Je bent me net voor
Printable View
Ik denk het niet, ben al eens in hun atelier geweest, en dat geld gaat toch niet naar dikke bmw's en sigaren hoor... ;)
Steve, de ontwerper, is echt maniakaal met sound en feel bezig. De onderdelen die hij gebruikt zijn van de hoogste kwaliteit en dus duur. Zo worden bijvoorbeeld zijn eindtransfo's worden op maat gewikkeld voor Audio Kitchen, en hij test ze tot 20Hz.
Kan je dus prima als basversterker gebruiken ook...
Het slotje dat ze op de cabinets gebruiken om van een closed-back een open-back te maken kost een fortuin, wordt blijkbaar ook gebruikt op boten, enz.
Ik heb ze zelfs zien discussiëren over welk type kabel te gebruiken tussen 2 onderdelen, en hoe die moest gelegd worden, want dat maakt blijkbaar ook weer een verschil.
Zelfs het houtwerk doen ze zelf, want hebben ze eens ergens anders laten doen en dat voldeed toch niet aan hun maatstaven.
Het zijn zeker geen koopjes, maar ik ben toch aan het sparen voor een Squirrel Chopper + 2x12, dat is een 2-kanaals 30W top met op kanaal 1 de little chopper, en kanaal 2 de secret squirrel preamp.
Dus 3 verschillende tone stacks in 1 versterker, zou voldoende amp moeten zijn voor de komende 10 jaar ofzo... :supercool:
Ik heb een jaar of 10 geleden een Diezel VH4 + 4x12 gekocht, die combinatie kost tegenwoordig ook 4400€, dus op zich vallen die Audio Kitchen prijzen dan wel mee. Minder kanalen, maar qua sound enkele niveau's hoger. Two-rock etc. zit ook in die prijscategorie, en dan vind ik dit toch straffer.
Piet heeft er wel 3000€ voor over, Klaas niet. Geert wel 2150€ voor een tweedehands en Sjoerd niet. What's the point?
Ligt maar net aan je budget en de eisen die je aan een amp stelt.
Sorry voor de open deur. Ik bedoel maar te zeggen, wat een flauwekul, zo'n bedrag voor een versterker die niet beter klinkt dan mijn 100€ modeling amp. :ok: