Moet je de gasten van Gitaarwerken.nl vragen, daar is ie gebouwd. Voor zover ik weet is de originele Pharaoh een fuzz, en dat is dit zeker niet. 1 knop is voor gain/volume, 2e knop voegt wat grit/dirt toe.
Printable View
Moet je de gasten van Gitaarwerken.nl vragen, daar is ie gebouwd. Voor zover ik weet is de originele Pharaoh een fuzz, en dat is dit zeker niet. 1 knop is voor gain/volume, 2e knop voegt wat grit/dirt toe.
Hmmm, ok. Blijkbaar bevalt ie, anders stond ie niet op je plankie. :)
Vooral op mijn Bassman was ie lekker, beetje als een Nocturne Brain, al is het iets totaal anders. Staat er nu puur als plankvulling.
Plankvulling? Je hebt 383 pedaaltjes in kastjes en lades liggen door heel het huis. Als ie niet bevalt kun je er altijd nog iets anders op zetten, toch? :D
Nee, this is all I have.
Dus al je drives haal je uit je 4 kanaals Marshall?
Is dat eigenlijk de opvolger (soort van) van de JCM2000? Daar speelde ik over ten tijde van De Zingende Fresia's. Ook een 4 kanaals Marshall. Maar ik deed het ding geen eer aan. Ik gebruikte de Koch Pedaltone en die plugde ik in op het cleane kanaal van de JCM2000. Master op 8 of 9 en de volumeknop van het cleane kanaal stond op 7. Bleef behoorlijk clean.
toevallig wandelde ik eergisteren door het aanbod van Marshall en ik kwam die 4-kanaals JVM tegen. Leek sprekend op de 2000.
Ik vraag dat omdat je, ondanks de vele mogelijkheden (ik meen dat je 8 geluiden, 8 gradaties in gain, direct tot je beschikking hebt?) toch die typische Marshall sound blijft houden, hoe je de kanalen afzonderlijk ook afstelt. Nooit behoefte aan een heel ander soort geluid? Een ander soort oversturing? Of zit er meer achter je set up? Dingen die ik niet kan zien? Of zijn de kanalen echt heel anders gevoicet?
Mijn excuses, ik ben gewoon zeer nieuwsgierig. :)
4 kanalen met ieder 3 gain stages (green/orange/red)
Clean kanaal heeft pre-gain tonestack, de overige 3 post-gain.
Heel kort door de bocht:
Clean green is bijna Fenderish.
Orange = JTM, Red = JMP
Crunch is JCM800
Green de single channel
Orange de dual channel
Red een hotrodded JCM800
Clean en crunch bieden de meeste klankvariatie in de verschillende modes.
De modes van de lead kanalen is vooral een kwestie van meer gain.
Lead 1 takes off where crunch ends, met silly amounts of gain.
Bevat wel wat minder laag dan het crunch kanaal vind ik.
Lead 2 is moderner gevoiced, meer scooped en ook hier silly amounts of gain.
Reverb per kanaal instelbaar, 2 schakelbare master volumes, programmeerbare fx loop.
Reverb/master/loop is voor ieder van de 12 modes aan/uit te zetten.
Ik koos voor de JVM omdat ik het de best klinkende Marshall voor thuis / op laag volume vind.
Helder. Dan is ie iig nog een stuk veelzijdiger dan ik al dacht. :)
En jij en je familie ook de beste wensen Mario.... ;)
Ik heb 'm ook, maar die veelzijdigheid is toch enigszins beperkt. Je hebt wel 4x3 modes tot je beschikking, echter zoals hij ontworpen is heb je eigenlijk maar 5 sounds. Komt door het te grote volumeverschil tussen de verschillende modes.
Ik heb ook een ENGL Invader 2 en die is toch een stuk veelzijdiger.
Ondanks de "beperkingen" van de JVM vind ik toch een fijne versterker