoort en wat niet. Kabels maakt ni uit, heb ik met hopen liggen. Bedoeling is om mijn 2 pedalboards te scheiden van mekaar.
Op zich mag alles in de loop; de functie echter verandert daardoor wel omdat de loop tussen de pre en poweramp zit (normaal gesproken) en sommige pedalen klinken gewoon niet in de loop (zoals mijn Pearl analoge delay; die klinkt voor geen meter in de FX loop).
Ok thx. Ja tijd zat, ik wou het...
Niemand nog verwezen naar de FAQ bovenaan dit subforum? Foei!
Aanrader, wormke :)
Ah ok thx. Wss overgekeke
Een vraagje over volgorde die ik niet zo snel terugvond in de FAQ. Ik heb een integrated preamp van tc electronic. Ik wil 'm gebruiken om mijn clean signaal wat op te frissen. Dat is lichtjes dof(fer) in mijn (vrij korte) keten: volumepedaal gevolgd door bogner ecstasy en een mi audio. Ik heb hem achteraan geplaatst omdat ik ergens had opgevangen dat zo geen schade toebrengt aan de andere pedalen. Gevolg: clean geluid: opgefrist, geluid uit od, niet meer wat ik ervoor had, leek wat uitgedund en verscherpt, ook al verminderde ik de treble. Kan ik die preamp toch straffeloos vooraan plaatsen? Ik voed 'm met 18v.
okay dan ik nou ook maar even... omdat de korg multi effect me veel te omslachtig is, inmiddels wat bij elkaar gescharreld.
IK zit met name met de vraag of de Phase 45 (zoals in de FAQ staat) dadelijk na de Wah moet; kan me niet voorstellen dat de Distortion blij is met een gefaserd geluid?? Tell me.
IK zit nu als volgt te overwegen
Behringer tuner
Vox tone Bender fuzz (een echte ouwe.. op batterij ....)
Morley Volume/wah/distortion pedaal (geweldig ding.....volgens mij wordt Morley hier te lande ondergewaardeerd....)
Behringer Vintage distortion
MXR Pase 45 (ook een oudje op batterij)
EHX Electric Misstress (chorus/flanger)
T-Rex Ghost tone (= reverb)
of moet de Ghost Tone voor de Electric Mistress?
Onderweg is de Digitecht Trio+. Die gaat sowieso achteraan.
En als ik weer pegels heb wil ik ook een EHX Mel9 . die zullen we maar vooraan in de keten zetten dan? tussen de Tone Bender en de Morley VWD?
Voeding met een Harley Benton PowerPlant (de grote want de Morley vreet te veel milli-amperes voor de kleine..)
Het spul moet op een T Rex Trunk.
Alvast bedankt voor de bijdragen van wijsheden
Inderdaad, laat je oren bepalen waar jouw phaser het best kan staan.
Gewoon een testen voor en na de drives.
Voor mij klonk mijn phaser beter voor de drives dus dat is waar hij is terecht gekomen op mijn plank.
Maar voor jou kan het misschien net andersom zijn.
Phaser wordt het vaakst voor je drive gezet; net als je wah. Na je drive wordt het meer een flanger-achtig effect.