wat ook kan volgens mij is:
gitaar > tuner > amp
FXloop out > NS2 input > NS2 output > FXloop in
én NS2 send > wah > tremolo > NS2 return >
Printable View
wat ook kan volgens mij is:
gitaar > tuner > amp
FXloop out > NS2 input > NS2 output > FXloop in
én NS2 send > wah > tremolo > NS2 return >
Straks even proberen. Kan iemand me eigenlijk zeggen wat het verschil is tussen de in-uit en send-return op de NS2 ?
Om de manual te quoten (inclusief grammaticale fout):
Citaat:
The NS-2 can detect the instrument signal separately from the noise comes from each effect unit connected between the SEND and RETURN. This makes it possible to reduce the noise of each effect unit wether it is turned on or off.
Hoi allemaal,
Dan heb ik ook een vraagje ik ben bekend met de juiste volgordes met of zonder effectsloop maar dit is een specifiek gevalletje waarvan ik niet zeker weet of ik het moet doen.
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooi effect om mijn solo's beter uit te laten komen ik heb dus een ml-2 distortion en een Roland GP-19 maar die gebruik ik nooit tegelijkertijd omdat ik de ml-2 er niet op aan kan sluiten, (op de roland, ik kan alleen de tuner op de floorboard aansluiten).
Maar nu ik een effectsloop op mijn versterker heb is dit een ander verhaal denk ik.
Wat ik wil doen is het volgende:
Ik sluit mijn ml-2 aan op mijn cleane kanaal van mijn valvestate combo(met daarvoor ps-5 en daarachter mijn Equalizer en tu-2 tuner).
En dan wil ik mijn GP-16 dus in de fx-loop zetten via de send & return, dan stel ik mijn favoriete effecten op de roland clean in dus ik verwijder alle distortion die ik oorspronkelijk bij de effecten geprogrammeerd heb omdat ik die gewoon niet mooi vind.
Als ik dan over ga naar een solo trap ik de gp-16 aan.
Zal wel even een oplossing moeten zoeken om hem te muten in de slagpartijen (maar volgens mij zit een een mute switch op het floorboard "C switch")
Dit moet goed komen toch?
Zou wel handig zijn want het scheelt een uitgave aan een effect wat ik misschien zelf al in huis heb.
Alvast bedankt voor de hulp :)
Het zal aan mij liggen (story of my life) maar ik begrijp het niet zo...
Ik ook niet echt..
wel eens gedacht aan een cleanboostpedaal, zodat als je een goede disto hebt, die gewoon wat luider gaat? IN elk geval begrijp ik dat dit een van je problemen/vragen is.
Ik kan natuurlijk mijn equalizer gebruiken als booster dus dat is het probleem niet.
Ik wil alleen mijn solo's vetter maken met shifting, delay en dat soort effecten.
Dus simpel gezegd kan ik de gp-16 in mijn fx loop doen achter op mijn versterker?
Iemand nog tips voor een MicroPOG? Zo ver mogelijk vooraan?
Huidige keten: tuner > wah > phaser > overdrive > booster > delay