En dat scherm hoeft niet van plexiglas te zijn, toch? Alleen als je het belangrijk vind dat men er doorheen kan kijken.
Naar mijn idee kan je er ook een flinke houten plaat voor zetten, stel ik me zo voor.
Printable View
En dat scherm hoeft niet van plexiglas te zijn, toch? Alleen als je het belangrijk vind dat men er doorheen kan kijken.
Naar mijn idee kan je er ook een flinke houten plaat voor zetten, stel ik me zo voor.
Heeft natuurlijk wel iets andere akoustische eigenschappen, maar plexiglas is gewoon een hard en enorm reflecterend materiaal. Dan moet het met hout ook wel lukken.
Ik vraag me in dezelfde trend eigenlijk af wat er met die reflecties gebeurd, want volgens mij worden die dan ook allemaal door de microfoon opgevangen.
Hoe komt het dat de reflecties dan naar boven gaan bij een V of W vorm?
Dat is niet zo, omdat het geluid in principe recht op het glas reflecteert. Als je een stuk plexiglas dus recht voor je cabinet zet, reflecteert het zo in de achterkant van de microfoon, als je t schuin zet reflecteert het scherm het geluid naar de zijkant langs de microfoon.
ZIe het als een spiegel, die licht reflecteert.
Lijkt mij ook logisch.
Nee hoor, geluid is heel wat gecompliceerder dan een vergelijking met een spiegel. Het geeft allesinds geen extra geluiden bij de mic en werkt perfect.
Ligt er ook maar net aan op welke afstand de baffle staat natuurlijk. Als je hem op een afstandje zet kan het geluid veel makkelijker weg dan dat hij er dicht op staat.
Allemaal leuk, maar dan moet je wel een behoorlijk podium hebben wil je zoiets gaan gebruiken.. Beamblocker voor 1 of 2 speakers lijkt me veel praktischer, dan mic je gewoon de speaker zonder ;)