De body van mij heeft veel meer houtnerf dan die in de advertentie , kan natuurlijk ook aan de belichting liggen.
Knoppen en kapjes horen parchment te zijn.
Printable View
Nog een vraag; kun je aan de 'buitenkant' zien of het een usa of jap is?
Klopt , bij alle RI's vind ik het belangrijk , dat de "hangtag" , het geboortekaartje zeg maar , erbij zit , hierop staan serienummer, model en de datum dat de controle is geweest.
De ellende bij Fenders is dat je alles los kunt kopen op ebay.
O'ja bij een AVRI zit het logo op de lak en bij een japanner onder de lak , dit kun je goed voelen.
Okay, dank je. Ik ben weer even afwezig want ik moet weer naar mijn (tijdelijke)werk......
Jutter bij een jap staat het serienummer op de hals, aan de bodykant.
De gitaar ziet er zo op het eerste gezicht prima uit.
Maar wees gewoon verstandig voor dat geld , en schroef de hals eraf. Daar staat dan ook de datum van gitaar op de hals.
De datum is rond 88/89 overgegaan van handgeschreven naar stempel. De boel wil wel eens vervagen, op menig seventies staat er niks meer. Maar origineel moet er ook een sig van de neckshaper en een product sticker aanwezig zijn. Plus nog wat viltstift sigs van de controleur en soms body painter. Maar zelden dat alles er nog staat.
De witte kapjes verkleuren, bij een gitaar die aan de muur hangt in zonlicht sneller dan wanneer in een koffer opgeborgen, dat geldt ook voor de lak natuurlijk. Aan plastic kan je niet zien of het aftermarket is dus dat is ook niet zo belangrijk.
De pickuppooltjes van de black bottoms zijn nog niet gebeveld en het draad is zwart. Pas met de geredesignde CS 57/62 in 98 werd het weer koperkleurig. Hoewel authentieker klinken ze niet beter imo, een van de redenen waarom de ouder reissues beter klinken.