Gas voor een oude Telecaster, begin '70's ofzo.
Printable View
Gas voor een oude Telecaster, begin '70's ofzo.
Grappig. Heb heel ernstig gas voor zo'n butterscotch Bruce Springsteen exemplaar.... al een tijdje terwijl ik momenteel alleen op een LP met humbuckers speel.
Gepost met Tapaworst
Kom wel leuk spul tegen op Reverb.
Toch... beetje huiverig, blijft om stevige bedragen gaan, en 't is lullig om 't je te doen laten opsturen.
Staat een redelijk geprijsde '78'er te koop in Barcelona; voor het verschil in NL zou je er voor op en neer vliegen.
Scheelt om en nabij 600 pleurie.
En dan bedenk je meteen; ding staat al 9 maanden online, Barcelona is hetzelfde continent... zal wel iets niet fris mee zijn.
En zo doe je waarschijnlijk nooit goede zaken. :)
Wilde laatst nog in NL een amp voor back up aanschaffen op Reverb, 2 x vraagprijs geboden, nooit iets van gehoord..
Nog steeds een goeie attenuator met speakersimulatie. En een T-Rex Road Case-Major, mede omdat ie nu ineens veel goedkoper is. En een Phase 90/95, al dan niet EVH. Iets met script in ieder geval. Lelijk, dat niet te onderdrukken gevoel waarvan je zeker weet dat het tot een aanschaf komt.
Ja, dat probleem heb ik ook een beetje met die Phase9huppelepup varianten. Het zijn er zoveel... Na enig inlezen kom ik denk ik wel op één van de script varianten uit, maar dan is er weer verschil tussen de echte script, zonder ledje en de script met ledje...:nervous: Die Phase95 kwam ik een beetje op uit na het zien van een Thorn filmpje en ik weet dat hij EVH fan is en zo ook de Phase90 Script en de EVH versie heeft gebruikt. Staat nu nog een Maxon Phaser PT999 op m'n bordje en ik heb een tijdje een Lovepedal Picklevibe gebruikt. Ik vind ze allebei goed, maar de Maxon is wat te subtiel, meer richting Phase45 en de Picklevibe eigenlijk niet echt een phaser.
Haha...hoe herkenbaar.
Ik heb nooit een phaser op mijn pedalboard gehad maar in mijn rack gebruik ik hem met enige regelmaat.
Hele verhalen op internet hoe anders die EVH klinkt tov de gewone block phase 90, maar ik hoor op youtube maar weinig verschil.
In filmpjes waarbij ik het beeld niet bekijk neig ik voor langzame settings naar de '74 script, maar voor snellere settings weer niet.
Bovendien, geen led en geen 9v aansluiting...dat geklooi moet ik niet.
En dan lijken de fullsize varianten wat vetter te klinken dan de mini...of dat komt doordat de fullsize varianten minder hoog doorlaten door impedantieblabla, geen idee.
Dit is mijn ultieme droom amp:
https://medias.audiofanzine.com/imag...mbo-261598.jpg
Nog ff sparen dus😂
En toch, als je 'm rechtstreeks bij Splawn bestelt, dan is ie nog geen €1000,-. Komen wel verzendkosten overheen natuurlijk. In Europa is maar één adres dacht ik en dat is Loopersparadise. Maar hoe die aan hun bedragen komen voor een Splawn versterker??
Mijn Splawn topje staat momenteel bij NEL Amps voor een buizenwissel. Komen KT77's in en de KT88's gaan eruit. Ben benieuwd! Hopen dat ie voor donderdag nog klaar is, zodat ik 'm open kan gooien in de oefenruimte.:)
En let op: er komt ook invoer en douane kosten bij, dus die prijs van loopers is de daadwerkelijke prijs lijkt het.
Paar weken terug stond die Splawn combo voor 1250 euro te koop. Jammer dat ik toen het budget niet had.
Gewoon geduld en nog ff doorsparen.
Heb wat YT filmpjes gezien en ik kreeg daar toch wel kippenvel en een hele harde plasser van.🙈
In eerste instantie wel en ik snap 'm ook niet helemaal, want als je bij check out kijkt, dan is het totaal €925,- en komen daar dan nog wel de verzendkosten overheen. Wat Arjan zegt klopt natuurlijk wel. Daar komen ook nog 's dingen als inklaringskosten overheen, had ik niet bij stilgestaan. Ik ben geen hoofdrekenwonder, verre van, maar mijn gevoel zegt dat ik dan nog niet uitkom op de prijs van Loopersparadise?
Die halve prijs is de eerste aanbetaling, zag ik net staan.
De €2500,- lijkt toch vrij veel. $1850,- is €1550,- of zo. Tel €100,- shipping, zit je op €1650,-. Tel daar 25% bij en dan zit je net boven de €2000,-.
Je hebt gelijk. Ik keek te snel en zag alleen total staan (ADD olé). Moet inderdaad totaal $1850,- zijn.
https://images.gibson.com/Files/12b6...1d051dbc28.jpg
Nog effe sparen om m'n Angus Young en Tony Iommi riffs op los te laten ;) ...
Eigenlijk is dat gewoon hoe een SG moet zijn.
Lelijk, rood & kopzwaar ? :D
Eén van de weinige gitaren waarbij ik zo een joekel van een tremelo + 3 pup juist wel mooi vind.
Neig meer naar zoiets.
https://images.gibson.com/Products/E...inish-Shot.jpg
Op een 1963 CS relic tele bij Bax in de B-stock voor een leuke prijs...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat vond een ander blijkbaar ook. Dus kan weer iets anders zoeken om op te gassen...
Moet niet zo moeilijk zijn om iets anders te vinden ter ontwikkeling van GAS :)
Nee dat klopt. Maar had m’n vinger al boven het winkelwagentje dus deze was wel ff zuur ;)
Mn droom amp staat er weer op, net nu ik geen geld heb. Wie sponsort me ff 😉:
https://www.marktplaats.nl/z.html?qu...3TS&distance=0
Betaal je meer rente dan de bank? :D
Nee geen grootspraak, we zitten net een maand bij een nieuw boekingskantoor en die heeft al
4 optredens voor ons binnen gehengeld.
Daarnaast heb ik vorig jaar mn Maybach strat gekocht van datgene wat ik verdiend heb met spelen, dus nee geen grootspraak. De centjes zijn ff op dus misschien over een jaartje ff kijken hoe het ervoor staat, lekker toch?
Nee, niet getest. Maar heb veel spullen door veel research te doen op YouTube gekocht en was eigenlijk altijd goed.
Maar is natuurlijk wel lekker als je ze kan testen en in NL kan dat niet.
Deze gozer heeft hem staan, is bij me in de buurt maar als ik ergens naartoe ga, ga ik alleen als ik ook echt bijna op zeker hem kan/ga kopen. Anders is het natuurlijk ook lullig voor hem.
Dat is wel fijn ja, je kunt er toch een aardig beeld bij krijgen via youtube.
Maar wat betreft versterkers ben ik wel een rare (als het zich beperkt tot alleen versterkers heb ik nog mazzel)
Ik heb andere gitaristen over DSL's gehoord die fantastisch klinken, maar als ik er dan zelf mee speel, dan nee, brr. Speelt gewoon niet lekker.
Of dat een amp gewéldig klinkt en na een tijdje spelen verveelt het geluid je...had ik met de diezel herbert bijvoorbeeld.
Of dat je tijdens testen denkt "mwoah" en dan in bandverband is het "wow" (soldano).
Dat snap ik wel ja, vooral als ie het dan niet weet dat je niet voornemens bent te kopen.
Ook weleens gehad, iemand komt wat testen en zegt daarna bedankt en de mazzel, leuk eens geprobeerd te hebben.
Heb ik toch liever dat ze het even vragen vantevoren :)
Klopt. Iets wat standalone helemaal te gek klinkt kan in de band minder klinken daarom ben ik qua amps iemand die erg conservatief is en vasthoudt aan datgene wat voor mij en de band al jaren werkt.
2 weken geleden kwam ik terug van vakantie en nadat de invalgitarist me vervangen had, wat hij overigens erg goed deed, was onze geluidsman erg blij dat ik weer terug was met mn Engl geluid. Zo zie je maar weer.... het ene kan werken en het andere niet...
Ik heb niet teruggelezen maar sinds ik dhr Quayle heb gezien heb ik best gas voor zijn ibanez tqm-1 of soortgelijke gitaar. Toch snel 1000€ goedkoper dan een Govan Suhr of Charvel.
Is ook wel de kracht van de verwachting.
Wanneer je lang naar iets uitkijkt, je zinnen erop zet, kan je jezelf zo gek maken dat je er gewoon instant lekker op gaat.
Wanneer je IRL (akte genomen van wat ik weggeknipt heb uit je post) aan het testen slaat komen er soms andere resultaten uitrollen.
In de categorie GAS en uitproberen.
Midwolda gaat me zijn Vibrochamp in bruikleen geven om uit te proberen, sterker nog, die is al onderweg.
Staat al lang op mijn GAS lijst, SF Vibrochamp.
Einde maken aan die verfoeide Vox periode, ookal vind ik mijn AC4 best te pruimen, 't is een 2e keuze.