Mijn technische kennis gaat helaas niet verder dan ''+'' en ''-''. Voor de rest is het iets met veel bomen en een bos :chicken:
Printable View
Mijn technische kennis gaat helaas niet verder dan ''+'' en ''-''. Voor de rest is het iets met veel bomen en een bos :chicken:
Ben al voorzien.
Nu ben ik toch aan de twijfel geslagen. Momenteel hangen er 2 G12k-100's in met twee cheapass-speakers.
Wordt het 4 x G12K-100 óf 2 x G12K-100 + 2 V30's. :???:
allemaal dezelfde nemen, ik heb ook al zitten experimenteren met mixen van speakers en vond het resultaat nooit zo goed als 4 dezelfde.
Was toen met greenbacks, V30's en de 75 watters die in gewone marshallkasten zitten
Diezel gebruikt beide speakers los maar ook een combinatie. Dus mij lijkt het geen verkeerde mix.
Het schijnt dat de G12-K100 erg rond van klank zijn en soms wat bite missen. Dat vult de V30 dan aan waarschijnlijk aangezien deze juist veel hoog mid bite heeft.
Als het alleen voor de microfoon zou zijn had ik aan een 1x12 ook wel genoeg.
Het gaat juist om de ruimte :)
Maar de G12k-100 ten opzichte van de v30 echt retestrak en niet zo modderig bij hoger volume. Het is wel wat je zegt dat ze iets wat warmte missen.
Ik heb ook een combi, en inderdaad wordt er meestal maar 1 type uitversterkt (hoewel ik ook al een podia heb gehad waar twee mics hingen voor me cab). Maar in de studio heb je wel de keuze welke speaker je pakt, en kun je ze ook combineren.
Buiten dat heb je meer variatie mogelijkheid zonder dat je twee cabinets mee hoeft te zeulen. Als je een keer in een zaaltje staat waar je de ene speaker niet lekker kan laten klinken pak je gewoon de andere om te proberen. Ik heb greenbacks en G12-65, greenback is lekker snijdend, de G12-65 ronder en meer body.
Ik wil de V30's in mijn Soldano vervangen door Greenback achtige speakers. Geen Chinese, het mag iets verfijnder en meer Vintage. De Chinese versie vind ik niet slecht klinken maar te modern.
Welke zou ik nemen? Alternatieve merken, modellen?
MS