Hoe klinkt die OC-3 op bass?? Andere octavers vergeleken?
Printable View
Hoe klinkt die OC-3 op bass?? Andere octavers vergeleken?
Ja, hij bevalt prima. Vergeleken met de ingebouwde octaver op EBS toppen (volgens mij exact de EBS OctaBass) trackt deze beter. Er zitten 3 modes op:
- Drive: volume origineel, volume octaaf 1, hoeveelheid drive/gain
- OC2: volume origineel, volume octaaf 1, volume octaaf 2
- Poly: volume origineel, volume octaaf 1, 'range' ofzo: geen idee wat ie doet, maar het beste effect krijg je als deze helemaal open staat :D
De OC-2 mode is voor bas een beetje loos, want 2 octaven onder wat je speelt is gewoon onzin op een bas. Verder is de drive mode best leuk en je krijgt er echt een heel zwaar basgeluid mee; heb zelfs even dit pedaal als subtiele overdrive gebruikt (volume octaaf 1 op 0, drive lichtjes aan) en dat werkte ook best prima. Nu ik de Nobels ODR-B (klinkt prima, kost weinig) heb is dat niet meer nodig. De poly mode kan meerdere noten tegelijk aan, dat is wel erg ideaal.
Bij mij staat ie eigenlijk altijd op poly mode en ik gebruik hem niet als ik echt laag speel. Meer als subtiel effect om het allemaal wat voller te laten klinken als je wat hoger op de hals speelt. Meestal een beetje in de verhouding: origineel signaal 60% octaaf 40%.
edit: Al met al dus een stuk veelzijdiger dan de OC-2. Op de OC-3 zit ook een aparte ingang voor bas, volgens mij zit deze ook niet op de OC-2.
Leuke review. Ik wil ook nog een octaver en twijfel nu al een eeuwigheid tussen die EBS Octabass, de Boss OC-3 of de Ampeg OCT (te duur eigenlijk, weinig veelzijdig, maar wel vette sound). Nog aanraders?
Trouwens. Moest het kunnen mag je gerust wat samples van die OC-3 op basgitaarforum.nl posten!? :-)
Gracias! :) Ook handig om wiet in te smokkelen. :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niels_r
Als iedereen met HWA switchboxjes nou eens effe snel beroemd wordt, dan worden ze ook ge-guitargeeked! Zo is er 1 set-up op guitargeek.com met een custom Loooper. :cooler:
Of is er hier iemand ZO fuckin' creatief en handig dat ie alle HWA effecten in guitargeek stijl kan tekenen, zodat ze ook nog echt herkenbaar zijn ook?
@Phyrexian: Nee, verder geen vergelijkingen. De Ampeg ken ik niet en echt naast de EBS heb ik hem niet gelegd. Wel op een EBS top waar de octaver ingebouwd zit getest en daarbij was de Boss duidelijk de betere. Lagere noten trackt hij beter en hij gaat met de poly mode niet op zijn bek wanneer je 2 noten tegelijk pakt. Welke top het precies was weet ik zo niet meer.
Ik heb wel een opname van een nummer waarin ik hem aan het begin gebruik, verder niet. Niet heel bruikbaar, maar geeft je misschien een idee. Het nummer is opgenomen in onze oefenruimte, dus verwacht geen studiokwaliteit ;-)
@Speeddemon: da's ook een goede tip :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
contactlijm?
Dubbelzijdige tape, of klitteband 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
dubbelzijdige was ook al fout afgelopen wat ik hoorde...
ik ga komende tijd ook een pedalboard bouwen met oranje tapijt(tevens ook een 2x12 cab met oranje tapijt, met aluminium strips over de hoeken) als ondervlak, wel zoeken naar tapijt waar velcro goed op blijft zitten....
ik denk dat contactlijm het beste is....
het voordeel van dubbelzijdig en/of klittenband is dat ik wel m'n mat nog kan optillen om de bekabeling eronder (dus tussen houtenplank en mat) weg te stoppen (je wil mijn pedalboard écht niet van onder bekijken, alle theorie over signaal-, stroom- etc. ..out of the window...)...
denk idd dat contactlijm slimme keus is
als je nou je pedálen met contactlijm zou bewerken.... :satisfie: