Zo'n €4000, aan pedalen/plank. :o
Wel vet hoor! :ok:
Printable View
Zo'n €4000, aan pedalen/plank. :o
Wel vet hoor! :ok:
Ik zou er dan weer niks mee kunnen. ;)
Yes, Oilsjt in the building! ( nooit gedacht dat ik dat hier ging schrijven)
Moeten eens afspreken, stuur maar een mailtje.
Thanks!
De rekening is bij deze al voor mij gemaakt, durf er eigenlijk zelf niet aan beginnen :soinnocent:
Ik vind het gewoon leuk om een breed spectrum van sound aan mijn voeten te hebben en zo'n pedaaltje is soms te makkelijk gekocht... Ik koop ook wel redelijk wat tweedhands dus het valt wel mee..
Valt wel mee hoor, je switcht ook geen 10 keer per nummer van tone.
Ik gebruik dit pedalboard vooral thuis of voor opname, waar ik rustig mijn sound kan opzoeken.
Om te gaan spelen heb ik een pedaltrain junior staan waar ik dan een reeks pedaaltjes aan toevoeg afhankelijk van stijl/sound die ik wil.
Dit weegt ook al redelijk wat dus om deze elke week meerdere malen mee te nemen is het wat teveel van het goede...
Sinds vandaag de 'nieuwe' POG erop.
Mxr distortion plus eraf, en misschien de whammy binnenkort ook.
Nu zoek ik (voorlopig) alleen nog een 2de overdrive naast mijn ibanez (keeley baked mod)
Iemand een voorstel?
http://i47.tinypic.com/2nu612.jpg
Mooi bord!!
Is die kafuzz ook in staat tot een meer "Fuzz Face"-achtige sound?
Natte droom dat bord. Geen uni vibe achtig pedaal?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Ik heb nog nooit een fuzz face 'live' kunnen horen. Maar denk wel dat je dat eruit kan halen.
Hij is in mijn ogen redelijk veelzijdig. Zeker ten opzichte van bv mijn vroegere big muff.
Op dit moment niet echt 'nodig'. Maar dit kan snel veranderen natuurlijk.
Dit dus maar een kwestie van tijd zeg maar..
Bij het zien van al deze pedalboards (en bij het voorbereiden van mijn nieuwe, zucht) ben ik mij de vraag beginnen stellen; hoeveel ruimte laten jullie tussen jullie pedalen en waarom?
Ik zie sommigen hun pedalen tegen elkaar aanpersen, lijkt me in een live-situatie een hele uitdaging om net dat ene bakje aan te krijgen. Of je staat een uur lang gezellig op dezelfde plek voor je board, natuurlijk.
Ik merk inderdaad dat ik er last van begin te krijgen dat het zo dicht op elkaar staat. Per ongelijk een delay aanzetten terwijl ik m'n distortion wilde bedienen of, altijd leuk, stemapparaat aan terwijl je eigenlijk je geluid wilde boosten.
Ik denk dat er sommige mensen ook hun "studio/thuis" pedalboard hier plaatsen met, feitelijk al hun pedalen erop.
Ik heb zelf een pedalen koffer van 30cm bij 40cm, hier kunnen max 5 pedalen in/op, inclusief voeding. Ik "moet" wel een alles strak neerzetten, anders past het niet. De reden dat ik zo'n "kleine" pedalboard heb is trouwens om mezelf bewust m'n pedalboard te laten samenstellen. Live moet je idd niet alleen maar voor je pedalboard staan. En ik blijf het zeggen, less is more...:hippie:
Tsjah, afgelopen donderdag had ik niet zoveel keus. Had amper een vierkante meter voor mezelf, en die moest ik dan nog delen met een mic-stand voor mijn amp ook. Met af en toe de headstock van de andere gitarist voor m'n neus.
Dit, ik heb mn pedalen eigenlijk zo strak als kan aan elkaar staan. Live in kroegjes wil het nog wel eens voorkomen dat je met een 5 koppige band redelijk krap staat. Dan is het niet zo'n probleem. En op grotere podia, gewoon goed mikken :P Soms miste ik wel eens wat maar eigenlijk nooit echt iets ergs. Dan maar een keer geen delay ofzo
't Zijn bij mij vooral de bosspedalen. Een tremolo die erg extreem staat afgesteld intrappen op een moment waar het echt niet klinkt, awch. Ik vroeg me vooral af of er gitaristen zijn die er (uit ervaring) veel rekening mee houden...of niet.
Ik had een korte periode een board met veel Ibanez 10-series pedalen vlak naast elkaar staan. Dat werkt toch niet zo goed. Ik moest ze wel zeker 1,5 cm uit elkaar zetten.
Nu heb ik nog maar één 10-series pedaal (op m'n board), maar de Ibanez CS5 die ernaast staat wil af en toe nog wel 's mee geschakeld worden. Dit is echter niet zo'n drama als dat je een extremer pedaal intrapt.
Wat mij betreft is het dus wel degelijk iets om rekening mee te houden ja...
Persoonlijk komt het bij mij ( omdat ik er ook bij zing) het meest voor dat in de loop van een optreden mijn settings veranderen. Maarja om nu knopjes vast te lijmen.
Niet tegelijkertijd. Maar voor deze, wel andere phasers gehad: Boss, Nobels, EH, Ibanez 10-series, ...
Deze klinkt in mijn oren echt meer vintage, beetje bruin en een beetje ruis (maar niet te veel).
Zoals je ziet begin ik op lage settings, het hoeft voor mij niet zo extreem, mede daarom vind ik deze ook lekkerder. Beide pots helemaal links is niet gelijk aan uit, maar geeft net iets meer diepte aan je sound.
Met de feedback op max kun je 'm bijna als autowah gebruiken.
De interne trimpot voor de sweep moet ik nog bijstellen, die is wel erg gevoelig. Nog even zoeken.
Hij ziet er ook zeker vintage uit dus dat hij zo klinkt verrast me niet. Ruis is wel wat minder... Ik overweeg ook een phasertje aan te schaffen maar ben er nog niet uit. Voor het geld zou ik bijna die garagetone van visual sound eens gaan checken, klinkt op youtube niet eens verkeerd en ze zouden een goede buffer hebben. Een goede subtiele sound vind ik zeker ook belangrijk in een phaser. Te overdreven en het ding gaat snel op mijn zenuwen werken, ook de reden waarom ik weer van mijn flanger af ben gestapt.
Die phase tones zie je ook nog wel eens op marktplaats staan vandaar ...
Ik heb net eventjes aan de trimpotjes binnenin m'n Maxon PH-999 zitten draaien. Ik kon nooit zoveel worden met deze phaser, maar nu zeker wel! Ik weet niet of dit ook bij de ouwe Ibanez Phase Tone kan, maar ik kan het aanraden. Tenzij je geluid al meer dan goed is natuurlijk, if it ain't broke, don't fix it.;) Die fout heb ik maar wat vaak gemaakt, hehe... Mijn phasertje doet het nu ook gewoon goed met scheur, daar ik eerst een behoorlijke volumedrop had. Sowieso vrijwel altijd goeie pedalen, Maxon/Ibanez, ben er echt fan van!
Die rocket Animal lijkt me ook wel een vet pedaaltje. Speel je over een Fender amp?
Deze Ibanez (1e versie PT-707) is van binnen ook gewoon een Maxon hoor. ;)
Yup. Of afgeleiden daarvan (zelfbouw 5e3). Vandaar ook het hi/lo pedaaltje er naast.
Prima combinatie met de Animal, het vult elkaar goed aan, mooie grit, lekkere lead.
De Animal zou over een Marshall zomaar te veel kunnen zijn, het is wel een plexi-drive he.
Moet dit bord nog proberen over de Koch Classic SE12 maar dat zal ook wel goed zijn.
Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan:chicken:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Rockett Animal. Met de 'snarl' switch kun je schakelen tussen Plexi en modded Plexi (meer high mid en gain). Beide standen klinken lekker. Ik moet hem nog in de band horen maar denk dat hij het daar goed in gaat doen. Het is geen "foundation" pedaal zoals de Catalinbread Dirty Little Secret, ook een goed pedaal maar ik hoorde mijn versterker daarmee niet echt terug.
Ja, altijd moeilijk om te praten over tone, maar het beste van dit pedaal vind ik de grit, de korrel zo u wilt.
Bij sommige TSsen is dat te zoemerig, bij sommige fuzzen is het te grof, deze zit er precies tussenin op de sweet spot en je kunt nog kiezen uit Modern (iets meer) of Vintage (iets minder). Bij de "iets meer" stand heb je wel een flinke boost te pakken t.o.v. die andere.
Die hi/lo is gewoon een aan/uit switch die met een goed geshielde gitaarkabel naar de tweede input op de Fender amp gaat. Gitaar in Input 1, en je hebt er een schakelbare volume- en gain-boost bij.
Edit: oh, ik zie net dat E-J wèl de juiste benamingen van die mini-schakelaar weet. ;)
Dank je voor de info. Oh zo'n schakelaar is wel handig. Bij mijn Super reverb is kanaal 1 altijd werkeloos.
Wat eraf, wat erop, de Timeline is geweldig! Zo was het voorheen
http://i177.photobucket.com/albums/w...n/DSC08672.jpg
DIY compressor -> DIY booster -> Rat -> DIY Fuzz Factory -> Big Muff -> Volume pedaal -> DD6 -> Timeline -> Bluesky -> Holy Grail.
Hele gave plank. Maar dan bezuinigen op de tuner:stop:.
Van de zomer heb ik door D_H mijn keuze aan meest te gebruiken pedalen laten rehousen om de nodige ruimte te besparen en mijn plankje achter in mijn 1x12 combootje zou passen. Vandaag eindelijk eens een fotootje gemaakt.
chiwahwah - xotic bb plus - tb loop (=turbo tuner-byoc trem-byoc phaser-coolcat chorus) - tc flashback
http://i534.photobucket.com/albums/e...heijnen/pb.jpg
http://i534.photobucket.com/albums/e...pbensingle.jpg
http://i534.photobucket.com/albums/e...pbinsingle.jpg
Het past allemaal maar nét, en dan ook pas nadat ik het bovenste dwarsplankje op de amp verhoogde. Anders ging het board wel de hoek om, maar niet meer terug...
Verder ben ik juist heel blij dat mijn switches erg dicht op elkaar zitten. Voor de race kenners: je kunt dan ook een soort van 'heel 'n toe' switchen! :)
En voor de absolute kenners -en dan ben je ook echt DIE HARD GN-: links boven zie je als steun onder het pedaal dat in de loop hangt idd een oud byoc-nocki-pedaal. :)
Rehousen? WTF How cool is that? Dat scheelt nogal een paar centimeters. Ik mis alleen wel een custom paint job.
hey, heb jij ook een standback?
@Braindead: ja leuk he! :) Ik heb al eerder byoc en andere diy pedalen in een zulke behuizingen gestopt en het geeft vooral voordelen wat mij betreft. Meer ruimte, minder patchkabels, minder stroombusjes. Paintjob, hmm ik vind het wel ok zo voorlopig, mss later eens als ik al achter de gladiolen zit.
@Guitarkid: ja flexibiliteit geef je in zekere zin op, maar dat risico heb ik enigszins gespreid. Het 'hoofd pedaal' bestaat uit slechts twee verschillende pedalen bb+ en flashback, met daartussen in een tb-looper.
Wat betreft verbindingen is het nog niet zo heel simpel. In de doosjes die ikzelf eerder heb gemaakt heb ik op basis van de byoc handleidingen de boel aan elkaar gedraad maar dat was behoorlijk uitzoeken. Het probleem zat hem in de aarde punten en/op de voedingsbus. Weet het ook niet meer zo goed eigenlijk, maar daarom ben ik ook bij D_H langsgeweest. Vooral ook omdat het goed moest en met name de flashback heel wat lastiger is over te pompen.
Verder was naast de ruimtebesparing ook het zoveel mogelijk willen uitsluiten van patchkabels een belangrijk argument. Je moet het hoofdpedaal eigenlijk ook zien als een tb-strip met 4 loops. Intern zitten dan in de eerste 2 loops de beide bb+ kanten en in de laatste de flashback, en in de loop ertussenin zitten de externe pedalen, tuner en modulatie box.
@FruscianteFan: ja standback is te gek, maar past helaas niet achter in mijn versterker. ;)
ik heb een probleem. Vanavond hebben we aan een nummer gewerkt. En ik heb nu een partij waarbij ik 6 pedalen allemaal meerdere keren aan en uit moet zetten (paar tegelijk ook steeds).