Delay :D?
Achja als de eigenaar hem goed vind klinken, klaar toch?
Printable View
Dank je! Op mijn grote board zit een Keeley Modded RAT II. Op mijn kleine board een oude RAT, eentje die geen led had, dus die heb ik er in laten zetten, om live niet voor verrassingen te komen te staan!
Geen last van volume drops in de Space C. Hij klinkt heel ruimtelijk (zeker in stereo) heb wel het gevoel dattie niet zo veel headroom heeft.
Gek genoeg heeft deze meer mogelijkheden dan de Dimension C waar hij van is afgekeken: de Boss heeft 4 presets (maar 1 knop kon tegelijk ingedrukt). De Behringer veel meer. Hij geeft al een subtiel effect als je geen knopje indrukt (maar wel da footswitch natuurlijk) en je kunt alle knopjes apart of samen indrukken voor combinaties (niet allemaal even mooi) dus 1 ,1+3, 2+4, 1234 etc. Ik laat het aan de wiskundigen onder jullie uitrekenen hoeveel combinaties dat in totaal zijn :seriousf:
Ik wilde gewoon een 1 pedaal met mooie modulatie (wegens 'ruimtegebrek') die multi-inzetbaar is. Wat dat betreft ben ik ook wel benieuwd naar de Marshall modulator op die plek.
Daar ben ik ook benieuwd naar :D
En een Boss reverb idd. Ik heb hem een keer getest en vond hem erg goed voor sferische sounds. Het is idd geen goede optie als je een realistisch klinkende reverb wil, maar daar moet je volgens mij sowieso gewoon een spring reverb voor hebben.
Of ik die Boss reverb koop hangt er nog wel vanaf of de versterker die ik ga halen voor clean, reverb heeft ofniet. Ik ga 2 versterkers proberen, 1 voor clean en 1 voor overdrive. Als de versterker voor cleans, reverb heeft zal die Boss overbodig zijn.
ik heb de boss rv-3. Ben er tevreden over. ik heb dan ook weinig goed vergelijk en gebruik niet zo heel vaak reverb. Ik gebruik af en toe reverb en af en toe delay dus voor mij was de rv-3 reverb delay combinatie een goede uitkomst.
Ik heb zelf nu een mooi rijtje pedalen en wil hier pedalboard voor gaan maken. nu heb ik sommige pedalen die ik voor de versterker wil zetten en sommige in de effect loop.
aangezien ik niet te veel kabelwerk wil. is het mogelijk omdat send/return met 1 stereo kabel te doen met daaraan 2 mono jacks aan weerskanten?
en dan 1 kabel die gewoon naar mijn input gaat?
Aangezien die pedalboards van Koning Paul Lenders toch het mooiste zijn wil ik daar wel een paar mooie foto's van zien, ik weet dat er op de site van Paul foto's staan maar ik zou graag close-up pics willen zien.
Gegroet,
Tim
Ik ben bang dat een stereo kabel niet zal gaan werken i.v.m. storing/brom e.d. maar zeker weten doe ik het niet.
Er zijn wel multikabels in de handel en ook multikabels met 4 mono-jacks.
Ik heb er destijds zelf 1 gesoldeerd.
Ik heb een (dubbel geïsoleerde ) multikabel besteld bij de lokale muziekzaak en vervolgens 8 Neutrik pluggen eraan gesoldeerd.
Dat werkte prima. Het duurde wel een maand of 2 voordat ik de kabel binnen had. :S