Van SRV tot Hendrix :D
Printable View
Van SRV tot Hendrix :D
Lekkerste lp ooit vast gehad, zeker voor z'n geld. Ik heb nog niet echt in de diepte een gibson lp custum kunnen uittesten, maar het prijsverschil maakt ook veel uit. In directe vergelijking kan hij zeker de concurentie aan met standards en studio's blaast ie gewoon uit het water, zeker qua speelgemak.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
In de gem komt waarschijnlijk nog een andere p90 in de brugpositie. Mist wat punch.
Nice, ik heb er zelf ook een, maar dan een Orville by Gibson les paul:
http://i172.photobucket.com/albums/w...BG-G5_0017.jpg
Ik vind die van mij qua geluid, algemene kwaliteit en speelgemak beter dan de nieuwe Gibson les paul standards die ik getest hebt. Zit tussen de historic lijn en de standard in vind ik. En dat die van mij historic specs als oa de long tennon, fret edge bindings en aluminium hardware heeft is helemaal mooi. En dat voor prijs van een tweedehands studio :D Ben er zeker erg blij mee.
Ik heb vandaag een LP gekocht in de prachtkleur silverburst. Hij klonk alleen nergens naar, vandaar dat ik er maar direct een EMG 81/85 combo in heb gezet. Ziehier het resultaat, vroeg of laat ziet elke silverburst er zo uit:
http://www.everythingsg.com/images/showcase/june2.jpg
wat een plaatje http://www.internut.nl/phpBB2/images.../emotion-4.gifCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
haha thnx, echt een heerlijke gitaar, kan wel een beetje temperamentvol zijn qua stemming, maar verder echt heerlijk. Vandaag 'auditie' gedaan bij een nieuwe band met deze gitaar, het was de eerste echte keer dat ik hem in bandverband hebt gebruikt, we speelde echt hele stevige rock, grenst aan metal. Het klonk goed :D
@anders, gave gitaar, is die echt van jou?
@ anders: een maat van me, heeft ooit nog zo ene gehad, hij stopte er ook emg's in. Van waar heb je die? Zo zijn er alleszins niet veel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
Dan moet ik je toch ff corrigeren: dit model kwam destijds met 2 EMG 85 elementen i.p.v de standaard 85/81 combo :).
Weet je wel zeker dat die van jouw een echte Gibson is? Er worden tegenwoordig zoveel fake modellen aangeboden uit China bijvoorbeeld en die klinken inderdaad behoorlijk poep. Ik zou de gitaar als ik jou was ff meenemen naar een echte Gibson-kenner of vakkundige gitaarbouwer...die kunnen wel zien of het om een fake gaat of om een echte. Succes in ieder geval.
Zelf heb ik het idee dat het probleem in geluid bij de gitaar ligt, aan mijn 100% pure transistor Valvestate kan het niet liggen. Misschien zijn het de elementen, al had de vorige eigenaar vast een hele goede reden om de geweldige Gibson combo te vervangen door EMGs. Het is trouwens ook zeker een echte Gibson: het fretwerk klopt voor geen meter, hij heeft duidelijk lakfouten, hij blijft niet gestemd maar het klinkt als de spreekwoordelijke tiet! Dat laatste is het belangrijkst, vooral wanneer je over een transistor versterker speelt blijkt de meerwaarden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
Daarnaast is het een jaren 70 pancake model, de reden dat ik dit weet is dat de vorige eigenaar speciaal wafels heeft gebakken om te te demonstreren. Gelukkig ben ik zelf een Gibson kenner (ik heb er al een paar gehad), zodat ik niet naar een bouwer hoef. Ik krijg alleen het gevoel alsof de kleur van de gitaar mijn intelligentie aantast, waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan denken. Hebben andere mensen dat ook, of ben ik de enige? Gelukkig kan ik de gitaar vast wel weer verkopen aan een of andere kneus, die liever ervaringen van mensen op internet gelooft in plaats van zijn eigen oren.